Skocz do zawartości

Animowanie robota -szukam pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Gość arverin
Napisano

Witam

 

Mam taki tyci problemik, zrobilem dosc ciekawy model robota w 3dsie, chcialbym go zanimowac - w prosty sposob, bez zadnych wodotryskow, problem jest taki ze animowalem juz jakies "zyjatka" ktore maja skore, wiec bralem kosci modyfikator skin i juz, ale robota chcialbym modyfikowac tak aby zginal sie w zawiasach i tam gdzie ma sie zginac a nie jak skora - moze ktos ma jakis tutorial albo jakies materialy na ten temat ??

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

mam dosc dobry podrecznik do maxa 5 i jest tam napisane, ze w takich przypadkach nalezy uzywac IK Limb Solver (algorytm kinematyki odwrotnej do animacji 3 elementow np. udo, lydka, stopa) jesli chcesz tworzyc chodzacego robota; o algorytmach kinematyki mozesz tez poczytac w helpie maxa, jesli znasz angielski na dobrym poziomie lub jesli podasz mi swoj e-mail, to wysle ci plik w formacie .pdf z przykladem wykorzystania algorytmow

Napisano

Jeżeli anatomia robota nie odbiega znacząco od bipeda (chodzi o liczbę kości) to możesz zanimować bipedem a części robota podłączyć zwyczajnie slect and link.

Napisano
Jeżeli anatomia robota nie odbiega znacząco od bipeda (chodzi o liczbę kości) to możesz zanimować bipedem a części robota podłączyć zwyczajnie slect and link.

 

a tak z ciekawości to albo szybko na forum, albo w mailu wytlumaczysz mi do czego sluzy biped? bo ja w helpie nie mam nic na ten temat, w podreczniku do maxa tez, a mnie to interesuje

Napisano

O Biped poszukaj w helpie o CharacterStudio. Jest to obiekt, który ma już jakby wbudowane zasady kinemtyki odwrotnej. Najprościej mówiąc (pisząc) to taki szkielet, który można wykorzystać do animacji postaci, żeby na koniec podpiąć całość do physica i otrzymać pięknie animowaną postać (nie tylko ludzką, mogą też być inne zwierzęta :D)

Pozdrawiam Bacry

Gość arverin
Napisano

A moze mi ktos jeszcze dopisac odpowiedz na tkaie gnebiace choc mniej istotne pytanie - czy jest mozliwe zrobienie limitow zgiec dla stawow na kosciach z obiektow ? narazie sie tym bawilem i nie moge wyczaic - na kosciach wychodzi natomiast uzywajac szkieletu ze "szkieletu" robota nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności