Jump to content

Scatmax

Members
  • Content Count

    567
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Scatmax last won the day on June 12 2010

Scatmax had the most liked content!

Community Reputation

102 Excellent

About Scatmax

  • Rank
    Member
  • Birthday 11/09/1987
  1. Na prawdę solidny soft - drogi, ale kompleksowy jeżeli chodzi o rastrową animację 2d, ze świetnym silnikiem pędzli. A z alternatyw ciekawostka - rozwiane jest Photoshop Animator’s Toolbar http://photoshopanimation.com/ - oczywiście nieporównywalnie skromniejsze narzędzie, ale może kogoś zainteresuje.
  2. Hej Strzyg! Dzięki za komentarz:) Pozdrawiam. Kuba
  3. Hej! Dawno nic nie wrzucałem na forum, zaglądam ale biernie. Pomyślałem, że może coś zaprezentuje. Parę ostatnich personalnych i mniej personalnych animacji. W głównej mierze są to krótkie loopy, research "look'u";). Po więcej informacji i materiałów - dużo 2d, ilustracji i procesowych rzeczy związanych z animacją 2d/3d zapraszam na www.behance.net/jszczesniak https://www.behance.net/gallery/22912477/Space-Loop https://www.behance.net/gallery/22197543/Look-Research https://www.behance.net/gallery/20568683/Rat-Loops I roczny reel - aktualnie pracuję nad nowym. https://www.behance.net/gallery/14450037/Reel-2013 pozdrawiam Kuba Szczęśniak
  4. Hej Fajnie, że film przypada do gustu:). Miło wspominam prace nad LS i gratulacje w związku z premierą:) Jeśli kogoś interesuje temat na moim Behance dokładniej można się przyjrzeć konceptom i modelom z LS: BEHANCE pzdr. Kuba Szczęśniak
  5. Hej Mookie Film powstał w 2.62 oficjalnym buildzie z jego bugami i brakiem pewnych rzeczy. Freestyle nie był użyty bo był wtedy nie w pełni funkcjonalny(teraz używam go przy scenach 3d do Mami Fatale i jest rewelacyjny), renderer to zwykły internal i trochę compositingu - passy były fabrykowane najpierw w compositorze(żeby uzyskać różne maski np.), a następnie właściwy comp.(z tych fabrykowanych i tych normalnych) był w AE - dlatego, że compositor Tomek pracuje w AE. Tutaj http://lostsenses.com/tworcy/ - tak osobiście odpowiadałem za kwestie techniczne (workflow, riggi, modele, tex), i Animację (najbardziej satysfakcjonujące chyba:)). I chciałem udowodnić, że Blender się nadaje i że animatorzy 2d dadzą rade animować w 3d bo program to tylko program. pzdr. Kuba Szczęśniak
  6. Hej wszystkim. Dzięki w imieniu GS za miłe słowa. Z GS raczej mało kto zagląda na max3d.pl Więc pozwolę sobie odpisać. Rok temu przyłączyłem się do wesołej ekipy Grupy Smacznego(fajne Studio animacji 2d z Gdańska) właśnie w celu realizacji ich pierwszego szorta 3d i zaproponowałem realizację filmu w Blenderze jako fanatyk Open Source'u:)(teraz z tego puryzmu OS już pozostał tylko Blender bo AE i PS i Toon Boom są po prostu fajne:D). Do blender-fanów i nie-fanów : Film powstał w Blenderze(2.62 dokładnie).(pozatym PS(tex, szkice, bg do projekcji) i AE comp.). Blender był użyty do modelowania, teksturowania, riggownia, animacji, "prekompozycji"(wstępna manipulacja passami wypuszczanymi potem do AE) - słowem - wszystkiego. Film powstawał rok i jako szort był czasami odkładany na chwile, ustępując miejsca pilnym zleceniom. Co mi się podobało: to, że GS to studio 2d - więc patrzyli na 3d jak na 2d - czyli to do czego się na końcu sprowadza. Ciekawe doświadczenie. W lutym skończyliśmy i o okazuje się. że film odnosi niemałe sukcesy co jest bardzo fajne. pzdr. Kuba Szczęśniak
  7. OSOM:) Jako fan wszelkiego co nieumarłe w filmach, serialach i komiksach już czekam. Widziałem nawet w tutaj w pewnym momencie homage do walking dead - postać policjanta w czapce podobna do Shane'a z komiksu walking dead. Coraline była niesamowita, oczywiście praktycznie bez echa się odbiła niestety, pewnie "odbiorcy filmu animowanego" czyli dzieciom;) nie przypasowała. Pokutuje stereotyp i brak edukacji plastycznej. pzdr. Kuba
  8. Aardman oczywiście działa tradycyjnie, a komp jest dla podparcia/usuwania riggow. Teraz już ze względów technicznych zamiast modeliny czy plasteliny używają odlanych z silikonu kukiełek na skomplikowanych armaturach. Modeliny i plasteliny to wtedy kiedy tego wymaga plastyka filmu pewnie jak ich starsze szorty(Offbeat, Ident, Adam). Silikon nie zostawia odcisków palców, nie flickeruje itd. Aardman wymiata:) zawsze milo popatrzeć, poza tym te filmy maja taka swojską przyjazną estetykę, i nie opierają się na popularnych mainstreamowych schematach, chyba żeby je pokazać z przymrużeniem oka. pzdr. Kuba
  9. Hej nie wiem czy to kogoś obchodzi ale, Rooms nominowane jest jako Best Design Short na Suzanne Awards - głosowanie podczas Blender Conference. blender.org - Suzanne Nominations pzdr. Kuba
  10. Fajne parce:) Smaczki których nienawidzę w oleju czy akrylu takie jak drapanie trzonkiem pędzla czy jakieś fakturki na płaskiej plamie koloru u Ciebie wyglądają w przełożeniu na DP po prostu świetnie. Te ostatnie dwa szczególnie, wcześniej w niektórych to trochę kolor mnie przeraża;) Fajne rzeczy na blogach i na folio. Plus za mypaint i gimp:) ale nie jestem aż takim purystą;D Powodzenia! pzdr. Kuba
  11. Mądrze prawi Nezumi. Nic dodać nic ująć;).
  12. Często sobie wracam do Twoich filmów bo są po prostu świetnie całościowo wizualnie i dźwiękowo. Świetny rytm. Twoja działka zrobiona świetnie, podoba mi się, że zawsze popuszczasz;) wodzę fantazji i obraz to nowa wartość merytoryczna. I ciągle jest to prowadzone postacią (grubson tylko trochę zbyt puszczony linearnie może:) gubi się konstrukcja). Tym razem muzycznie mi trochę mniej podchodzi. Podobnie jak ten imprezowy klip wcześniej jest po prostu zagrany z denerwującą manierą wokalną(chociaż ten east west jest chyba gorszy:))(nie żebym nie doceniał dobrego hh czy tam ragga coś tam;) wole mimo wszystko Twoją rute lao che i lole hart i nawet pablopavo). pzdr. Kuba
  13. Witam Ja wybrałem linuxa(ubuntu 10.04 - podobnie narazie nie ciągnie mnie do 11.04;)) ze względu na stabilność, wydajność i "not getting in my way" reason. Ważna jest elastyczność w przystosowaniu do własnych potrzeb mimo słabej wiedzy technicznej/informatycznej w porównaniu z powyższymi wypowiedziami;)(wystarcz wiedza co to terminal, skrypt powłoki, x itd;)). Nie mam problemu z softem z racji preferencji Open Sourcowych. Wcześniej i dużo dłużej działałem na win w maxie, ps itp. i z pewnością największą bolączką był pożerający zasoby system ze wszystkimi swoimi "ochronnymi" upierdliwościami;) Teraz komputer traktuje jak szkicownik otwieram i robię co trzeba;) i system nie podpowiada mi co jest dla mnie lepsze:). Taka opinia użyszkodnika:) pzdr. Kuba
  14. Hej:) Byłem na chwile w domu rodzinnym i tu widzę - żadnych zmian:) Heh nawet nie pomyślałem o tym właśnie w tych technicznych kategoriach jak NPR., pewnie dlatego w ogóle nie skojarzyłem;). Dużo bardziej wolę taki kreacyjny charakter filmu animowanego, niż mimetyczne naśladownictwo(chociaż tutaj też są perełki.) pewnie stąd te poszukiwania. Dzięki za comment. Tymczasem zrobiłem krótki Demoreel 2011 i żeby nie mnożyć wątków bo do tego prawie nikt chyba nie zajrzał;). To wrzucę tutaj: pzdr. Kuba
  15. Dzięki Fps Wiadomo ja nie chciałem nikogo zaskakiwać, to tak jak chmurki z paths of hate(oczywiście się nie porównuje;)) mechanizm jest prosty. Tutaj wszystko w compozytorze na nodach driverowane zapętlonymi animowanymi teksturami. Zastosowałem efekcik świadomie bo chciałem określony efekt osiągnąć. Moja animacja postaci awansowała z tragicznej na niezłą(nie za wysoko?:)) dodaje mi to skrzydeł, do dalszego rozwoju:) Myślę i myślę i nie wiem co masz na myśli przez NPR:D musisz to rozwinąć. pzdr. Kuba
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy