Jump to content

Lost Senses - zwiastun polskiego


adek
 Share

Recommended Posts

Właśnie zaktualizowałem informację i tytuł! Jest też duża rekomendacja. Świetna wiadomość. Nie wiem czy twórcy to usłyszą, ale gratuluję! Mam nadzieję, że będzie to można zobaczyć niedługo w internecie.

Link to comment
Share on other sites

O! Dobrze wiedzieć. Nie każdy myślę w całości ogląda/oglądał te wykłady. Dobra rzecz.

 

No właśnie. Film po części powstawał w Blenderze. Liczyłem na to, że ktoś tutaj poryszy ten wątek.

Link to comment
Share on other sites

Przyłączam się do gratulacji. Kilka dni temu, po przeczytaniu newsa na blendernation też zastanawiałem się dlaczego przez miesiąc od przyznania nagrody było o tym tak cicho :), szczególnie w środowisku związanym z blenderem ?

Link to comment
Share on other sites

@alex3d: dzięki! To tak przy okazji. Nie wiem dlaczego wcześniej nie dodałem Blendernation do RSSów. Dodane. Ale też się zastanawiam dlaczego było tak cicho, nawet nikt PMki czy na FB nic nie napisał.

 

Skromność skromnością, ale takimi rzeczami trzeba się chwalić!

Link to comment
Share on other sites

Gratulacje! Nie cierpię tego blender-faństwa, ale miło mi słyszeć, że wybraliście ten program do pracy. Chętnie bym usłyszał coś więcej na temat projektu, ile nad nim pracowaliście, ile trwa finalnie, w czym renderowany i ogólnie jak Wam się pracowało, czy Blender we wszystkich aspektach dał radę. Zwiastun jest bardzo obiecujący, nie znam się na SIGGRAPHowym konkursie, ale wierzę, że konkurencja była solidna, tym bardziej czekam na udostępnienie filmu szerszemu gronu.

Edited by mookie
Link to comment
Share on other sites

Hej wszystkim.

Dzięki w imieniu GS za miłe słowa. Z GS raczej mało kto zagląda na max3d.pl Więc pozwolę sobie odpisać.

Rok temu przyłączyłem się do wesołej ekipy Grupy Smacznego(fajne Studio animacji 2d z Gdańska) właśnie w celu realizacji ich pierwszego szorta 3d i zaproponowałem realizację filmu w Blenderze jako fanatyk Open Source'u:)(teraz z tego puryzmu OS już pozostał tylko Blender bo AE i PS i Toon Boom są po prostu fajne:D).

Do blender-fanów i nie-fanów : Film powstał w Blenderze(2.62 dokładnie).(pozatym PS(tex, szkice, bg do projekcji) i AE comp.). Blender był użyty do modelowania, teksturowania, riggownia, animacji, "prekompozycji"(wstępna manipulacja passami wypuszczanymi potem do AE) - słowem - wszystkiego.

Film powstawał rok i jako szort był czasami odkładany na chwile, ustępując miejsca pilnym zleceniom.

Co mi się podobało: to, że GS to studio 2d - więc patrzyli na 3d jak na 2d - czyli to do czego się na końcu sprowadza. Ciekawe doświadczenie.

W lutym skończyliśmy i o okazuje się. że film odnosi niemałe sukcesy co jest bardzo fajne.

pzdr.

Kuba Szczęśniak

Link to comment
Share on other sites

O, dopiero teraz Cię wygooglowałem i od razu poznaję Twoje prace. Dzięki za odpowiedzi, choć ciekaw jestem jeszcze tego silnika renderującego (tutaj jest jakiś freestyle?). Rozumiem, że jako blenderowiec koordynowałeś ten projekt, a już na pewno odpowiadałeś za animację. Kiedy można się spodziewać "Wypuszczenia" filmu do sieci?

Link to comment
Share on other sites

Witam wszystkich. Dzięki za miłe słowa o LS. Film i jego dokonania nie są zbytnio nagłaśniane, choć ostatnio pojawiło się kilka informacji tu i tam. PRowcami to my dobrymi nie jesteśmy, oni chyba w polityce siedzą:) Jak pisze Kuba, założeniem było nadać płaski look - obrazu na płótnie a jednocześnie dać wrażenie że postacie poruszają się w przestrzeni trójwymiarowej. Było to dość problematyczne na początku ale udało się miedzy innymi dzięki projekcjom kamery. Film będzie do obejrzenia online w całości ale jeszcze troszkę trzeba będzie poczekać (festiwale). Jak będzie to dam znać od razu gdzie. Jeszcze raz dzięki za gratzy! Reżyser.

Link to comment
Share on other sites

Hej Mookie

Film powstał w 2.62 oficjalnym buildzie z jego bugami i brakiem pewnych rzeczy. Freestyle nie był użyty bo był wtedy nie w pełni funkcjonalny(teraz używam go przy scenach 3d do Mami Fatale i jest rewelacyjny), renderer to zwykły internal i trochę compositingu - passy były fabrykowane najpierw w compositorze(żeby uzyskać różne maski np.), a następnie właściwy comp.(z tych fabrykowanych i tych normalnych) był w AE - dlatego, że compositor Tomek pracuje w AE.

Tutaj http://lostsenses.com/tworcy/ - tak osobiście odpowiadałem za kwestie techniczne (workflow, riggi, modele, tex), i Animację (najbardziej satysfakcjonujące chyba:)).

I chciałem udowodnić, że Blender się nadaje i że animatorzy 2d dadzą rade animować w 3d bo program to tylko program.

pzdr.

Kuba Szczęśniak

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy