Jump to content

alex3d

Members
  • Posts

    635
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

alex3d last won the day on April 19

alex3d had the most liked content!

Recent Profile Visitors

15,178 profile views

alex3d's Achievements

  1. Cycles-x ląduje w blenderze 3.0 https://developer.blender.org/rB08031197250aeecbaca3803254e6f25b8c7b7b37 https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/3.0/Cycles
  2. @Destroyer to przejście pod wodę rewelacja. Kiedyś robiłem podobny, dynamiczny układ z linią wody i jakimiś kroplami, falami na niby kamerze.
  3. Proceduralne krzywe w B 3.0 https://code.blender.org/2021/09/procedural-curves-in-3-0-and-beyond/ Czyli jednak można wypróbować rendermana z xpu za friko (nie tylko blender)
  4. Też, podobnie myślę co Arnold, tyle, że tłumy mi nie wadzą. @KLICEK to chyba zmiana pokoleniowa. Generacja dzieci PC-etów odchodzi do lamusa. Kto by pomyślał, że forum urośnie kiedyś do rangi biblioteki aleksandryjskiej 😉 Kijem rzeki nie zawrócisz - nie jestem pewien czy elyta graficzna ukrywa się na facebooku. Tak czy inaczej to kibicuje w ściąganiu nowych użytkowników. A jaki był główny powód, że starzy odeszli?
  5. @Destroyerskrzydełko pierwsza klasa.
  6. @Nezumijak gość nie odróżnia pojęcia fotorealizmu od zdjęcia to nie ma się co dziwić 🙂 Tak z filozoficznego punktu widzenia ciekawe jak rozumie grafikę 3D. Blender zaliczył ostatnio parę ślepych uliczek. Ciekawe jak Ton ogarnie to pasmo potknięć. Coś z tymi Tangensami się wyjaśniło? Nie widziałem nic oficjalnego z ich strony.
  7. Grubo. Ciekawe jak skończy się ta historia. Podobno ostatnio wyrzucili z pipeline blendera i działali na maya z houdinim, ale w ich przypadku taka zmiana i postawienie na USD była zgubnym ruchem w kontekście deadline'ów. Inna sprawa, że dla zwolnień podatkowych Tangent też tworzyło swoje open sourcowe projekty i może przewalili z taxem. Ton dostał strzał z Kanady. Dla przyszłości blendera to kiepska wiadomość. Pewnie poznamy niedługo szczegóły. Ciekawe czy Tangent całkowicie zniknie.
  8. @Nezumi jak spojrzysz jak bardzo zmienił się blender 2.4 vs 2.5 vs 3.0 i ile nowych funkcji się pojawiło to gdzieś to trzeba w tym UI upchnąć co powoduje wprowadzenie zmian. Sam Cycles i Eevee to mnóstwo opcji i zależności. Blender bardzo przyspieszył rozwój i to jeszcze potęguje ten efekt ciągłych zmian. Może LTS to rozwiązanie dla Ciebie - posiedzisz 3 lata na jednej stabilnej wersji, na której pracują firmy, które działają w blenderze komercyjnie i będziesz miał spokój. A jak LTS Ci nie przypasuje tzn. że blender nie jest dla Ciebie. Mam zdanie jak wyżej, soft to tylko soft. Problem bardziej co chcesz robić w grafice. Być artystą, zarabiać kasę, chcesz sławy być bożyszczem kobiet 😉 Są np. rzeźbiarze, którzy jednym narzędziem typu siekiera, potrafią wystrugać w drewnie cudeńka. Pytanie co chcesz robić, a dopiero później w czym.
  9. @Nezumiwiadomo już dlaczego Cycles to taki elegancki renderer, także przed odpaleniem Blendera załóż krawat 🙂, a przed nauką Mayi to nie wiem co? Tak serio, to kawał dobrego wydania, a Brecht i Sergey mocno cisną. W Eevee też się szykują usprawnienia. https://code.blender.org/2021/06/eevees-future/ Geometry nodes - nie trzeba będzie odpalać Houdiniego, żeby jakieś podstawowe, modułowe rzeczy zrobić w stylu blokowisko/miasto etc. - bardzo się przyda w VFX.
  10. Fajne info, dzięki. Szkoda, że przerwał te tutoriale na youtube - też były na wysokim poziomie. Chyba robił je z okazji lockdownu bardziej.
  11. Bardzo fajna technika i bardzo dobre rzeczy wrzucasz, miło popatrzeć. Coś się tylko złego dzieje u tej niewiasty z kształtem biodra/talii i tym cieniem - w tamtym miejscu jest wypukłość, więc jest za ciemno.
  12. Wreszcie https://code.blender.org/2021/05/mesh-editing-optimization-initial-steps/
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy