Jump to content

Recommended Posts

Posted

Chodzi o animacje skrzydła jak pokazuje zalaczony rysunek po powierzchni obiektu x jesli ktos ogladał SW to chodzi o ten statek rozkladajacy skrzydla...

  • Replies 6
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Pivot skrzydla wyrownujesz do pivota obiektu X i obracasz po prostu skrzydelkiem.

O to chodzilo? :)

 

EDIT:

oczywiscie skrzydlo linkujesz do obiektu X, zeby poruszalo i obracalo sie razem z nim.

Posted

Mniej wiecej o to chodzilo ale obiekt x ma sie nie obracać po prostu nie linkowałem tych obiektów ale wtedy płaszczyzna przylegająca do obiektu x podczas obracania zmienia kierunek względem obiektu a chodzi o to zeby byl taki sam cały czas jakby ta powierzchnia jechała po tym obręgu...

 

 

Linkuje sie przez wire parameters ?

Posted

Dobra dzieki przydało sie to co mowiles o pivocie chodz nie wiedzialem gdzie to znalesc ale jakos sie udało dziala tylko przez to ze mam ten obiekt troche jajowaty w niektorych momentach sie troche bardziej "wrzyna" w niego. Myśle ze mi wystarczy chyba ze mozna jakos tak zrobic zeby skrzydło "jechało" po powierrzchni obiektu...

 

Co do select and link i wire parameter juz widze roznice...

 

Edit: Nie zauważylem gifa :D No spox tylko ze ja nie mam idealnie okraglego cylindra tylko bardziej jajowaty...

Posted

Ok, tym razem tutorial-stilka;)

 

1. Pivot na krawedz, ktora bedzie sie stykala z ObiektemX

2. Krzywa o ksztalcie przekroju ObiektuX, po ktorym ma sunac skrzydlo. Jezeli masz tam loopa, to mozesz go zaznaczyc i kliknac Create Shape from Selection.

3. Animation > Constraints > Path Constraint. Sluzy do przesuwania obiektow po sciezce i tak tez zrobimy:)

4. Od razu przelaczy na zakladke Motion. W niej zaznaczasz tak jak zakreslilem. W sumie musisz poeksperymentowac, bo ustawienia moga sie roznic. Glowna role pelni Follow, dzieki ktoremu obiekt sie obraca podczas przesuwania, Allow Upside Down i Axis.

5. Tym parametrem przesuwasz obiekt po sciezce. Jezeli Loop bedzie odhaczone to bedzie sie przesuwal tylko w zakresie 0-->100.

 

Tyle. Pozdrawiam.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy