Posted December 28, 200420 yr Witam. Dlaczego tak się dzieje, że na powierzchniach, które widać pod ostrym kątem materiały są płaskie?? Jest jakiś kąt graniczny, po przekroczeniu którego przestaje działać bump? Jak sobie z tym radzić? Pozdrawiam
December 28, 200420 yr Bo bump jest "sztuczny" to tylko mapa a nie przesuniecie siatki. Co do kata to tak sobie mysle ze moze 45 stopni, ale sam zobaczysz kiedy bump znika. Radzic sobie z tym mozna nakladajac uzywajac Displace, ale wtedy musisz zapewnic odpowiednio duzo poligonow zeby ten discplace zaszedl na siatce. No chyba ze masz vraya, czy inne cudenko ( wydaje mi sie ze mental ray i final renderer to tez obsluguje, ale nie bawilem sie nimi wiec nie dam glowy ) to tam mozna dac displace bez dodawania poligonow.
December 28, 200420 yr poza tym mlepiej jest wymodelować niektóre szczegóły niż korzystać z bumpa bo nawet super wyglądający model z widoku Top daje totalną plamę w Perspective... oczywiście odnosi się to do miej skomplikownych szczegółow typu rury na statku czy fale na morzu... heh!! pamiętam moje pierwsze pracki z 3d studio 3,0 gdzie o displace nawet się nie śniło... morze gładkie jak stół ale jednak z falami około 3m :D
December 29, 200420 yr Heh :) Jak ja robilem w Max 2 to nie wiedzialem ze cos takiego jak bump istnieje :D Czasem zaluje ze nie zostaly mi pracki z tamtych czasow, ale jak sobie przypomne jak one wyglądały... to moze i dobrze ze zaginely wraz z czasem :)
December 30, 200420 yr Dzięki za info. O displace wiem ale prawdę mówiąc to go nie używam. Cegły z tego ciężko zrobić :-) Właśnie się bawię VRayem - sprawdzę jak wychodzi.
Create an account or sign in to comment