Napisano 28 Grudzień 200420 l Witam. Dlaczego tak się dzieje, że na powierzchniach, które widać pod ostrym kątem materiały są płaskie?? Jest jakiś kąt graniczny, po przekroczeniu którego przestaje działać bump? Jak sobie z tym radzić? Pozdrawiam
Napisano 28 Grudzień 200420 l Bo bump jest "sztuczny" to tylko mapa a nie przesuniecie siatki. Co do kata to tak sobie mysle ze moze 45 stopni, ale sam zobaczysz kiedy bump znika. Radzic sobie z tym mozna nakladajac uzywajac Displace, ale wtedy musisz zapewnic odpowiednio duzo poligonow zeby ten discplace zaszedl na siatce. No chyba ze masz vraya, czy inne cudenko ( wydaje mi sie ze mental ray i final renderer to tez obsluguje, ale nie bawilem sie nimi wiec nie dam glowy ) to tam mozna dac displace bez dodawania poligonow.
Napisano 28 Grudzień 200420 l poza tym mlepiej jest wymodelować niektóre szczegóły niż korzystać z bumpa bo nawet super wyglądający model z widoku Top daje totalną plamę w Perspective... oczywiście odnosi się to do miej skomplikownych szczegółow typu rury na statku czy fale na morzu... heh!! pamiętam moje pierwsze pracki z 3d studio 3,0 gdzie o displace nawet się nie śniło... morze gładkie jak stół ale jednak z falami około 3m :D
Napisano 29 Grudzień 200420 l Heh :) Jak ja robilem w Max 2 to nie wiedzialem ze cos takiego jak bump istnieje :D Czasem zaluje ze nie zostaly mi pracki z tamtych czasow, ale jak sobie przypomne jak one wyglądały... to moze i dobrze ze zaginely wraz z czasem :)
Napisano 30 Grudzień 200420 l Dzięki za info. O displace wiem ale prawdę mówiąc to go nie używam. Cegły z tego ciężko zrobić :-) Właśnie się bawię VRayem - sprawdzę jak wychodzi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto