Napisano 27 Grudzień 200420 l Witam :) Z godnie z moimi przekonaniami, Forum to ostatnia deska ratunku, dlatego się jej chwytam ;) Zadanie polega na czymś takim: Jest SFERA i KAMERA (ale sie rymnęło :) im Kamera bliżej sfery tym sfera MNIEJSZA. Przeprowadzone przeze mnie testy były następujące: 1. Sfera, kamera. Kontrolery RADIUS sfery i Position Kamery ustawione na BEZIER. Wpływanie wirem Pozycji na Radius powoduje blad1 (ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo) 2. Sfera, kamera. Kontrolery SCALE sfery i Position Kamery ustawione na BEZIER. Wpływanie wirem Pozycji na Radius powoduje zniknięcie sfery. nie pojawia się też przy przesunięciu kamery. (ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo) 3. Sfera, kamera i helper TAPE. Początek taśmy przypięty do kamery, koniec do sfery. Wire zbudowane pomiędzy skalą sfery a LENTH taśmy. taki sam błąd (ustawiałem z róznymi kontrolerami, zawsze to samo) Jeszce dodam że wszystkie 3 experymenty sprawdzałem na kontrolerach LINEAR, BEZIER, TBC, POSITION Macie może jakieś propozycje? Przejrzę jeszce net pod katemi Expression Controller. [EDIT] aaa... mozę przyjsć komuś do głowy, żeby po prostu zmienić ogniskowa kamery. Nie o to mo chodzi, chodzi o FIZYCZNĄ zmiane wielkosci bryły ;) Pozdrawiam [/EDIT]
Napisano 27 Grudzień 200420 l Nie wiem czy dobrze zrozumialem pytanie, ale jak robie sobie taka scenke w Maxie 7 to dziala bez zastrzezen. Sfera i kamera - wire parameters (w sferze radius, w kamerze position), oddzialywanie jednostronne pozycji kamery, connect i dziala. W
Napisano 27 Grudzień 200420 l widocznie 1 wartosc radius nie da sie uzaleznic od 3 wartosci X Y Z. musisz cos pomodzic inaczej, nie wiem co chcesz dokladnie osiagnac ;). z tym tapem powinno dzialac... jeszcze pomodze i dam znac :)
Napisano 27 Grudzień 200420 l wojtek: jemu chodzi raczej o uzalezenienie radiusa od wsyzstkich trzech wymiarow niestety parametr LENGTH w tape dziala tylko, gdy zaznaczymy specify length. w przeciwnym razie jakos nie chce to sie sprzasc.
Napisano 27 Grudzień 200420 l Wlasnie sprawdzilem, tez dziala. Podpinam za drugim razem do kolejnej pozycji (wg kolejnej osi) i teraz jak zblizam kamere to radius sie zmniejsza i jak poruszam kamera po osi Y to tez sie zmniejsza :-) W
Napisano 27 Grudzień 200420 l Autor Dzieki.... żeczywiście diała... slepy jestem :) Teraz muszę tylko wymysleć wzór, który zawsze bedzie robił wartosci dodatnie ;) Mozna zamknać wątek ;)
Napisano 27 Grudzień 200420 l Autor no i tu jest problem... z wartosciami bezwzględnymi.. załózmy ze jest sfera... cel kamery jest w jej centrum... i teraz niezależnie od położenia kamery sfera ma zawierac sie dokładnie w takiej samej cześci kadru... czyli pomimo ruchów kamery dookoła sfery, obeazek z kamery nie ulega zmianie. czy teraz jasniej?? :)
Napisano 27 Grudzień 200420 l Autor hmm... niestety poddałem sie, nie znalazłem elementu, który dynamicznie mierzy odległosć od punktu do punktu i na jej podstawie możę wpływac na inne obiekty. Sposób Wojtka jest dobry,ale niestety tylko z momencie, kiedy kamera porusza się po jednej osi, i swój cel ma w centrum sfery. Dlatego zastosowałem taki patent, że zrobiłem taśmy pomiedzy kamera a sferami przywiązałem WIREM radius sfery do Lenght taśmy, ale włączyłem Specify lenght i animowałem długość każdej miarki przylinkowanej do kamery tak, żeby dotykała swojego celu w centrum sfery. Nadal zostawiam sprawe otwartą :) Pozdrawiam
Napisano 27 Grudzień 200420 l Nie wiem, czy wystarczy, ale moze warto pokombinowac z Reaction Menagerem? :)
Napisano 27 Grudzień 200420 l Autor hm... nie dotykałem tego, nie za bardzo sobie jestem w stanie poradzić ;)
Napisano 27 Grudzień 200420 l Autor heehe myslisz że dałbym się załatwić własna bronią :) Tutoriale maxa reaguja na podane przez Ciebie hasło 2 tematami, niemajacymi nic wspólnego kontrolerami :) Help całkowicie mnie olał ;) Google wywala kosmiczne stronki gdzie wyrazy takie jak "3d, max, reaction, manager" występują w odległości przynajmniej 4 kinijek textu od Siebie ;) Byłbym wdzieczny gdybyś podał mi jakis punkt zaczepienia ;) THX
Napisano 27 Grudzień 200420 l ups, literowka;) Reaction Manager. Mowimy oczywiscie o Maxie 7. Animation menu > Reaction Manager W 6 masz Reactor Controllers, to to samo.
Napisano 27 Grudzień 200420 l Autor Fac.. literówki sie zdarzają, ale w angielskim jeszcze jestem je w stanie wyłapać, gorzej z greckim np i z ortografią polską ;) .. myślisz że tego kontrolera nie sprawdzałem? nie moge dotrzec tylko do informacji, JAK TEGO UZYWAĆ ;) Tak samo z expression, znalazłem w jednej z moich ksiażek jakiąś informacje, ale jest to pokazane na kretyńskim przykładie, którego i tak nie mam ;) Zainstaluje jeszcze nowszego maxa, popatrze na Reaction Managera ;)
Napisano 28 Grudzień 200420 l Autor Dziękuje Aleksander. przeglądne plik. Obaiwam się, że to nie jest rozwiazanie. Przy załozeniu, że sfera jest jednym z obiektów,które mija kamera, patrząc na nią, w pewnym momencie poróż po ścieżce procentowo dalej rośnie, wiec sfera w kamerze w pewnym momencie zacznie zachowywać w przeciwny sposób :) Moderator VGT mi pomógł. Napisał skrypt, który teraz staram się zaadoptować do swoich potrzeb. Skrypt tworzy sferę i na podstawie odległości pomiedzy wskazanymi punktami animuje jej radius :) chyba wezmę sieza pisanie skryptów ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto