Vader Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 Chodzi o animacje skrzydła jak pokazuje zalaczony rysunek po powierzchni obiektu x jesli ktos ogladał SW to chodzi o ten statek rozkladajacy skrzydla...
Reanimator Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 Pivot skrzydla wyrownujesz do pivota obiektu X i obracasz po prostu skrzydelkiem. O to chodzilo? :) EDIT: oczywiscie skrzydlo linkujesz do obiektu X, zeby poruszalo i obracalo sie razem z nim.
Vader Napisano 2 Styczeń 2005 Autor Napisano 2 Styczeń 2005 Mniej wiecej o to chodzilo ale obiekt x ma sie nie obracać po prostu nie linkowałem tych obiektów ale wtedy płaszczyzna przylegająca do obiektu x podczas obracania zmienia kierunek względem obiektu a chodzi o to zeby byl taki sam cały czas jakby ta powierzchnia jechała po tym obręgu... Linkuje sie przez wire parameters ?
Reanimator Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 Zgubilem sie... Linkuje sie narzedziem "Select and Link" :)
Reanimator Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 Zrobilem Ci mini-tutka: Uzywalem Majki, ale to samo mozna zrobic w kazdym sofcie.
Vader Napisano 2 Styczeń 2005 Autor Napisano 2 Styczeń 2005 Dobra dzieki przydało sie to co mowiles o pivocie chodz nie wiedzialem gdzie to znalesc ale jakos sie udało dziala tylko przez to ze mam ten obiekt troche jajowaty w niektorych momentach sie troche bardziej "wrzyna" w niego. Myśle ze mi wystarczy chyba ze mozna jakos tak zrobic zeby skrzydło "jechało" po powierrzchni obiektu... Co do select and link i wire parameter juz widze roznice... Edit: Nie zauważylem gifa :D No spox tylko ze ja nie mam idealnie okraglego cylindra tylko bardziej jajowaty...
Reanimator Napisano 2 Styczeń 2005 Napisano 2 Styczeń 2005 Ok, tym razem tutorial-stilka;) 1. Pivot na krawedz, ktora bedzie sie stykala z ObiektemX 2. Krzywa o ksztalcie przekroju ObiektuX, po ktorym ma sunac skrzydlo. Jezeli masz tam loopa, to mozesz go zaznaczyc i kliknac Create Shape from Selection. 3. Animation > Constraints > Path Constraint. Sluzy do przesuwania obiektow po sciezce i tak tez zrobimy:) 4. Od razu przelaczy na zakladke Motion. W niej zaznaczasz tak jak zakreslilem. W sumie musisz poeksperymentowac, bo ustawienia moga sie roznic. Glowna role pelni Follow, dzieki ktoremu obiekt sie obraca podczas przesuwania, Allow Upside Down i Axis. 5. Tym parametrem przesuwasz obiekt po sciezce. Jezeli Loop bedzie odhaczone to bedzie sie przesuwal tylko w zakresie 0-->100. Tyle. Pozdrawiam.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się