Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chcial bym zrobic mniej wiecej cos takiego ze:

 

do "Dummy" dodaje "Custom Attributes->Boolean CheckButton" i pozniej za pomoca tego przycisku waczac lub wylaczac kinematyke odwrotna w kilku lancuchach kosci na raz (nie wiem jak to polaczyc)

 

innymi slowy za pomoca jednego przycisku waczac lub wylaczac kinematyke odwrotna w kilku lacuchach kosci

 

jesli nie zapomoca Custom Attributes to moze innym sposobem

 

z gory dziekuje

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie jestem w tym asem przestworzy... probawalem na kilka razy, ale uzywajac narzedzi jakimi dysponuje max.... bez wykozystania skryptow. I tez mi nie wychodzi. Pomimo, ze jest taki atrybut jak "Enabled:Boolean Controller" domyslnie tworzony gdy swstawaisz lancuch IK do sceny, to jest on automatycznie podpinany pod przycisk w panelu Motion. Nie mozna nadac innego kontrolera dla on/off niz ten, ktory jest domyslnie tworzony ani przepiac tego kontrolera pod inny przycisk on/off...

probowalem nawet przy pomocy Reaction Managera i zastanawialem sie co ja wlasciwie robie :D Na chwile obecna nie udalo mi sie jeszcze...

I szczerze nie widze glebszego sensu.... no ale skoro potrzebujesz takiej pomocy, to postaram sie jakos to zalatwic.

Napisano

OK :) MAM!!

Jest to prostsze niz moznaby przypuszczac...

 

Tworzysz Custom Attribute Boolean Check Button w Twoim Dummy... lub w dowolnym innym obiekcie w scenie. Nastepnie w Curve Editor znajdujesz kontroler Enabled dla IK Solvera. Kopiujesz go i wklejasz jako Instance dla Custom Attribute w obiekcie Dummy.

pozdrawiam i powodzenia :)

Napisano

OK :) MAM!!

Jest to prostsze niz moznaby przypuszczac...

 

Tworzysz Custom Attribute Boolean Check Button w Twoim Dummy... lub w dowolnym innym obiekcie w scenie. Nastepnie w Curve Editor znajdujesz kontroler Enabled dla IK Solvera. Kopiujesz go i wklejasz jako Instance dla Custom Attribute w obiekcie Dummy.

pozdrawiam i powodzenia :)

Napisano

dziekuje za pomoc KRIS, moze to nic nowego ale sprytnie to rozwiazales :) dziala! z braku czasu nie sprawdzilem do konca tego co chcialem osiagnac tym sposobem, jednakze milases chyba racje piszac ze nie widzisz glebszego sensu to robic ;)

Napisano

hehe! pewno ze mialem racje :) i zawsze jestem skromny... :)

zarty zartami.....

IK/FK blending to od dawna dysusyjna sprawa... jedni mowia... blendowac. Inni - przelaczac na twardo z klatki na klatke...

co mowi Kris, ktory zawsze ma racje?

BLENDOWAC gdzie tylko sie da. Chyba ze ruch jest bardzo szybki, to nie ma sensu blendowac, bo wizualnie efekt bedzie i tak niezauwazalny... ale poza takimi wyjatkami... blendowac.

pozdro

Napisano

dziekuje Kris :)

 

Enabled IK mozna jeszcze np. tak: dodac swoj modyfikatro do niego dodac button, a w nim $IKChain01.transform.controller.Enabled = 1 lub 0

 

 

 

teoretycznie zeby zrobic IK/FK blending we wlasnym setupie trzeba dodac dwa lancuchy kosci jeden IK drugi FK a trzeci ten wlasciwy, bedzie sterowany za pomoca wspolczynnika roznicy nachylenia katow w dwoch wczesniej wymienionych lancuchach kosci ? tak?

 

pytam bo to troche zabawy i chcial bym sie upewnic, a jesli jest jakis inny lepszy sposob to prosze o informacje, lub moze jest jakis skrypt automatyzujacy przebieg tych operacji ?

 

chodzi mi o wlasne zestawienie kosci nie puppetshop, biped, humanik, lub inny platny plugin

 

 

dziekuje i pozdrawiam :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności