asblaze Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 Witam :) Z godnie z moimi przekonaniami, Forum to ostatnia deska ratunku, dlatego się jej chwytam ;) Zadanie polega na czymś takim: Jest SFERA i KAMERA (ale sie rymnęło :) im Kamera bliżej sfery tym sfera MNIEJSZA. Przeprowadzone przeze mnie testy były następujące: 1. Sfera, kamera. Kontrolery RADIUS sfery i Position Kamery ustawione na BEZIER. Wpływanie wirem Pozycji na Radius powoduje blad1 (ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo) 2. Sfera, kamera. Kontrolery SCALE sfery i Position Kamery ustawione na BEZIER. Wpływanie wirem Pozycji na Radius powoduje zniknięcie sfery. nie pojawia się też przy przesunięciu kamery. (ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo) 3. Sfera, kamera i helper TAPE. Początek taśmy przypięty do kamery, koniec do sfery. Wire zbudowane pomiędzy skalą sfery a LENTH taśmy. taki sam błąd (ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo) Jeszce dodam że wszystkie 3 experymenty sprawdzałem na kontrolerach LINEAR, BEZIER, TBC, POSITION Macie może jakieś propozycje? Przejrzę jeszce net pod katemi Expression Controller. [EDIT] aaa... mozę przyjsć komuś do głowy, żeby po prostu zmienić ogniskowa kamery. Nie o to mo chodzi, chodzi o FIZYCZNĄ zmiane wielkosci bryły ;) Pozdrawiam [/EDIT]
Wojtek77 Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 Nie wiem czy dobrze zrozumialem pytanie, ale jak robie sobie taka scenke w Maxie 7 to dziala bez zastrzezen. Sfera i kamera - wire parameters (w sferze radius, w kamerze position), oddzialywanie jednostronne pozycji kamery, connect i dziala. W
darkelf Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 widocznie 1 wartosc radius nie da sie uzaleznic od 3 wartosci X Y Z. musisz cos pomodzic inaczej, nie wiem co chcesz dokladnie osiagnac ;). z tym tapem powinno dzialac... jeszcze pomodze i dam znac :)
darkelf Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 wojtek: jemu chodzi raczej o uzalezenienie radiusa od wsyzstkich trzech wymiarow niestety parametr LENGTH w tape dziala tylko, gdy zaznaczymy specify length. w przeciwnym razie jakos nie chce to sie sprzasc.
Wojtek77 Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 Wlasnie sprawdzilem, tez dziala. Podpinam za drugim razem do kolejnej pozycji (wg kolejnej osi) i teraz jak zblizam kamere to radius sie zmniejsza i jak poruszam kamera po osi Y to tez sie zmniejsza :-) W
asblaze Napisano 27 Grudzień 2004 Autor Napisano 27 Grudzień 2004 Dzieki.... żeczywiście diała... slepy jestem :) Teraz muszę tylko wymysleć wzór, który zawsze bedzie robił wartosci dodatnie ;) Mozna zamknać wątek ;)
darkelf Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 po X, Y i Z jednoczesnie? ps. proponuje wartosc bezwzgledna :D
asblaze Napisano 27 Grudzień 2004 Autor Napisano 27 Grudzień 2004 no i tu jest problem... z wartosciami bezwzględnymi.. załózmy ze jest sfera... cel kamery jest w jej centrum... i teraz niezależnie od położenia kamery sfera ma zawierac sie dokładnie w takiej samej cześci kadru... czyli pomimo ruchów kamery dookoła sfery, obeazek z kamery nie ulega zmianie. czy teraz jasniej?? :)
asblaze Napisano 27 Grudzień 2004 Autor Napisano 27 Grudzień 2004 hmm... niestety poddałem sie, nie znalazłem elementu, który dynamicznie mierzy odległosć od punktu do punktu i na jej podstawie możę wpływac na inne obiekty. Sposób Wojtka jest dobry,ale niestety tylko z momencie, kiedy kamera porusza się po jednej osi, i swój cel ma w centrum sfery. Dlatego zastosowałem taki patent, że zrobiłem taśmy pomiedzy kamera a sferami przywiązałem WIREM radius sfery do Lenght taśmy, ale włączyłem Specify lenght i animowałem długość każdej miarki przylinkowanej do kamery tak, żeby dotykała swojego celu w centrum sfery. Nadal zostawiam sprawe otwartą :) Pozdrawiam
Reanimator Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 Nie wiem, czy wystarczy, ale moze warto pokombinowac z Reaction Menagerem? :)
asblaze Napisano 27 Grudzień 2004 Autor Napisano 27 Grudzień 2004 hm... nie dotykałem tego, nie za bardzo sobie jestem w stanie poradzić ;)
asblaze Napisano 27 Grudzień 2004 Autor Napisano 27 Grudzień 2004 heehe myslisz że dałbym się załatwić własna bronią :) Tutoriale maxa reaguja na podane przez Ciebie hasło 2 tematami, niemajacymi nic wspólnego kontrolerami :) Help całkowicie mnie olał ;) Google wywala kosmiczne stronki gdzie wyrazy takie jak "3d, max, reaction, manager" występują w odległości przynajmniej 4 kinijek textu od Siebie ;) Byłbym wdzieczny gdybyś podał mi jakis punkt zaczepienia ;) THX
Reanimator Napisano 27 Grudzień 2004 Napisano 27 Grudzień 2004 ups, literowka;) Reaction Manager. Mowimy oczywiscie o Maxie 7. Animation menu > Reaction Manager W 6 masz Reactor Controllers, to to samo.
asblaze Napisano 27 Grudzień 2004 Autor Napisano 27 Grudzień 2004 Fac.. literówki sie zdarzają, ale w angielskim jeszcze jestem je w stanie wyłapać, gorzej z greckim np i z ortografią polską ;) .. myślisz że tego kontrolera nie sprawdzałem? nie moge dotrzec tylko do informacji, JAK TEGO UZYWAĆ ;) Tak samo z expression, znalazłem w jednej z moich ksiażek jakiąś informacje, ale jest to pokazane na kretyńskim przykładie, którego i tak nie mam ;) Zainstaluje jeszcze nowszego maxa, popatrze na Reaction Managera ;)
asblaze Napisano 28 Grudzień 2004 Autor Napisano 28 Grudzień 2004 Dziękuje Aleksander. przeglądne plik. Obaiwam się, że to nie jest rozwiazanie. Przy załozeniu, że sfera jest jednym z obiektów,które mija kamera, patrząc na nią, w pewnym momencie poróż po ścieżce procentowo dalej rośnie, wiec sfera w kamerze w pewnym momencie zacznie zachowywać w przeciwny sposób :) Moderator VGT mi pomógł. Napisał skrypt, który teraz staram się zaadoptować do swoich potrzeb. Skrypt tworzy sferę i na podstawie odległości pomiedzy wskazanymi punktami animuje jej radius :) chyba wezmę sieza pisanie skryptów ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się