Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chodzi o animacje skrzydła jak pokazuje zalaczony rysunek po powierzchni obiektu x jesli ktos ogladał SW to chodzi o ten statek rozkladajacy skrzydla...

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Pivot skrzydla wyrownujesz do pivota obiektu X i obracasz po prostu skrzydelkiem.

O to chodzilo? :)

 

EDIT:

oczywiscie skrzydlo linkujesz do obiektu X, zeby poruszalo i obracalo sie razem z nim.

Napisano
  • Autor

Mniej wiecej o to chodzilo ale obiekt x ma sie nie obracać po prostu nie linkowałem tych obiektów ale wtedy płaszczyzna przylegająca do obiektu x podczas obracania zmienia kierunek względem obiektu a chodzi o to zeby byl taki sam cały czas jakby ta powierzchnia jechała po tym obręgu...

 

 

Linkuje sie przez wire parameters ?

Napisano
  • Autor

Dobra dzieki przydało sie to co mowiles o pivocie chodz nie wiedzialem gdzie to znalesc ale jakos sie udało dziala tylko przez to ze mam ten obiekt troche jajowaty w niektorych momentach sie troche bardziej "wrzyna" w niego. Myśle ze mi wystarczy chyba ze mozna jakos tak zrobic zeby skrzydło "jechało" po powierrzchni obiektu...

 

Co do select and link i wire parameter juz widze roznice...

 

Edit: Nie zauważylem gifa :D No spox tylko ze ja nie mam idealnie okraglego cylindra tylko bardziej jajowaty...

Napisano

Ok, tym razem tutorial-stilka;)

 

1. Pivot na krawedz, ktora bedzie sie stykala z ObiektemX

2. Krzywa o ksztalcie przekroju ObiektuX, po ktorym ma sunac skrzydlo. Jezeli masz tam loopa, to mozesz go zaznaczyc i kliknac Create Shape from Selection.

3. Animation > Constraints > Path Constraint. Sluzy do przesuwania obiektow po sciezce i tak tez zrobimy:)

4. Od razu przelaczy na zakladke Motion. W niej zaznaczasz tak jak zakreslilem. W sumie musisz poeksperymentowac, bo ustawienia moga sie roznic. Glowna role pelni Follow, dzieki ktoremu obiekt sie obraca podczas przesuwania, Allow Upside Down i Axis.

5. Tym parametrem przesuwasz obiekt po sciezce. Jezeli Loop bedzie odhaczone to bedzie sie przesuwal tylko w zakresie 0-->100.

 

Tyle. Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności