Jump to content

alex3d

Members
  • Content Count

    526
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    6

alex3d last won the day on April 16

alex3d had the most liked content!

Community Reputation

454 Excellent

About alex3d

  • Rank
    Member

Recent Profile Visitors

14,092 profile views
  1. https://devtalk.blender.org/t/2020-09-08-tuesday-talks-modules-meetings/15158 Brzmi dobrze, ciekawe jak wyjdzie w praktyce. Jak jeszcze coś z bejkowaniem się poprawi to już będzie całkiem fajnie. Fast mesh editing The (new) goal is to allow basic mesh editing in high poly objects (superior than the original goal of 2.7 performance). The plan is still the same, to avoid redudant calculations.
  2. https://80.lv/articles/is-blender-becoming-an-industry-standard/
  3. @michalo z tą wtyczką do rendermana to jeszcze pieśń przyszłości. Co do stabilności programu. Blender sam z siebie jest bardzo stabilny, z użyciem addonów albo wielu addonów jednocześnie, z tą stabilnością jest różnie (w zależności na ile dobrze są napisane), ale jak wywala program przy renderowaniu to w 99% przypadkach bezpośrednią przyczyną jest brak RAM w danym momencie. To czy przy ruszaniu timelinem może zabraknąć albo nie powinno zabraknąć pamięci to już osobna kwestia, bo praca nad wydajnością viewportu, edycją gęstych siatek, wydajnością modyfikatorów itd. jest w toku i niektóre operacje na meshu to w tej chwili mordęga.
  4. https://beforesandafters.com/2020/09/01/retro-renderman-king-kongs-giant-fur-challenges/ Ciekawe i prawdziwe stwierdzenie odnośnie VFX "Nothing beats the real thing"
  5. PIXAR Animation Studios zaprasza (za jakieś niecałe 20 godzin) na webinar: Renderman for Blender https://app.livestorm.co/pixar-animation-studios/new-bridge-tool @dynamonowy no te zmiany nie zawsze dobrze wychodzą, więc niby nie bug, ale coś jest na rzeczy - dziwnie to się odbywa czasami, na zasadzie totalnej rewolucji jakiegoś deva, który ma pomysł - rozwalić stary interfejs, zrobić zupełnie nowy. Nowy niekoniecznie pasuje stałym użytkownikom blendera, tak jak w przypadku przycisków modyfikatorów, paska status bar, więc jest opór, muszą zrobić znów krok wstecz i dopiero coś idzie do przodu - w końcu dodają nową funkcję z poszanowaniem wcześniejszych, które były dobrymi rozwiązaniami, tak jakby nie można tego było zrobić od razu. https://wiki.blender.org/wiki/Reference/Release_Notes/2.90/Python_API
  6. @dynamonowy włącz w blender preferences opcję developer extras.
  7. @Destroyer fajny splash screen. Sporo dobrego w 2.90. Sto tys. euro miesięcznie i 20 devów robi swoje https://fund.blender.org/
  8. Artystyczna twarz Houdiniego
  9. Tym razem temat rzeki. Chyba dodam trochę zieleniny i zrobię z tego kompleksową scenę. Symulacja testowa Blender 2.91/Flip Fluids.
  10. @Tvaroog, prawda, zależy jakiego kryterium użyć i że sporo różnych produkcji było, nawet BF robiąc szorty miała kilkaset tysięcy euro, ale co innego zrobić zbiórkę i przewalić kasę, a co innego wyłożyć z kieszeni kilka milionów i odnieść sukces finansowy. Pomijając te wcześniejsze kryteria, pełnometrażowy, komercyjny i sześcio/siedmio zerowy budżet to jakościowo też ciężko to porównywać, bo te wszystkie produkcje do czasów Tangent były klasy B i D. Pełny metraż wymaga dużej ilości osób i tu grono firm mocno się zawęża. Także myślę, że przed nimi jednak nikt nie zrobił w blenderze niczego z prawdziwego zdarzenia jeśli chodzi o animację. Inna sprawa, że Tangent przy "Next" miało z tego co pamiętam budżet nie większy niż 30 milionów $, a taki Pixar ma budżety średnio po 200 milionów $, więc to ciągle jest przepaść.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy