Wiśnia Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 Witam, zrobiłem sobie pokój ( z boxa od wewnątrz) i kilka bzdur do niego i czas przyszedł na oświetlenie i mam problem z tym. W czasie pracy przeszedłem z max5 na 7 i renderuje mentalem, i tak słabo wychodzi, co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień, apropo sceny, to jest tam skylight i spot wpadający jak widać przez okno, włączyłem caustics i GI, cienie-mental ray shadow map. Z góry dzięki za pomoc Link to comment Share on other sites More sharing options...
AGmakonts Posted December 29, 2004 Share Posted December 29, 2004 a może GI... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zibi1970 Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 caustyke to wylacz w pieruny. jest tu nie potrzebna. zrob taki test. wylacz swiatlo sky light i wyrenderuj scene i zobacz czy dalej bedziesz mial te swiatlo pod lozkiem. potem wylacz swiatlo spot i tez wyrenderuj. zobaczysz wtedy w ktorym swiatle masz cos zle ustawione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
greg_jg Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień Wyłączyć skylight`a, albo przynajmniej znacznie ograniczyć jego siłę- ten rodzaj światła w połączeniu z [FG] rozświetla całą scenę. - - - - Wstaw do sceny mentalowskie światło (mr Area spot). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiśnia Posted December 30, 2004 Author Share Posted December 30, 2004 a więc wyłączyłem caustykę, z tego wszystkiego pominąłem jedno omni, ale już je usunąłem i jest teraz taki problem że wogle nie widać skylighta, reguluje na rózne poziomy i nic, żadnego efektu tak jakby niedziałało, jak je wyłączam to nie ma żadnej różnicy, zamieniłem światło na mr spot, i jest taki efekt jak na załączniku, a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne) aha i skylighta nie usuwałem, ale jakośgo nie widać P.S. dzięki za wszystkie odpowiedzi:] Link to comment Share on other sites More sharing options...
greg_jg Posted December 30, 2004 Share Posted December 30, 2004 wogle nie widać skylightaAby cieszyć się skylight`em [FG] musi być włączone. a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne)te, o które ci chodzi działa tylko pod scanline`nem; w mental`u jest coś podobnego, tylko z tą różnicą, że lepsze :) - - - - - teraz radzę przerobić kilka tutoriali: .:raz:. .:dwa:. odpowiednio ustawić światła, włączyć [GI] i renderować ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiśnia Posted January 7, 2005 Author Share Posted January 7, 2005 a więc przerobiłem owe tutoriale (chyba wszystko pojąłem :) ustawiłem fotony na 100'000 energy na 200'000 i mam jakieś kropki pod oknem zamieszczam render i mówcie co jeszcze jest źle dzięki greg_jg za pomoc :] Link to comment Share on other sites More sharing options...
greg_jg Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Trochę słabo widać, ale... Są to pewnie ślady po [GI]&[FG] z naciskiem na to 2. Generalnie sposobem na pozbycie się tych „kropek” jest zwiększenie ilości sampli w [FG] i zmniejszenie parametrów z pól „radius”. Propozycja: Możesz zrobić jeszcze inaczej: ustaw światło „mr area spot” na zewnątrz pokoju (wiązka światła ma być skierowana do niego; przejdź do „Area Light Parameters”, a dokładnie do pól „Height” i „Width” i dobierz wartości tak, by wysokość i szerokość „prostokącika” były większe od otworu w ścianie- tylko nie za dużo- troszkę; światło ma być jak najbliżej ściany, ale nie może znajdować się w pomieszczeniu; następnie przejdź do „Spotlight Parameters” i dla pól „Hotspot/Beam”, oraz „Falloff/Field” ustaw wartości: 179,5; w cześci „mental ray Indirect Illumination” wyłącz „Use Global Settings”, a włącz „On”=> ustaw „Decay”:1.0, zmniejsz energię do 500 (którą będziesz jeszcze później regulować); w polu „Intensity/Color/Attenuation” dla parametru „Multiplier” ustaw: 0,5; Wstaw identyczne światło dla 2. okna, tylko zmień wielkość „prostokącika”, bo oba okna różnią się wielkością. Następnie weź „tape`a” z Create>Helpers>Tape i zmierz odległość między jednym oknem a drugim (np. na wysokości rączki), otrzymaną wartość zmniejsz o jakieś ~20% i wpisz w [GI] w polu „radius”(zaokrąglij wartości- jak będzie trzeba), następnie wyrenderuj scenę; w kolejnych etapach musisz dostosować energię i ilość emitowanych photon`ów (tak, aby całe ściany pokryte były małymi photon`ami)- tak jak tu: http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/mr_interior/rys6.jpg gdy całą ściana będzie pokryta photonami, zwiększ ich rozmiar o ok 30% w radius [GI]........jeżeli [GI] jest już dopracowane włącz [FG] na początek 50 sampli; min. radius: 2-4krotność wartości z pola radius w [GI]!!, dla max. radius 6-10krotność wartości z pola radius [GI]; później zwiększaj ilość sampli [FG] do uzyskania zadowalającego efektu. Jeżeli o czymś zapomniałem to napisz. ps. na ostatnim renderze padające światło sugeruje, że twój pokój nie ma sufitu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shahow Posted January 10, 2005 Share Posted January 10, 2005 Na wszystkich fotach widać, że nie ma sufitu. Dla lepszych efektów ze swiatłem lepiej dorób sufit oraz inne sciany pomieszczenia, które sa niewidoczne z tej perspektywy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wiśnia Posted January 11, 2005 Author Share Posted January 11, 2005 Greg_jg--> wielkie dzięki za wyczerpującego tutoriala:D, jak znajdę chwilę to zaraz go przerobię. Shadow, Greg_jg---> tak, sufitu nie ma bo jak sie bawiłem jeszcze scanlinem to dziwnie ciemno było w pokoju i przechodząc na mentala zapomniałem go dorobić; poprawię go :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now