Vader Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Chodzi o animacje skrzydła jak pokazuje zalaczony rysunek po powierzchni obiektu x jesli ktos ogladał SW to chodzi o ten statek rozkladajacy skrzydla...
Reanimator Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Pivot skrzydla wyrownujesz do pivota obiektu X i obracasz po prostu skrzydelkiem. O to chodzilo? :) EDIT: oczywiscie skrzydlo linkujesz do obiektu X, zeby poruszalo i obracalo sie razem z nim.
Vader Posted January 2, 2005 Author Posted January 2, 2005 Mniej wiecej o to chodzilo ale obiekt x ma sie nie obracać po prostu nie linkowałem tych obiektów ale wtedy płaszczyzna przylegająca do obiektu x podczas obracania zmienia kierunek względem obiektu a chodzi o to zeby byl taki sam cały czas jakby ta powierzchnia jechała po tym obręgu... Linkuje sie przez wire parameters ?
Reanimator Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Zgubilem sie... Linkuje sie narzedziem "Select and Link" :)
Reanimator Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Zrobilem Ci mini-tutka: Uzywalem Majki, ale to samo mozna zrobic w kazdym sofcie.
Vader Posted January 2, 2005 Author Posted January 2, 2005 Dobra dzieki przydało sie to co mowiles o pivocie chodz nie wiedzialem gdzie to znalesc ale jakos sie udało dziala tylko przez to ze mam ten obiekt troche jajowaty w niektorych momentach sie troche bardziej "wrzyna" w niego. Myśle ze mi wystarczy chyba ze mozna jakos tak zrobic zeby skrzydło "jechało" po powierrzchni obiektu... Co do select and link i wire parameter juz widze roznice... Edit: Nie zauważylem gifa :D No spox tylko ze ja nie mam idealnie okraglego cylindra tylko bardziej jajowaty...
Reanimator Posted January 2, 2005 Posted January 2, 2005 Ok, tym razem tutorial-stilka;) 1. Pivot na krawedz, ktora bedzie sie stykala z ObiektemX 2. Krzywa o ksztalcie przekroju ObiektuX, po ktorym ma sunac skrzydlo. Jezeli masz tam loopa, to mozesz go zaznaczyc i kliknac Create Shape from Selection. 3. Animation > Constraints > Path Constraint. Sluzy do przesuwania obiektow po sciezce i tak tez zrobimy:) 4. Od razu przelaczy na zakladke Motion. W niej zaznaczasz tak jak zakreslilem. W sumie musisz poeksperymentowac, bo ustawienia moga sie roznic. Glowna role pelni Follow, dzieki ktoremu obiekt sie obraca podczas przesuwania, Allow Upside Down i Axis. 5. Tym parametrem przesuwasz obiekt po sciezce. Jezeli Loop bedzie odhaczone to bedzie sie przesuwal tylko w zakresie 0-->100. Tyle. Pozdrawiam.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now