Jump to content

alex3d

Members
  • Content Count

    620
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    10

alex3d last won the day on April 19

alex3d had the most liked content!

Community Reputation

559 Excellent

About alex3d

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

14,760 profile views
  1. Kilka nowych opcji addonie flip fluids: APIC solver i geometry attributes: https://thumbs.gfycat.com/IlliterateSoupyJapanesebeetle-mobile.mp4 https://thumbs.gfycat.com/GrippingTightEarthworm-mobile.mp4 https://thumbs.gfycat.com/ShyLittleCommabutterfly-mobile.mp4 https://thumbs.gfycat.com/HomelySmartHawaiianmonkseal-mobile.mp4 https://thumbs.gfycat.com/SparseInferiorHoneyeater-mobile.mp4 Trochę porendziłem w Cycles X i wychodzi 2-5 razy szybciej na większości scen.
  2. Tak, świetne wiadomości. Brecht i Sergey to tandem gwarantujacy, że się uda. https://code.blender.org/2021/04/cycles-x/ Stąd można pobrać experimental branch Cycles-X https://builder.blender.org/download/branches/
  3. Hej, jest kilka kwestii. Spróbuj do nagrania obrazu na pena tego softu https://www.balena.io/etcher/ . Jak już bootujesz to jako UEFI, nie jako zwykł pen. Jak nie pomoże i będzie ten sam błąd miał noveau, tzn. że sterownik graficzny Ci się sypie. Karty Nvidia działają bardzo dobrze na linuxie, tyle tylko, że oryginalne sterowniki nvidia nie są zazwyczaj domyślnie instalowane z distro. Na Suse Tumbleweed, też nie są, ale system po instalacji startuje bez problemu. Jedną z pierwszych rzeczy jaką robię po postawieniu systemu to właśnie instalacja sterów Nvidia. Możesz spróbować odpalić system z dodatkowym wpisem w systemie rozruchowym (na suse jest grub2) w postaci --nomodeset. Tu jest jakiś poradnik do minta https://linuxmint-installation-guide.readthedocs.io/en/latest/boot_options.html Pomyśl o Suse (używam wersji tumbleweed - ciągłe wsparcie aktualizacji), korzystam z niego do potrzeb 3D kilkanaście lat, może Ci przypadnie do gustu, bardzo dojrzały i stabilny system, wolę środowisko KDE niż Gnome. Przechodziłem różne dystrybucje, ale jednak Suse jest nr 1. Red hat jest fajny do większych firm, VFX, ale swoje kosztuje. CentOS się skończył. Tyle wstępu 🙂
  4. Świetne, bardzo naturalnie się to prezentuje, gęba i mowa ciała wyglądają przekonująco bardzo, ciuchy też fajnie.
  5. Zajęło to trochę czasu, ale wreszcie udało mi się skompilować HdCycles na Suse Thumbleweed z archaiczną wersją gcc-6, której używa Houdini - niby są zalecenia z VFX Platform, ale ustawianie stacji z tymi bibliotekami wszystkimi to generalnie porażka. Tangent Animation udostępniło wersję dość surową, która działa na CPU, chyba czeka ich jeszcze sporo pracy. Jutro zrobię testy jak wygląda przerzucanie materiałów z Blendera do Houdiniego przez USD - podejrzewam, że na tę chwilę słabo 🙂
  6. @le_chuno fakt, jeszcze freelancerom jak freelancerom, ale jak z torbami idą takie marki jak Blue Sky Studios (Ice Age) itd. to już kiepsko - 450 ludzi wyautowanych, wzięli o $49M za dużo ulgi podatkowej.
  7. @Nezumi albo musisz napisać do Jeffa Bella albo przeczytać jakieś wywiady z nim, bo nie będziesz mógł usnąć przez tą tajemnicę, którą kryje Blender 🙂 Przyznam, że od dłuższego czasu też mnie to zastanawiało (nie tajemnica Blendera tylko podejście Bella) i śledzę jego dokonania, bo faktycznie jest pionierem jeśli chodzi o produkcję w Blenderze. - jest to po prostu wizjoner, ma doświadczenie 30 lat w 3d jako animator i application engineer; generalnie klimaty w charakterze Kanada, 1998 r. Gość został zatrudniony w Alias Resarch/Alias Wavefront, żeby współtworzyć Maya 1 i pobić konkurencję w postaci Softimage. Jego twitterowe moto: If the first Maya animator/user on the planet can make the switch to Blender, anyone can. - kwestie podatkowe; koszty licencji- kiedyś o tym wspominali na jednej z konferencji - masz do wyboru kupno licencji Maya za którą zapłacisz podatek i masz opcję zatrudnienia deweloperów za co dostaniesz ulgę podatkową, czytaj stać Cię na kolejnych. Obok Tangent Animation fukncjonują Tangent Labs i Tangent Interactive. Jak byś miał małe/średnie studio i chciałbyś nabrać dynamiki w tym co robisz, to byś nie mówił, że kilkaset tysięcy dolarów na same licencje to pomijalna sprawa (ludzie grają w totka, żeby taką pomijalną sprawę mieć w kieszeni 🙂 ) - stwierdził, że Blender 2.5 ma potencjał i można oprzeć na nim pipeline; wspominał, że przy filmie Next-Gen 90-95% roboty zrobili w blenderze: animację, layout; oświetlenie, rendering; te pozostałe 5-10% to Substance Designer; trochę Houdiniego do efektów cieczy; Fume FX i Golaem Crowd.
  8. Nezumi, jeśli chodzi o Tangent Animation to oni używają Blendera (przede wszystkim w nim animują) i Houdiniego, do teksturowania Substance. W tej prezentacji mówili, że wolą wysyłać klatki do renderingu z chudego. Maya to nie ich pipeline, z jakichś względów Jeff Bell woli blendka. Główną zaletą Blendera jest to, że jak już da się w nim coś zrobić to można to zrobić bardzo szybko. Z tym forkiem, to jest tak, że każde studio ma swoje narzędzia, różnica jest taka, że TA się tym dzielą otwarcie. Na github, jest ich fork cyclesa, a nawet blendera od lat. Za wolno blender się rozwija dla ich potrzeb i sami postanowili to ogarnąć. Firma, która zatrudnia do projektów 400 osób i ma ekipę od renderingu widać zrobi to szybciej niż Ton. Użytkownicy Blendera tylko mogą skorzystać, nie widzę tu jakiegoś osłabienia Blendera. Blackbird renderer rozumiałbym szerzej jako cały pakiet narzędzi, a Cycles w zmodyfikowanej formie jako element składowy.
  9. Na konferencji GTC21 pojawił się bardzo ciekawy materiał pt. "Blender USD Import and Rendering". Omawia stworzony przez Tangent Animation pipeline, na którym tworzą swoje produkcje i dalsze plany związane z Blenderem i USD. Z tego co widzę materiał jest w tej chwili dostępny wyłącznie po zarejestrowaniu na stronie https://nvda.ws/3vdQZaB W wyszukiwarce konferencji trzeba znaleźć sesję S31984 (jakieś 43 min prezentacji) Koncepcja jest taka, że spoiwem całego workflow z Blendera, Houdiniego, Maya i innych softów jest USD/Hydra. Następnie USD jest renderowane przez wtyczkę HdCycles (wymaga Cyclesa w wersji standalone). Idąc krok dalej mają zamiar zrobić z Cyclesa forka (ciągle open source) pod nazwą Blackbird Renderer (sprawdzony w produkcji renderer). HdCycles - a USD/Hydra RenderDelegate plugin that adds support for the Cycles renderer (Blender's physically based path tracer) to any client). Its goal is to render a one-to-one representation of a USD scene with Cycles. This requires three components: hdCycles (Cycles Hydra Delegate) ndrCycles (Cycles Node Definition Registry) usdCycles (Cycles USD Schema) I to jest bardzo dobra koncepcja 🙂 Dzięki Tangensom blender ma wreszcie szansę wejść na szersze wody. Co do samej wtyczki HdCycles to prace nad nią trwają - dostępna jest na githubie w wersji do zbudowania. Próbowałem ją skompilować na linuxie i nawet się udało, ale Houdini jej nie widzi. Houdini używa zaleceń VFX Platform (https://vfxplatform.com/) na 2020rok i dość starej wersji GCC 6.3, a na Suse Tumbleweed standardem jest już GCC 10 - albo cofnę się do starego GCC albo trzeba będzie spróbować upadłego CentOS albo w ostateczności Red Hata. Praca na Houdinim i Blenderze w Cyclesie jest jednak zbyt kusząca 🙂 To co już omawialiśmy na tym forum wielokrotnie - Blender nie musi być softem, który ma mieć w sobie wszystko i najlepszym we wszystkim. Wystarczy, że da się go sensownie wpleść w produkcyjny pipeline, a reszta jego rozwoju sama się ukierunkuje. I jeszcze jedna informacja na koniec, już poza tym materiałem. Z tego co mówią ludzie z Tangens Animation wynika, że: żeby Blender mógł korzystać bezpośrednio z tego ich przyszłego renderera BlackBird (nie w wersji standalone), musiałby mieć obsługę Hydra, której jeszcze nie ma, ale jest jakiś projekt w toku: https://github.com/GPUOpen-LibrariesAndSDKs/BlenderUSDHydraAddon
  10. @Skyrushprawda, jest obsuwa, ale raczej całego Rendermana 24 niż wtyczki do blendera. Ma wyjść czwarta beta R24, która ma być prawdopodobnie ostatnią betą 🙂 i później wydanie ostateczne, ale konkretnej daty nie ma, natomiast ma obejmować blendera. Więcej info na kanale discorda https://discord.com/invite/renderman
  11. @Nezumijak się zagłębisz w Arnolda to zobaczysz jak jest bardzo podobny do Cyclesa. Z Luxrenderem, to ciekawe co piszesz, bo myślałem że ten projekt upadł tak jak kilka innych. Tymczasem w BF
  12. alex3d

    Blender + vray ??

    Tak jak Koledzy mówią. Jeśli mówimy o oficjalnych addonach w 2021 r. Blender + V-ray nie istnieje (jakieś ostatnie wersje były w 2019 r.), czyli V-ray standalone + wtyczka. Mieli zrobić coś w kierunku blendera 2.83 lts, ale nic się chyba nie dzieje. Najlepiej wbić na forum chaosgroup i zapytać bezpośrednio. Był kiedyś deweloper jakiś rosyjski, który integrował wtyczkę dla Blendera we własnym zakresie i później miał to implementować w Chaosgroup, ale nic z tego nie wyszło. Corona chyba też nie do końca jest zintegrowana - mało się interesowałem, bo nie było w planach wersji na linuxa. Maxwell oficjalnie też nie. Masz blenderowy Cycles albo Eevee. Zewnętrzne Octane i od pewnego czasu Redshift. Za jakiś czas ma być Renderman, ale nie wiem czy do wizek to najlepszy pomysł. Są też jakieś mniej popularne - ciężko je polecać do pracy 🙂
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy