Jump to content

alex3d

Members
  • Content Count

    434
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

alex3d last won the day on December 20 2018

alex3d had the most liked content!

Community Reputation

356 Excellent

About alex3d

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @Nezumi FlipFluids na pierwszy rzut oka ma potencjał, ale na tę chwilę nie jest to kompletne narzędzie. Następne wydanie ma mieć force fields, a kolejne jakąś tam integrację z ocean modifier albo jakieś własne rozwiązanie pozwalające na symulowanie oceanu, blendowanie fal, co zmieniłoby diametralnie jego możliwości. Model zachowania fluidów i czas obliczeń są ok, ale nie ma nad tym większej kontroli oprócz grawitacji i jakiegoś mechanicznego generatora fal rodem z oceanarium. Ocean modifier można dodać tylko jako displacement, który nie wpływa na samą symulację. Niestety ten tutorial (skądinąd bardzo sprytne myki) pokazuje, że w tym momencie wszystko opiera się na fejkowaniu i nie jest to symulacja z prawdziwego zdarzenia (jeśli chodzi o symulacje typu ocean, bo jakieś strumyki, nalewanie piwa itd. da się zrobić w 100%) . Król jest jeden - Houdini - dobrze, że BF ciągle pracuje nad Alembiciem 🙂 Manta flow to będą trochę lepsze gluty niż to co jest w blenderze aktualnie, także szkoda sobie robić nadzieję. Kupiłem Flip Fluids i intensywnie testuję i kibicuję - za pół roku będzie fajny addon - w ostatnim updejcie jest sporo dobrych poprawek i doszły cząsteczki dust co też dodaje realizmu. Bardzo tego nie lubię, ale to tak jak z blenderem jako takim - przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać 😉 Ba
  2. @Maciek Jutrzenka no chyba będzie problem z ustaleniem jakiegoś wspólnego stanowiska. Z jednej strony Blender dynamicznie się rozwija i wyprzedza te standardy, jeśli chodzi o wersje bibliotek etc. Z drugiej jak Blender chce być w pierwszej lidze, industry standard itd. to musi być kompatybilny i łatwy do wrzucenia w pipeline. Zobaczymy jak będzie, to tak jak z blenderowym alembiciem, niby jest, ale jeszcze mu trochę brakuje do ideału. Tak czy inaczej widać, że deweloperzy intensywnie pracują w wielu obszarach. Ilość zmian w 2.81 powala, a już mamy rozkład jazdy 2.83 https://developer.blender.org/project/view/105/
  3. W kontekście tego o czym rozmawiacie - pipeline na linuxie. Linux i VFX. Linux, VFX i Blender. VFX Reference Platform https://vfxplatform.com/, czyli powiedzmy próba standaryzacji narzędzi i bibliotek dla linuxa, kompatybilność pythona, formatu pliku, dla łatwiejszego budowania pipeline w studio, gdzie korzysta się z kilku softów, które trzeba spiąć w całość. Kwestia czy Blender w to wejdzie. Za stary Python i biblioteki źle, za nowe źle, z kolei niekompatybilne z innymi programami też źle 🙂 Ciekawe co zdecydują Brecht i spółka. Z FAQ vfxplatform... https://vfxplatform.com/FAQ/ https://developer.blender.org/T68774
  4. Każdy lubi co innego i co prawda Windows przeszedł metamorfozę od wersji 1.0 przez 3.11 i 95, aż do 10 🙂, ale jeśli chodzi stricte o Blendera czy Houdiniego to nie ma lepszej opcji od linuxa. Wydajność, szybkość, stabilność i zupełnie inaczej rozwiązana kwestia aktualizacji systemu (zawsze jak potrzebuje szybko odpalić kompa to ta winda się musi updejtować godzinę, Linux robi to w tle, jak mawiał klasyk "Bogusław Linda szybki jak w bloku winda", szkoda, że nie odwrotnie 🙂 ), nie mówiąc o takich sprawach jak nadpisywanie otwartego w innym sofcie pliku 🙂 Oczywiste, że wiele softów pod linuxem nie działa i nie będzie działać. Jakby ktoś się jednak skusił to polecam OpenSUSE, a ostatnie lata tylko Tumbleweed, czyli rolling release. Ledwo człowiek zdążył zapoznać się z nowościami 2.81, a Pablo znów w natarciu Optix, RTX, czyli Cycles w zacnym gronie https://blogs.nvidia.com/blog/2019/11/21/creative-apps-rtx/ Aktualizowaliscie już stery, jakieś wrażenia? Coś z addonów
  5. @Destroyer też śledzę te hasztagi na Twitterze i jest parę osób, które proceduralny workflow wyniosły na wysoki poziom, do tego te shadery są ładne. To już widziałeś? @mandragora @Nezumi ten Pablo to gość z kosmosu (ma 24 lata i łączy w sobie artystę i programistę). Od czasów dyntopo i Bishopa nikt nie zrobił lepszej roboty dla sculptu w blenderze. Jest nastawiony na sculpt "stylizowany", gdzie duża ilość poly nie jest potrzebna, ale jego narzędzia ogólnie zwiększają wydajność rzeźbienia jako takiego. Ciągle nie widzę, żeby w 2.81 był jego remesher jako modyfikator, byłoby szkoda, bo fajnie śmigało. Czas na zapoznanie się z notką o zmianach w B2.81, bo lektura jest obszerna https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.81 a z drugiej strony jest już dostępna do pobrania alpha 2.82. Oprócz wielkich zmian podoba mi się nowy snapping (Edge perpendicular) i ulepszony adaptive subdivision bez pęknięć na materiale.
  6. Houdini jest niedościgniony, o wiele bardziej rozbudowany pod tym względem, ale w blenderze można robić sporo rzeczy proceduralnie (a z czasem będzie można jeszcze więcej, nody itd.) tylko mało osób korzysta z blendera w ten sposób i nie jest to zbyt popularne https://blendersushi.blogspot.com/ Dwa addony: fizycznie poprawna atmosfera, ciekawa alternatywa do HDRI i trochę VFX
  7. @Maciek Jutrzenka Nvidia zrobiła mocne wejście. Z ogólnym budżetem ponad 80 klocków euro miesięcznie Ton może coś fajnego zdziałać. Na wykresie https://fund.blender.org widać proporcje między grantami od firm a indywidualnymi darczyńcami. Robi się coraz ciekawiej.
  8. @Destroyer flipfluids ma potencjał. Miał być jakiś eksperymentalny update addona, ale coś się temat przesuwa w czasie. Force fields bardzo dużo wniosą do tej wtyczki, natomiast najbardziej czekam na możliwość blendowania flipa z ocean modifierem. Z kolei Mantaflow powinna trafić do B2.82, ale w sumie to nie wiem czy można się po niej czegoś spodziewać szczególnego - jest integrowana z blenderem przez Pythona, a nie przez C++, co nie wróży jakiejś wydajności/prędkości szczególnej. Z całym szacunkiem dla takich osób jak Nils Thuerey i Sebastián Barschkis, ale Mantaflow wydaje się być jakimś przestarzałym projektem.
  9. Podsumowanie Google Summer of Code 2019 https://code.blender.org/2019/09/google-summer-of-code-2019/ Siedem projektów, które wskoczą do Blendera 2.81/2.82 lub trochę później. Outliner Improvements Improve Cycles/EEVEE for Procedural Content Creation Core Support of Virtual Reality Headsets through OpenXR Bevel Custom Profiles Intel Embree BVH for GPU Cloth Simulator Improvement Continued Development on LANPR Engine Pogawędka dwójki grafików z Tangent Animation o łączeniu Blendera z Substance: Niedługo w addonie Flip Fluids pojawi się obsługa force fields (chociaż bardziej czekam na integrację z ocean modifier, wcześniej zrobią miksowanie fluidów, minie pewnie kilka miesięcy jeszcze)
  10. @Maciek Jutrzenka, późno? To jest świeży temat sprzed paru dni (zmiany w kodzie zaczęły pojawiać się od 4 września). Jedni wolą Dolphina inni Nautilusa, nie dogodzisz wszystkim, natomiast są takie fundamentalne kwestie jak ergonomia, których się nie przeskoczy. Jeśli nowa przeglądarka ma ładnie (minimalistycznie) wyglądać to spoko, ale jak ulepszeniem ma być to, że trzeba klikać parę razy po całym ekranie, zamiast wcisnąć jedną ikonę to dla mnie jest to lipa i nieprzemyślane rozwiązanie. Poza tym, Blender ma pilniejsze potrzeby niż redesign przeglądarki plików. Jakby ktoś chciał dodać jakieś uwagi to tu jest najodpowiedniejsze miejsce: https://developer.blender.org/T69652 (File Browser GUI: Planned Changes for 2.81)
  11. @Maciek Jutrzenka nie jest to wcale klarowne. Ta nowa przeglądarka przypomina mi taką, jakby była wyciągnięta z jakiegoś prostego file managera na distro linuxa, który jest zaprojektowany dla "debili", którzy tylko mają umieć klikać na strzałki w lewo, prawo i do góry i trzeba im zostawić nie więcej niż 3 opcje do wyboru. Taki minimalizm może być na smartfonie, a nie w programie do 3D. @Maciek Jutrzenka chcesz używać blendera na telefonie :)? Podobna sytuacja jest w głównych ustawieniach, gdzie jest małe menu z trzech kresek - czyżby w erze 4K brakowało miejsca na przycisk zapisz ustawienia? Wątpię, żeby te zmiany weszły w takiej postaci. Przy ikonach masz jeden klik i już. Trzeba będzie dorzucić swoje trzy grosze tu https://devtalk.blender.org/t/lets-talk-a-bit-about-the-new-file-browser-2-81/9489 i tu https://developer.blender.org/rBee8f69c96cba62b083fb089432cddd0bce5d08e1
  12. Ikon do filtrowania w file broswer. Włącz sobie 2.8 i porównaj ze zrzutem, który podlinkowałem. Wygląda biednie, Ikony były szybsze w obsłudze. Chyba, że będzie to konfigurowalne, ale nie widzę, żeby było.
  13. Całe mnóstwo zmian w tym tygodniu. Musiałbym przeklnąć, ale jeśli nie da się tych ikon przywrócić/ustawić to spartolili przeglądarkę plików (oczywiście jest to build 2.81 i wszystko się może zmienić). Sporo innych zmian na plus. https://devtalk.blender.org/t/9-september-2019/9398
  14. @Traitor jak napiszesz w następnym poście @Maciek Jutrzenka, zamiast blenderowcy to dla mnie jest ok 🙂 Możecie sobie toczyć boje do znudzenia.
  15. @Traitor, nie wzbudza to we mnie emocji, ale w kwestii prawdy to jest w tym hipokryzja, z jeden strony narzekasz na poziom forum, a z drugiej sam się zachowujesz podobnie. Uważam się za blenderowca, choć nie jest to jedyny soft, którego używam/używałem. Blenderowcy to znacznie szersza grupa niż tę parę osób, które wdają się w takie głupie dyskusje na max3d.pl blender vs max vs maya itd. Kieruj swoje pretensje (nawet jak słuszne) bardziej personalnie. Przed Blenderem jeszcze daleka droga, także nie trzeba się stresować, że jest lepszy od maxa itd. @gryzon słusznie prawisz. Brakuje konkurencji. Takie projekty jak XSI, Lightwave, Naiad Arnold...albo zostały wchłoniete przez monopol albo nie były w stanie z nim dalej konkurować i odpadły na jakimś etapie rozwoju. To już w XIX wieku było lepsze prawo antymonopolowe niż dzisiaj. Jest ktoś kogo można jeszcze podkupić? Byłoby więcej nowości, chociaż przez moment.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy