Gość arverin Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 Witam Mam taki tyci problemik, zrobilem dosc ciekawy model robota w 3dsie, chcialbym go zanimowac - w prosty sposob, bez zadnych wodotryskow, problem jest taki ze animowalem juz jakies "zyjatka" ktore maja skore, wiec bralem kosci modyfikator skin i juz, ale robota chcialbym modyfikowac tak aby zginal sie w zawiasach i tam gdzie ma sie zginac a nie jak skora - moze ktos ma jakis tutorial albo jakies materialy na ten temat ??
young_c++man Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 mam dosc dobry podrecznik do maxa 5 i jest tam napisane, ze w takich przypadkach nalezy uzywac IK Limb Solver (algorytm kinematyki odwrotnej do animacji 3 elementow np. udo, lydka, stopa) jesli chcesz tworzyc chodzacego robota; o algorytmach kinematyki mozesz tez poczytac w helpie maxa, jesli znasz angielski na dobrym poziomie lub jesli podasz mi swoj e-mail, to wysle ci plik w formacie .pdf z przykladem wykorzystania algorytmow
Błazi Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 ja nie mam problemów ale i tak się przyda :D:D [email protected] :P
Tomek Kosiorek Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 chyba mozesz tez potraktowac czesci robota jako kosci
Gość arverin Napisano 19 Luty 2005 Napisano 19 Luty 2005 Ok teraz pokolei :) young_c++man ->>> Oczywiscie bardzo chetnie poczytam, bede wdzieczny za materialy --- [email protected] Tomek Kosiorek --->>> Tak to dobry pomysl, znalazlem taki oto tutorial http://www.tutorialized.com/tutorial/Rigging-robotic-joints/6991 dla zainteresowanych bardzo dobry material generlanie rozwial wiekszosc watpliwosci, leczi tak dalsza pomoc i propozycje mile widziane :)
Bacry Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 Jeżeli anatomia robota nie odbiega znacząco od bipeda (chodzi o liczbę kości) to możesz zanimować bipedem a części robota podłączyć zwyczajnie slect and link.
young_c++man Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 Jeżeli anatomia robota nie odbiega znacząco od bipeda (chodzi o liczbę kości) to możesz zanimować bipedem a części robota podłączyć zwyczajnie slect and link. a tak z ciekawości to albo szybko na forum, albo w mailu wytlumaczysz mi do czego sluzy biped? bo ja w helpie nie mam nic na ten temat, w podreczniku do maxa tez, a mnie to interesuje
Bacry Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 O Biped poszukaj w helpie o CharacterStudio. Jest to obiekt, który ma już jakby wbudowane zasady kinemtyki odwrotnej. Najprościej mówiąc (pisząc) to taki szkielet, który można wykorzystać do animacji postaci, żeby na koniec podpiąć całość do physica i otrzymać pięknie animowaną postać (nie tylko ludzką, mogą też być inne zwierzęta :D) Pozdrawiam Bacry
Gość arverin Napisano 20 Luty 2005 Napisano 20 Luty 2005 A moze mi ktos jeszcze dopisac odpowiedz na tkaie gnebiace choc mniej istotne pytanie - czy jest mozliwe zrobienie limitow zgiec dla stawow na kosciach z obiektow ? narazie sie tym bawilem i nie moge wyczaic - na kosciach wychodzi natomiast uzywajac szkieletu ze "szkieletu" robota nie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się