Jump to content

alex3d

Members
  • Content Count

    493
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

alex3d last won the day on April 16

alex3d had the most liked content!

Community Reputation

419 Excellent

About alex3d

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Alembic info https://code.blender.org/2020/06/changes-to-the-alembic-exporter/ Force Fields w Flip Fluids Darmowe wprowadzenie do blenderowych VFX (Blender + AE + Nuke) Trochę blenderowych zwierzaków i hair shape addon
  2. Powinno działać przez add shader. Jakiej używasz wersji blendera? W ustawieniach materiału EEVEE (settings=>blend mode zmień na "alpha blend") Jak coś to wrzuć plik blend. Poza tym jak załadujesz stary plik blend do nowej wersji bez additive, materiał powinien być przekonwertowany przez blendera z automatu. https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.81/Eevee#Transparent_BSDF https://developer.blender.org/rB13d469e6f0c5
  3. Optix w blenderze 2.9 nie tylko dla RTX. Czas odkurzyć starsze karty Nvidia (maxwell i wyżej). Sprawdzam na kompie z linuxem i kartami GTX 960/980 i daje sporego kopa Cyclesowi. Nie chodzi tylko o denoisera, ale też zwykłe renderowanie (również przez viewport). OptiX support is now enabled on all NVIDIA GPUs that support it, which is Maxwell or higher (GeForce 700, 800, 900, 1000 series). Edit: https://code.blender.org/2020/06/modules-roadmap-june-2020/
  4. Ciekawy przegląd nowych funkcji wydania 2.83 https://cgcookie.com/articles/everything-new-in-blender-2-83 Sporo dobrodziejstw. LTS fajna sprawa, ale każda kolejna wersja ma tyle zmian, że chyba mało kto wysiedzi na niej 2 lata. Czasem umykają drobne ulepszenia, które robią rewolucję w całym workflow. Np. próbowaliście modelowania z włączoną opcją (chyba od 2.81) auto merge edges&faces? Można bezkarnie robić destrukcję w meshu, zrobić w sekundę grida z dwóch "prostopadłych loopów", momentami knife staje się bezużyteczny 🙂
  5. Animation Nodes po japońsku 🙂
  6. @jarekhell1 spokojnie uzyskasz taki poziom jak na pokazanych renderach. Samo przestawienie się nie jest łatwe, ale to co mówią koledzy - jak już się przestawisz to prędkość pracy/ergonomia Cię zaskoczy. Blender nie zawsze jest kompatybilny z różnymi programami/formatami plików, więc lepiej sprawdź w praktyce swój workflow i czy bez problemu przerzucisz jakieś konkretne pliki między softami a blenderem, np. dwg itd., żeby uniknąć frustracji. Co do kursów to w przypadku Blendera trzeba z tym uważać, żeby gdzieś nie wtopić kasy. To nie jest tak, że to są kursy w stylu Houdiniego, że szkoli Cię gość z 25-letnim doświadczeniem w branży i jego VFXy można obejrzeć idąc do najbliższego kina. Sporo jest materiałów słabej jakości, nieraz te kursy robią ludzie z małym doświadczeniem i słabą wiedzą o blenderze albo firmy, które ogólnie robią kursy do różnych programów i niewiele z tego wynika innym razem są to jacyś wykładowcy uniwersytetcy, którzy nie są praktykami. Przykładem są tutoriale Blender Guru, facet jakby zatrzymał się na pewnym etapie, który prezentował 10 lat temu ii nic nie wnoszą te jego materiały. Blenderowa społeczność jest za to dość liczna i mocna, więc łatwo o pomoc i sporo jest treści niekoniecznie płatnych, a dobrych. Z innych źródeł informacji to możesz zajrzeć na stronę Alana Brito: https://www.blender3darchitect.com/ dość długo siedzi w temacie blendera i jednocześnie jest architektem - pamiętam, że pisał książki jeszcze do Blendera 2.4, więc z paręnaście lat temu. Napisał też kilka pozycji do blendera 2.8: https://www.blender3darchitect.com/category/books/ https://www.amazon.co.uk/dp/B07VYBCR1X?tag=b3da0b-21 Na oficjalnym kanale blendera jest dobry zestaw tutoriali (free) na początek: Ogólnie blender 2.8 ( zmienia się numeracja aktualnie 2.83 LTS i 2.9) wniósł sporo świeżości i jakby trochę wszyscy zaczęli na niego spoglądać jako coś nowego. W rzeczywistości te zmiany są kosmetyczne i dotyczą interfesju, natomiast soft bardzo mocno się rozwija z wydania na wydanie. To co może być mylące dla nowych użytkowników, którzy nie korzystali z wersji starszych niż 2.5, a starym użytkownikom z kolei przeszkadza to fakt, że niektóre domyślne funkcje/ skróty klawiszowe się zmieniły (spacja, LPM) - oczywiście można to ustawić po swojemu,, inne funkcje są jakby bardziej ukryte. Chcieli wyjść trochę naprzeciw ludziom z innych softów i zmienili trochę mapę klawiszy, a z drugiej strony bardzo dużo przydatnych funkcji nie ma w tej chwili przypisanych skrótów z automatu i są gdzieś głębiej zaszyte w menu - jak ktoś dopiero zaczyna to nawet ich nie zauważy. Co do silników to Cycles jest rendererem prawie kompletnym, nawet jak go porównasz z takimi mocarzami jak Arnold, aczkolwiek wymaga optymalizacji i dodania kilku funkcji. Jest bardziej realtime-owy Eevee. Z tych bardziej znanych i użytecznych V-Ray, Octane, Luxrender i kilka innych wynalazków. Wtyczki do Redshifta, Maxwella czy Arnolda gdzieś tam ktoś tworzy. Z Coroną to ostatnimi czasy nie korzystałem, ale chyba coś utknęło w temacie exportera - z tego co pamiętam to rozwijał to pojedynczy koleś. A może Blender + Unreal 🙂 ? I na koniec, jak zawsze niezastąpiony jest manual: https://docs.blender.org/manual/en/latest/
  7. @makak miejmy nadzieję, chociaż przy przeglądarce pików pewne zmiany też poszły na gorsze. Tu jest wątek odnośnie designu tego badziewia 🙂 , gdzie można dołożyć swoje 2 grosze. https://developer.blender.org/T75672#937783 Niby ten widget można przyciemnić, żeby coś widzieć na jasnym tle, ale koncept ogólnie porażkowy.
  8. Jednak pewne rzeczy są niezmienne. Jak jednym devom idzie coś dobrze to inni zawsze coś spieprzą. W blenderze 2.9 statystyki sceny zniknęły ze status baru i są wyświetlane bezpośrednio jako warstwa we viewporcie. Fajne jako opcja, ale zajmować tyle miejsca we viewporcie to głupota. Natomiast informacja o pamięci RAM; VRAM oraz wersji blendera została w status barze 🙃 https://developer.blender.org/T75672#937783 A tak się prezentują na tle białego tła background image 🙂
  9. Z linku poniżej kompleksowy kurs dla początkujących w game art lub blenderze (albo to i to) od Granta Abbitta "Blender Character Creator v2.0" za 14,76$. Ze strony startowej jest dostępny w cenie 47,97$. Jak zrobić postać od A do Z w blenderze: sculpt, unwrapping, teksturowanie, animowanie, aż do Unity. Kurs nie jest jeszcze opublikowany w całości, brakuje teksturowania i kolejnych etapów, ale codziennie dochodzą kolejne części. Kurs o tyle ciekawy, że workflow oparty w 100% na blenderze, bez substance paintera i innych zewnętrznych narzędzi. Rozdziały o bejkowaniu, teksturowaniu, riggowaniu i animowaniu nie tylko dla rookies. https://www.gamedev.tv/p/blender-character-creator-2/?product_id=1965927&coupon_code=GRANT&?affcode=45216_9b6dqwx2
  10. Game of Thrones - Season 8 | Environment Breakdown Reel | Scanline VFX Nie głupi pomysł z wyjściem od fotogrametrii lotniczej jako referencji. https://vektra.net/en/project/dubrovnik-stara-gradska-jezgra/
  11. Tak, bardzo dobre. A ta nowa książka to też anatomia człowieka i jakieś wydanie kolejne czy coś zupełnie nowego?
  12. Stało się Blender 2.90 alpha do ściągnięcia https://builder.blender.org/download/ Normalnie czary
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy