Jump to content

alex3d

Members
  • Content Count

    551
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    8

alex3d last won the day on September 30

alex3d had the most liked content!

Community Reputation

486 Excellent

About alex3d

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

14,226 profile views
  1. alex3d

    Ania Demoreel

    @Aniaooo fajne wie艣ci 馃檪, powodzenia. Ca艂y czas masz zaci臋cie do blendera? (pami臋tam, 偶e przeciera艂a艣 polskie blenderowe szlaki) no i ta animacja z rycerzem to grease pencil czy jaka艣 inna technika 馃檪?
  2. @Nezumi 脿 propos 120 czy 300 $ to z prostych soft贸w do malowania pbr skompilowa艂em na linuxa 3darmorpaint, ale nie mia艂em jeszcze czasu lepiej go sprawdzi膰. S膮 dwie opcje, mo偶na go kupi膰 za 16 euro albo mo偶na samemu zbudowa膰 z githuba (nie tylko linux), jak si臋 sprawdzi to trzeba b臋dzie wesprze膰 projekt. https://github.com/armory3d/armorpaint https://github.com/armory3d/armorpaint
  3. @Destroyerz redshiftem to fajne wie艣ci, sprawdzali艣cie ju偶 jak 艣miga z blenderem? To chyba nast臋pny w kolejce b臋dzie renderman, chyba 偶e wcze艣niej b臋dzie gotowa nieoficjalna wtyczka do arnolda.
  4. @Nezumi z jednej strony 99% procent p艂atnych tutoriali dla blendera to ch艂am, z drugiej tego za 120 dolc贸w b臋d臋 broni艂 馃檪Zajmuj膮 si臋 VFX i ich workflow jest oparty na Houdinim i Blenderze. Nie znajdziesz zbyt wielu os贸b, kt贸re wymiataj膮 w Houdinim i vfx i jeszcze przenosz膮 to na grunt blendera, robi膮 specjalistyczne addony i ch臋tnie dziel膮 si臋 t膮 wiedz膮, nawet za pieni膮dze. Ich tutorial dla Houdiniego to jakie艣 300-500$. Mentorzy s膮 r贸偶ni, ceny s膮 r贸偶ne. Trzymaj膮c si臋 ju偶 przyk艂adu VFX, chcesz si臋 czego艣 nauczy膰 i szukasz konkreta z bran偶y z do艣wiadczeniem w wielkich produkcjach, kt贸ry ogarnia Houdiniego, Maya itd. to poza cen膮 kursu nie masz problemu, mo偶esz przebiera膰. Szukasz kogo艣 takiego w odniesieniu do blendera i ...jest brak takich ludzi. Mo偶e za jaki艣 czas b臋d膮 jacy艣 pracownicy Tangent Animation etc. To co oferuje Blender Foundation to te偶 jakie艣 oderwanie od rzeczywisto艣ci. Reasumuj膮c, dop贸ki stare cwaniaki nie przejd膮 na blendera, ma艂e studia nie zaczn膮 robi膰 wielkich rzeczy w blenderze dop贸ty nie b臋dzie wielu tutoriali, za kt贸re warto p艂acic gruby pieni膮dz. Inna sprawa, 偶e darmowe tutoriale robi膮 pasjonaci i nawet te p艂atne wymi臋kaja, ale nie s膮 to raczej rozbudowane kursy. Game art, wizualizacje tu chyba 艂atwiej o jaki艣 materia艂, ale dobry kurs vfx albo sculptu w blenderze... 馃檪 @michalomasz racj臋 z tymi tutami real time.
  5. @Krzychdetal 10/10, super robota, trudny model, taki organiczny bardzo, a jednocze艣nie mn贸stwo element贸w do zgrania. Teraz tylko nie popsuj sobie tego detalu shaderami/teksturami 馃檪 @EthicallyChallengedz tymi oponami to masz racj臋, 偶e co艣 nie siedz膮 do ko艅ca (drugi render) - to, 偶e s膮 p艂askie i klapni臋te przy gruncie jest ok, tak samo jak to, 偶e poszerzaj膮 si臋 na boki - to te偶 jest ok, natomiast wydaje si臋, 偶e jakby na nie spojrze膰 w widoku z boku, to tam gdzie nie maj膮 styku z gruntem powinny by膰 jednak okr膮g艂e bardziej po obwodzie, ni偶 tak mocno eliptyczne.
  6. @michaloog贸lnie jest to bardzo ciekawy temat, te偶 robi臋 rekonesans, ale je艣li chodzi o chmury. Sam backup jako backup i utrata danych to jedna sprawa, ale pozostaje te偶 kwestia zarz膮dzania plikami/projektami i du偶膮 ilo艣ci膮 danych. W dzisiejszych czasach chmura wydaje si臋 fajnym i wygodnym rozwi膮zaniem - pami臋tam reklam臋 jakiej艣 skandynawskiej firmy z serwerami w jaskiniach, gdzie nawet wybuch bomby atomowej nie wy艂膮cza gwarancji :) Gorzej jak kto艣 potrzebuje ogromnej przestrzeni np. dla symulacji w Houdinim - ostatnio Igor Zanic podzieli艂 si臋 do艣wiadczeniami z optymalizacj膮 cache. Z osobistych przyg贸d to straci艂em dane w telefonie dwa razy, telefon trudniej naprawi膰 ni偶 PC, z racji 偶e du偶o pracuj臋 na linuxie raz mia艂em zbyt eksperymentalny system plik贸w i nic nie uda艂o da艂o si臋 odzyska膰. Burze, nie burze, brak zasilania, ale dyski twarde zawsze jako艣 to wytrzymywa艂y (gorzej z zasilaczami) i te podstawowe i zewn臋trzne. Kompresowanie danych to kiepski pomys艂 - ma艂y b艂膮d w pliku, a du偶y problem. P艂yty CD, DVD sprzed 20 lat te偶 ci臋偶ko odczyta膰 bezb艂臋dnie. 4K, 8K kto wie co jeszcze - robienie backupa jest kosztowne. Wychodzi na to, 偶e kartka papieru, obraz na p艂贸tnie jest trwalszym no艣nikiem danych ni偶 wszystkie dyski itd., pomijam zgodno艣膰 system贸w, wersji program贸w itd.
  7. @Destroyerdobrze prawi 馃槈 @Piotr Jamrozmam tak samo.
  8. Arcydobre. Podoba mi si臋 szczeg贸lnie jak odda艂e艣 detal i walor w scenach z aren膮.
  9. @Destroyer艣wietne wie艣ci. S膮 te偶 艣wie偶utkie tutoriale: https://www.sidefx.com/tutorials/houdini-185-quickstart-kinefx-motion-retargeting/
  10. https://code.blender.org/2020/10/cloth-sculpting-improvements-in-blender-2-91/
  11. @EthicallyChallengedale偶 to jest dobre, rewelacja.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy