Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

zrobiłem sobie pokój ( z boxa od wewnątrz) i kilka bzdur do niego i czas przyszedł na oświetlenie i mam problem z tym.

W czasie pracy przeszedłem z max5 na 7 i renderuje mentalem, i tak słabo wychodzi, co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień,

 

apropo sceny, to jest tam skylight i spot wpadający jak widać przez okno, włączyłem caustics i GI, cienie-mental ray shadow map.

Z góry dzięki za pomoc

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

caustyke to wylacz w pieruny. jest tu nie potrzebna.

 

zrob taki test. wylacz swiatlo sky light i wyrenderuj scene i zobacz czy dalej bedziesz mial te swiatlo pod lozkiem. potem wylacz swiatlo spot i tez wyrenderuj. zobaczysz wtedy w ktorym swiatle masz cos zle ustawione.

Napisano
co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień
Wyłączyć skylight`a, albo przynajmniej znacznie ograniczyć jego siłę- ten rodzaj światła w połączeniu z [FG] rozświetla całą scenę.

- - - -

Wstaw do sceny mentalowskie światło (mr Area spot).

Napisano

a więc wyłączyłem caustykę, z tego wszystkiego pominąłem jedno omni, ale już je usunąłem i jest teraz taki problem że wogle nie widać skylighta, reguluje na rózne poziomy i nic, żadnego efektu tak jakby niedziałało, jak je wyłączam to nie ma żadnej różnicy,

zamieniłem światło na mr spot, i jest taki efekt jak na załączniku,

a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne)

aha i skylighta nie usuwałem, ale jakośgo nie widać

P.S. dzięki za wszystkie odpowiedzi:]

Napisano
wogle nie widać skylighta
Aby cieszyć się skylight`em [FG] musi być włączone.

 

a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne)
te, o które ci chodzi działa tylko pod scanline`nem;

w mental`u jest coś podobnego, tylko z tą różnicą, że lepsze :)

- - - - -

teraz radzę przerobić kilka tutoriali:

 

.:raz:.

.:dwa:.

 

odpowiednio ustawić światła, włączyć [GI] i renderować ;)

Napisano

a więc przerobiłem owe tutoriale (chyba wszystko pojąłem :)

ustawiłem fotony na 100'000 energy na 200'000

i mam jakieś kropki pod oknem

zamieszczam render i mówcie co jeszcze jest źle

dzięki greg_jg za pomoc :]

Napisano

Trochę słabo widać, ale...

Są to pewnie ślady po [GI]&[FG] z naciskiem na to 2. Generalnie sposobem na pozbycie się tych „kropek” jest zwiększenie ilości sampli w [FG] i zmniejszenie parametrów z pól „radius”.

 

Propozycja:

Możesz zrobić jeszcze inaczej: ustaw światło „mr area spot” na zewnątrz pokoju (wiązka światła ma być skierowana do niego; przejdź do „Area Light Parameters”, a dokładnie do pól „Height” i „Width” i dobierz wartości tak, by wysokość i szerokość „prostokącika” były większe od otworu w ścianie- tylko nie za dużo- troszkę; światło ma być jak najbliżej ściany, ale nie może znajdować się w pomieszczeniu; następnie przejdź do „Spotlight Parameters” i dla pól „Hotspot/Beam”, oraz „Falloff/Field” ustaw wartości: 179,5; w cześci „mental ray Indirect Illumination” wyłącz „Use Global Settings”, a włącz „On”=> ustaw „Decay”:1.0, zmniejsz energię do 500 (którą będziesz jeszcze później regulować); w polu „Intensity/Color/Attenuation” dla parametru „Multiplier” ustaw: 0,5; Wstaw identyczne światło dla 2. okna, tylko zmień wielkość „prostokącika”, bo oba okna różnią się wielkością.

 

Następnie weź „tape`a” z Create>Helpers>Tape i zmierz odległość między jednym oknem a drugim (np. na wysokości rączki), otrzymaną wartość zmniejsz o jakieś ~20% i wpisz w [GI] w polu „radius”(zaokrąglij wartości- jak będzie trzeba), następnie wyrenderuj scenę; w kolejnych etapach musisz dostosować energię i ilość emitowanych photon`ów (tak, aby całe ściany pokryte były małymi photon`ami)- tak jak tu: http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/mr_interior/rys6.jpg gdy całą ściana będzie pokryta photonami, zwiększ ich rozmiar o ok 30% w radius [GI]........jeżeli [GI] jest już dopracowane włącz [FG] na początek 50 sampli; min. radius: 2-4krotność wartości z pola radius w [GI]!!, dla max. radius 6-10krotność wartości z pola radius [GI]; później zwiększaj ilość sampli [FG] do uzyskania zadowalającego efektu.

 

Jeżeli o czymś zapomniałem to napisz.

 

ps. na ostatnim renderze padające światło sugeruje, że twój pokój nie ma sufitu.

Napisano

Na wszystkich fotach widać, że nie ma sufitu. Dla lepszych efektów ze swiatłem lepiej dorób sufit oraz inne sciany pomieszczenia, które sa niewidoczne z tej perspektywy.

Napisano

Greg_jg--> wielkie dzięki za wyczerpującego tutoriala:D, jak znajdę chwilę to zaraz go przerobię.

 

Shadow, Greg_jg---> tak, sufitu nie ma bo jak sie bawiłem jeszcze scanlinem to dziwnie ciemno było w pokoju i przechodząc na mentala zapomniałem go dorobić; poprawię go :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności