Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

jak ktos to przeczyta to to prosze o rade,

uzywam do renderingu Final Rendera stage 0 i mam pytanie: jak ustawic globalna illuminacje dla objektu lezacego np. na stole bez umieszczania calej sceny np w boxie musialem cos ominac czytajac tutoriale, bo nie wiem jak to zrobic w inny sposob

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

??? a ktoz to takie bzdury gada, ze trzeba cala scene zamknac w boxie?

Wrecz przeciwnie - jesli tak zrobisz to moze dojsc do sytuacj, ze GI bedzie sie liczylo bardzo bardzo dlugo nawet na super-banalnej scenie np. kulka na plaszczyznie!

Jesli juz chcesz zamknac scene w jakiejs bryle symulujacej np otoczenie - ktore ma sie odbijac we wszystkich obiektach na scenie to trzeba ja bezwzglednie wylaczyc z symulacji: fR Globals / MSP / Exclude.

 

Ja Ci najproscie napisze tak - traktuj scene tak jak zwykle - jesli jest to scena \"na dworze\" to niech bedzie odkryta, jesli jest w pomieszczeniu to zbuduj to pomieszczenie ze scianami, sufitem i podloga - jak w rzeczywistosci...

nastepnie zdefiniuj standardowe oswietlenie, ustaw jego moc, cienie itd.

Wlacz Global Illumination z odpowiednio ustawionym Ambient Multiplier (np. = 1 lub 0.5) wlacz tez SkyLite jesli potrzeba i wyrenderuj calosc - zobaczysz gdzie sie niedoswietla, gdzie sie przeswietlilo itd.

Nie ma tu zadnych sztywnych zasad jakie znajdziesz np. w Radiosity gdzie jesli zarowka ma odpowiednia ilosc luxow - to otrzymasz stosowne oswietlenie!

Przy Global Illumination jakie oferuje finalRender i pozostale komercyjne renderery oparte na algorytmach MonteCarlo takich zasad nie ma - jesli trzeba oszukac (doswietlic czy przygasic) to tak sie robi, techniki oszustwa jakie sie robilo w Scanline czasem przy GI tez sie przydaja.

Przeczytaj sobie moze to:

http://www.mareg.adns.pl/4fr-5.html

 

i pozostale teksty na mojej stronie, oraz \"gorne\" posty w tym dziale traktujace np. o oswietleniu HDRI czy Kaustykach... oraz wiekszosc postow w tym dziale.

Temat jest niesamowicie rozlegly.

W razie problemow masz wyszukiwarke postow no i nas wszystkich - uzytkownikow finalRendera [papapa]

 

pozdr

Marek

Napisano

Profesjonalne podejście do sprawy, a tak przy okazji, to MareG nie wiesz co z tymi niby Warsztatami przy pivku, no wiesz tymi z forum3D.[piwo]

Napisano
  • Autor

wiec tak mi sie wydawalo ze trzeba zamykac obiekty bo jak mialem otwarte to nic mi nie oswitlalo i nic nie wychodzilo wiec bylem w bledzie, bede musial przetestowac Twoje porady, bylem tez na Twojej stronce i skorzystam z zamieszczonych tam porad

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.