Dibo Napisano 24 Kwiecień 2003 Napisano 24 Kwiecień 2003 Dlaczego skylight nie daje połysku na obiektach? Nawet przy wysokim spekular level i glossiness jest on (obiekt) matowy.
MareG Napisano 25 Kwiecień 2003 Napisano 25 Kwiecień 2003 Z prostego powodu - Skylight jest oswietleniem Indirect - czyli nie pochodzacym konkretnie od zadnego fizycznego zrodla swiatla na scenie. Sytuacja troche sie zmieni jesli jako Skylight lub Environment wrzucisz mape HDRI, wowczas na obiekcie powstana miejsca bardzo rozswietlone jednak scisle zalezne od ksztalty/rozmiaru obszarow jasnych w tejze mapie HDRI. Jesli chcesz uzyskac na obiekcie konkretny blik to umiesc w przestrzeni jakis obiekt (np. plaszczyzne) o maksymalnej jasnosci + ustawione generowanie GI o podwyzszonej emisji (nie wiem jak sie to w Brazilu nazywa). Generalnie mozesz nawet uzyskac cienie przy oswietlaniu Skylightem z HDRI, jednak beda to baardzo symboliczne cienie, bez zadnego wyrazniejszego ksztaltu... Swego czasu prowadzilem dosc obszerna dyskusje na ten temat na boardzie 3d (heh fotoas cos wie na ten temat) zerknij jak chcesz: http://www.forum3d.kom-net.pl/f3dbb/index.php?md=topic&tid=10469 pozdr Marek
Scatmax Napisano 25 Kwiecień 2003 Napisano 25 Kwiecień 2003 Wersja prostsza;):Sky Light jest swiatlem Ambient\'owym ktore takowych rzeczy jak specular nie generuje.A zeby byl jak pisze MareG musisz dac jakis obiekt/swiatlo/mapke ktore ge generuja.BTW gdyby Sky Light generowal specular to jak myslisz jak by to wygladalo przeciez to swiatlo swieci ze wszystkich stron kazdy render by wygladal jak z Self ilumination=100 na wszystkich obiektach:|
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się