Wiśnia Napisano 29 Grudzień 2004 Napisano 29 Grudzień 2004 Witam, zrobiłem sobie pokój ( z boxa od wewnątrz) i kilka bzdur do niego i czas przyszedł na oświetlenie i mam problem z tym. W czasie pracy przeszedłem z max5 na 7 i renderuje mentalem, i tak słabo wychodzi, co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień, apropo sceny, to jest tam skylight i spot wpadający jak widać przez okno, włączyłem caustics i GI, cienie-mental ray shadow map. Z góry dzięki za pomoc
Zibi1970 Napisano 30 Grudzień 2004 Napisano 30 Grudzień 2004 caustyke to wylacz w pieruny. jest tu nie potrzebna. zrob taki test. wylacz swiatlo sky light i wyrenderuj scene i zobacz czy dalej bedziesz mial te swiatlo pod lozkiem. potem wylacz swiatlo spot i tez wyrenderuj. zobaczysz wtedy w ktorym swiatle masz cos zle ustawione.
greg_jg Napisano 30 Grudzień 2004 Napisano 30 Grudzień 2004 co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień Wyłączyć skylight`a, albo przynajmniej znacznie ograniczyć jego siłę- ten rodzaj światła w połączeniu z [FG] rozświetla całą scenę. - - - - Wstaw do sceny mentalowskie światło (mr Area spot).
Wiśnia Napisano 30 Grudzień 2004 Autor Napisano 30 Grudzień 2004 a więc wyłączyłem caustykę, z tego wszystkiego pominąłem jedno omni, ale już je usunąłem i jest teraz taki problem że wogle nie widać skylighta, reguluje na rózne poziomy i nic, żadnego efektu tak jakby niedziałało, jak je wyłączam to nie ma żadnej różnicy, zamieniłem światło na mr spot, i jest taki efekt jak na załączniku, a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne) aha i skylighta nie usuwałem, ale jakośgo nie widać P.S. dzięki za wszystkie odpowiedzi:]
greg_jg Napisano 30 Grudzień 2004 Napisano 30 Grudzień 2004 wogle nie widać skylightaAby cieszyć się skylight`em [FG] musi być włączone. a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne)te, o które ci chodzi działa tylko pod scanline`nem; w mental`u jest coś podobnego, tylko z tą różnicą, że lepsze :) - - - - - teraz radzę przerobić kilka tutoriali: .:raz:. .:dwa:. odpowiednio ustawić światła, włączyć [GI] i renderować ;)
Wiśnia Napisano 7 Styczeń 2005 Autor Napisano 7 Styczeń 2005 a więc przerobiłem owe tutoriale (chyba wszystko pojąłem :) ustawiłem fotony na 100'000 energy na 200'000 i mam jakieś kropki pod oknem zamieszczam render i mówcie co jeszcze jest źle dzięki greg_jg za pomoc :]
greg_jg Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 Trochę słabo widać, ale... Są to pewnie ślady po [GI]&[FG] z naciskiem na to 2. Generalnie sposobem na pozbycie się tych „kropek” jest zwiększenie ilości sampli w [FG] i zmniejszenie parametrów z pól „radius”. Propozycja: Możesz zrobić jeszcze inaczej: ustaw światło „mr area spot” na zewnątrz pokoju (wiązka światła ma być skierowana do niego; przejdź do „Area Light Parameters”, a dokładnie do pól „Height” i „Width” i dobierz wartości tak, by wysokość i szerokość „prostokącika” były większe od otworu w ścianie- tylko nie za dużo- troszkę; światło ma być jak najbliżej ściany, ale nie może znajdować się w pomieszczeniu; następnie przejdź do „Spotlight Parameters” i dla pól „Hotspot/Beam”, oraz „Falloff/Field” ustaw wartości: 179,5; w cześci „mental ray Indirect Illumination” wyłącz „Use Global Settings”, a włącz „On”=> ustaw „Decay”:1.0, zmniejsz energię do 500 (którą będziesz jeszcze później regulować); w polu „Intensity/Color/Attenuation” dla parametru „Multiplier” ustaw: 0,5; Wstaw identyczne światło dla 2. okna, tylko zmień wielkość „prostokącika”, bo oba okna różnią się wielkością. Następnie weź „tape`a” z Create>Helpers>Tape i zmierz odległość między jednym oknem a drugim (np. na wysokości rączki), otrzymaną wartość zmniejsz o jakieś ~20% i wpisz w [GI] w polu „radius”(zaokrąglij wartości- jak będzie trzeba), następnie wyrenderuj scenę; w kolejnych etapach musisz dostosować energię i ilość emitowanych photon`ów (tak, aby całe ściany pokryte były małymi photon`ami)- tak jak tu: http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/mr_interior/rys6.jpg gdy całą ściana będzie pokryta photonami, zwiększ ich rozmiar o ok 30% w radius [GI]........jeżeli [GI] jest już dopracowane włącz [FG] na początek 50 sampli; min. radius: 2-4krotność wartości z pola radius w [GI]!!, dla max. radius 6-10krotność wartości z pola radius [GI]; później zwiększaj ilość sampli [FG] do uzyskania zadowalającego efektu. Jeżeli o czymś zapomniałem to napisz. ps. na ostatnim renderze padające światło sugeruje, że twój pokój nie ma sufitu.
Shahow Napisano 10 Styczeń 2005 Napisano 10 Styczeń 2005 Na wszystkich fotach widać, że nie ma sufitu. Dla lepszych efektów ze swiatłem lepiej dorób sufit oraz inne sciany pomieszczenia, które sa niewidoczne z tej perspektywy.
Wiśnia Napisano 11 Styczeń 2005 Autor Napisano 11 Styczeń 2005 Greg_jg--> wielkie dzięki za wyczerpującego tutoriala:D, jak znajdę chwilę to zaraz go przerobię. Shadow, Greg_jg---> tak, sufitu nie ma bo jak sie bawiłem jeszcze scanlinem to dziwnie ciemno było w pokoju i przechodząc na mentala zapomniałem go dorobić; poprawię go :D
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się