Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam :) Z godnie z moimi przekonaniami, Forum to ostatnia deska ratunku, dlatego się jej chwytam ;)

 

Zadanie polega na czymś takim:

 

Jest SFERA i KAMERA (ale sie rymnęło :)

im Kamera bliżej sfery tym sfera MNIEJSZA.

 

Przeprowadzone przeze mnie testy były następujące:

 

1. Sfera, kamera.

Kontrolery RADIUS sfery i Position Kamery ustawione na BEZIER.

Wpływanie wirem Pozycji na Radius powoduje blad1

(ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo)

 

2. Sfera, kamera.

Kontrolery SCALE sfery i Position Kamery ustawione na BEZIER.

Wpływanie wirem Pozycji na Radius powoduje zniknięcie sfery.

nie pojawia się też przy przesunięciu kamery.

(ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo)

 

3. Sfera, kamera i helper TAPE.

Początek taśmy przypięty do kamery, koniec do sfery.

Wire zbudowane pomiędzy skalą sfery a LENTH taśmy.

taki sam błąd

(ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo)

 

Jeszce dodam że wszystkie 3 experymenty sprawdzałem na kontrolerach LINEAR, BEZIER, TBC, POSITION

 

Macie może jakieś propozycje? Przejrzę jeszce net pod katemi Expression Controller.

 

[EDIT] aaa... mozę przyjsć komuś do głowy, żeby po prostu zmienić ogniskowa kamery. Nie o to mo chodzi, chodzi o FIZYCZNĄ zmiane wielkosci bryły ;)

 

Pozdrawiam [/EDIT]

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Nie wiem czy dobrze zrozumialem pytanie, ale jak robie sobie taka scenke w Maxie 7 to dziala bez zastrzezen.

 

Sfera i kamera - wire parameters (w sferze radius, w kamerze position), oddzialywanie jednostronne pozycji kamery, connect i dziala.

W

Napisano

widocznie 1 wartosc radius nie da sie uzaleznic od 3 wartosci X Y Z. musisz cos pomodzic inaczej, nie wiem co chcesz dokladnie osiagnac ;).

 

 

z tym tapem powinno dzialac... jeszcze pomodze i dam znac :)

Napisano

wojtek: jemu chodzi raczej o uzalezenienie radiusa od wsyzstkich trzech wymiarow

 

niestety parametr LENGTH w tape dziala tylko, gdy zaznaczymy specify length. w przeciwnym razie jakos nie chce to sie sprzasc.

Napisano

Wlasnie sprawdzilem, tez dziala. Podpinam za drugim razem do kolejnej pozycji (wg kolejnej osi) i teraz jak zblizam kamere to radius sie zmniejsza i jak poruszam kamera po osi Y to tez sie zmniejsza :-)

 

W

Napisano
  • Autor

Dzieki.... żeczywiście diała... slepy jestem :)

Teraz muszę tylko wymysleć wzór, który zawsze bedzie robił wartosci dodatnie ;)

 

Mozna zamknać wątek ;)

Napisano
  • Autor

no i tu jest problem... z wartosciami bezwzględnymi..

załózmy ze jest sfera... cel kamery jest w jej centrum... i teraz niezależnie od położenia kamery sfera ma zawierac sie dokładnie w takiej samej cześci kadru... czyli pomimo ruchów kamery dookoła sfery, obeazek z kamery nie ulega zmianie. czy teraz jasniej?? :)

Napisano
  • Autor

hmm... niestety poddałem sie, nie znalazłem elementu, który dynamicznie mierzy odległosć od punktu do punktu i na jej podstawie możę wpływac na inne obiekty.

Sposób Wojtka jest dobry,ale niestety tylko z momencie, kiedy kamera porusza się po jednej osi, i swój cel ma w centrum sfery.

Dlatego zastosowałem taki patent, że zrobiłem taśmy pomiedzy kamera a sferami przywiązałem WIREM radius sfery do Lenght taśmy, ale włączyłem Specify lenght i animowałem długość każdej miarki przylinkowanej do kamery tak, żeby dotykała swojego celu w centrum sfery. Nadal zostawiam sprawe otwartą :)

Pozdrawiam

Napisano
  • Autor

hm... nie dotykałem tego, nie za bardzo sobie jestem w stanie poradzić ;)

Napisano
  • Autor

heehe myslisz że dałbym się załatwić własna bronią :) Tutoriale maxa reaguja na podane przez Ciebie hasło 2 tematami, niemajacymi nic wspólnego kontrolerami :) Help całkowicie mnie olał ;) Google wywala kosmiczne stronki gdzie wyrazy takie jak "3d, max, reaction, manager" występują w odległości przynajmniej 4 kinijek textu od Siebie ;)

 

Byłbym wdzieczny gdybyś podał mi jakis punkt zaczepienia ;) THX

Napisano

ups, literowka;)

 

Reaction Manager. Mowimy oczywiscie o Maxie 7.

Animation menu > Reaction Manager

 

W 6 masz Reactor Controllers, to to samo.

Napisano
  • Autor

Fac.. literówki sie zdarzają, ale w angielskim jeszcze jestem je w stanie wyłapać, gorzej z greckim np i z ortografią polską ;) .. myślisz że tego kontrolera nie sprawdzałem? nie moge dotrzec tylko do informacji, JAK TEGO UZYWAĆ ;) Tak samo z expression, znalazłem w jednej z moich ksiażek jakiąś informacje, ale jest to pokazane na kretyńskim przykładie, którego i tak nie mam ;) Zainstaluje jeszcze nowszego maxa, popatrze na Reaction Managera ;)

Napisano
  • Autor

Dziękuje Aleksander. przeglądne plik.

 

Obaiwam się, że to nie jest rozwiazanie. Przy załozeniu, że sfera jest jednym z obiektów,które mija kamera, patrząc na nią, w pewnym momencie poróż po ścieżce procentowo dalej rośnie, wiec sfera w kamerze w pewnym momencie zacznie zachowywać w przeciwny sposób :)

Moderator VGT mi pomógł. Napisał skrypt, który teraz staram się zaadoptować do swoich potrzeb.

Skrypt tworzy sferę i na podstawie odległości pomiedzy wskazanymi punktami animuje jej radius :) chyba wezmę sieza pisanie skryptów ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności