Napisano 29 Grudzień 200420 l Witam, zrobiłem sobie pokój ( z boxa od wewnątrz) i kilka bzdur do niego i czas przyszedł na oświetlenie i mam problem z tym. W czasie pracy przeszedłem z max5 na 7 i renderuje mentalem, i tak słabo wychodzi, co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień, apropo sceny, to jest tam skylight i spot wpadający jak widać przez okno, włączyłem caustics i GI, cienie-mental ray shadow map. Z góry dzięki za pomoc
Napisano 30 Grudzień 200420 l caustyke to wylacz w pieruny. jest tu nie potrzebna. zrob taki test. wylacz swiatlo sky light i wyrenderuj scene i zobacz czy dalej bedziesz mial te swiatlo pod lozkiem. potem wylacz swiatlo spot i tez wyrenderuj. zobaczysz wtedy w ktorym swiatle masz cos zle ustawione.
Napisano 30 Grudzień 200420 l co mam zrobić żeby były cienie pod łóżkiem? i w rogach żeby był intensywniejszy cień Wyłączyć skylight`a, albo przynajmniej znacznie ograniczyć jego siłę- ten rodzaj światła w połączeniu z [FG] rozświetla całą scenę. - - - - Wstaw do sceny mentalowskie światło (mr Area spot).
Napisano 30 Grudzień 200420 l Autor a więc wyłączyłem caustykę, z tego wszystkiego pominąłem jedno omni, ale już je usunąłem i jest teraz taki problem że wogle nie widać skylighta, reguluje na rózne poziomy i nic, żadnego efektu tak jakby niedziałało, jak je wyłączam to nie ma żadnej różnicy, zamieniłem światło na mr spot, i jest taki efekt jak na załączniku, a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne) aha i skylighta nie usuwałem, ale jakośgo nie widać P.S. dzięki za wszystkie odpowiedzi:]
Napisano 30 Grudzień 200420 l wogle nie widać skylightaAby cieszyć się skylight`em [FG] musi być włączone. a tak na marginesie w mentalu nie ma takiego czegoś jak adv lighting?(jest nieaktywne)te, o które ci chodzi działa tylko pod scanline`nem; w mental`u jest coś podobnego, tylko z tą różnicą, że lepsze :) - - - - - teraz radzę przerobić kilka tutoriali: .:raz:. .:dwa:. odpowiednio ustawić światła, włączyć [GI] i renderować ;)
Napisano 7 Styczeń 200520 l Autor a więc przerobiłem owe tutoriale (chyba wszystko pojąłem :) ustawiłem fotony na 100'000 energy na 200'000 i mam jakieś kropki pod oknem zamieszczam render i mówcie co jeszcze jest źle dzięki greg_jg za pomoc :]
Napisano 10 Styczeń 200520 l Trochę słabo widać, ale... Są to pewnie ślady po [GI]&[FG] z naciskiem na to 2. Generalnie sposobem na pozbycie się tych „kropek” jest zwiększenie ilości sampli w [FG] i zmniejszenie parametrów z pól „radius”. Propozycja: Możesz zrobić jeszcze inaczej: ustaw światło „mr area spot” na zewnątrz pokoju (wiązka światła ma być skierowana do niego; przejdź do „Area Light Parameters”, a dokładnie do pól „Height” i „Width” i dobierz wartości tak, by wysokość i szerokość „prostokącika” były większe od otworu w ścianie- tylko nie za dużo- troszkę; światło ma być jak najbliżej ściany, ale nie może znajdować się w pomieszczeniu; następnie przejdź do „Spotlight Parameters” i dla pól „Hotspot/Beam”, oraz „Falloff/Field” ustaw wartości: 179,5; w cześci „mental ray Indirect Illumination” wyłącz „Use Global Settings”, a włącz „On”=> ustaw „Decay”:1.0, zmniejsz energię do 500 (którą będziesz jeszcze później regulować); w polu „Intensity/Color/Attenuation” dla parametru „Multiplier” ustaw: 0,5; Wstaw identyczne światło dla 2. okna, tylko zmień wielkość „prostokącika”, bo oba okna różnią się wielkością. Następnie weź „tape`a” z Create>Helpers>Tape i zmierz odległość między jednym oknem a drugim (np. na wysokości rączki), otrzymaną wartość zmniejsz o jakieś ~20% i wpisz w [GI] w polu „radius”(zaokrąglij wartości- jak będzie trzeba), następnie wyrenderuj scenę; w kolejnych etapach musisz dostosować energię i ilość emitowanych photon`ów (tak, aby całe ściany pokryte były małymi photon`ami)- tak jak tu: http://www.evermotion.org/tutorials/rendering/mr_interior/rys6.jpg gdy całą ściana będzie pokryta photonami, zwiększ ich rozmiar o ok 30% w radius [GI]........jeżeli [GI] jest już dopracowane włącz [FG] na początek 50 sampli; min. radius: 2-4krotność wartości z pola radius w [GI]!!, dla max. radius 6-10krotność wartości z pola radius [GI]; później zwiększaj ilość sampli [FG] do uzyskania zadowalającego efektu. Jeżeli o czymś zapomniałem to napisz. ps. na ostatnim renderze padające światło sugeruje, że twój pokój nie ma sufitu.
Napisano 10 Styczeń 200520 l Na wszystkich fotach widać, że nie ma sufitu. Dla lepszych efektów ze swiatłem lepiej dorób sufit oraz inne sciany pomieszczenia, które sa niewidoczne z tej perspektywy.
Napisano 11 Styczeń 200520 l Autor Greg_jg--> wielkie dzięki za wyczerpującego tutoriala:D, jak znajdę chwilę to zaraz go przerobię. Shadow, Greg_jg---> tak, sufitu nie ma bo jak sie bawiłem jeszcze scanlinem to dziwnie ciemno było w pokoju i przechodząc na mentala zapomniałem go dorobić; poprawię go :D
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto