filuh Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 global ilumination czy jakos tak to to samo co radiosity!? mam maxa 5 i brazila i często słyszę że gi czy gl znacznie polepsza render! dzieki!
mrozik Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 GI czyli to jest efekt jaki można zaobserwować w rzeczywistości ja to tłumaczę tak: Jeśli w maxie zrobisz box i światło z jego prawej strony to bez GI jego lewa strona będzi czarna i nie oświetlona a GI daje efekt odbijania się światła od powieżchni co daje dobre rezultaty i miękkie cienie jeśli chcesz naprzykład coś zaprezentować samochód ,łyżeczkę na stole wszystko jedno to jesyt dobry. Moje zdanie może być mylne więc w razie jak by co to proszę o poprawienie mnie.
filuh Napisano 16 Kwiecień 2003 Autor Napisano 16 Kwiecień 2003 czy ten efekt uzyskuje sie poprzez indirect ilumination w luma srever, czy może jest jeszcze inne rozwiązanie!?
Gość Karawan Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 ale dla lepszego efektu wlaczyc skylight dla direct i inderict, ktos mne oswieci? czy to drugie duzo daje?
Gość User190 Napisano 16 Kwiecień 2003 Napisano 16 Kwiecień 2003 Looknij na http://www.zs1.bochnia.pl/~mt/arts_view.php?nr=13 Tam powinno byc to, co Cię interesuje.
Gość Karawan Napisano 17 Kwiecień 2003 Napisano 17 Kwiecień 2003 ee tam myslalem ze to cos nowego - bylem juz tu, ale to dobra stronka[jupi]
filuh Napisano 17 Kwiecień 2003 Autor Napisano 17 Kwiecień 2003 tez tam byłem i teraz wkuwam ale czy np włączenie opcji daylight system w maxie 5 daje podobny efekt czy to kompletnie inna beka! dzieki
Gość User190 Napisano 17 Kwiecień 2003 Napisano 17 Kwiecień 2003 Aleksander - dobrze piszesz, wina dajcie :-))))
campo Napisano 17 Kwiecień 2003 Napisano 17 Kwiecień 2003 Z przykroscia zauwazam, ze duzo osob myli GI z oswietleniem typu \"skylight\"... ktore moze powstac (z takim samym rezultatem jak brazilowskie skylight) poprzez ustawienie (najlepiej) kilkudziesieciu swiatel (omni, spot, direct - jak kto woli) w ksztalcie hemisfery. Przyklad ponizej (zadnego GI ani radiosity, wszystko na zwyklych swiatlach - pracka renderowana w Mentalu, wiec sorki, ze tutaj, ale chodzi o zasade)... aha, DOF tez fakowany:
mrozik Napisano 18 Kwiecień 2003 Napisano 18 Kwiecień 2003 DOF to skrót od depth of field i daje to taki efekt że obraz np tło wraz z oddalaniem się od kamery staje się mniej wyraźne tak jak to widać na renderze z szachami. Myślę że chłopaki którzy wypowiadali się powyżej będą miel coś więcej do poiwedzenia.
fotoas Napisano 18 Kwiecień 2003 Napisano 18 Kwiecień 2003 duzo pisac !! GI to nie Sky light polecam tutoriale ktore sa na stronie brazila.. podawalem kilkanascie razy link tu na forum, musle ze oszczedzisz nam tu czasu i nerwuf.. a sobie tym bardziej cierpliwosci DOF to najzwyczajniejsza glebia ostrosci.. tak jak w obiektywie.. czym wiekszy obiektyw tym ma wieksza glebie.. przy ogniskowej 17mm praktycznie efekt glebi ostrosci nie istnieje( a jesli zrobicie na sile to obraz bedzie wygladal oczywiscie sztucznie) z wiadomej przyczyny nie bede sie rozpisywal.. polecam te tutoriale pozdrawiam fotoas
Dr. eA Napisano 19 Kwiecień 2003 Napisano 19 Kwiecień 2003 Krotko mowiac: direct ilumination to swiatlo bezposrednie a indirect odbite (czyli GI). A moze sie myle?
fotoas Napisano 23 Kwiecień 2003 Napisano 23 Kwiecień 2003 andrea_ .. gratuluje wypowiedzi.. krotko i tresciwie.. rzeczowo i fachowo tak jak lubie.. :) fotoas
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się