Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam taki tyci problemik, zrobilem dosc ciekawy model robota w 3dsie, chcialbym go zanimowac - w prosty sposob, bez zadnych wodotryskow, problem jest taki ze animowalem juz jakies "zyjatka" ktore maja skore, wiec bralem kosci modyfikator skin i juz, ale robota chcialbym modyfikowac tak aby zginal sie w zawiasach i tam gdzie ma sie zginac a nie jak skora - moze ktos ma jakis tutorial albo jakies materialy na ten temat ??

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

mam dosc dobry podrecznik do maxa 5 i jest tam napisane, ze w takich przypadkach nalezy uzywac IK Limb Solver (algorytm kinematyki odwrotnej do animacji 3 elementow np. udo, lydka, stopa) jesli chcesz tworzyc chodzacego robota; o algorytmach kinematyki mozesz tez poczytac w helpie maxa, jesli znasz angielski na dobrym poziomie lub jesli podasz mi swoj e-mail, to wysle ci plik w formacie .pdf z przykladem wykorzystania algorytmow

Napisano

Ok teraz pokolei :)

 

young_c++man ->>> Oczywiscie bardzo chetnie poczytam, bede wdzieczny za materialy --- [email protected]

Tomek Kosiorek --->>> Tak to dobry pomysl, znalazlem taki oto tutorial http://www.tutorialized.com/tutorial/Rigging-robotic-joints/6991 dla zainteresowanych bardzo dobry material generlanie rozwial wiekszosc watpliwosci, leczi tak dalsza pomoc i propozycje mile widziane :)

Napisano

Jeżeli anatomia robota nie odbiega znacząco od bipeda (chodzi o liczbę kości) to możesz zanimować bipedem a części robota podłączyć zwyczajnie slect and link.

Napisano
Jeżeli anatomia robota nie odbiega znacząco od bipeda (chodzi o liczbę kości) to możesz zanimować bipedem a części robota podłączyć zwyczajnie slect and link.

 

a tak z ciekawości to albo szybko na forum, albo w mailu wytlumaczysz mi do czego sluzy biped? bo ja w helpie nie mam nic na ten temat, w podreczniku do maxa tez, a mnie to interesuje

Napisano

O Biped poszukaj w helpie o CharacterStudio. Jest to obiekt, który ma już jakby wbudowane zasady kinemtyki odwrotnej. Najprościej mówiąc (pisząc) to taki szkielet, który można wykorzystać do animacji postaci, żeby na koniec podpiąć całość do physica i otrzymać pięknie animowaną postać (nie tylko ludzką, mogą też być inne zwierzęta :D)

Pozdrawiam Bacry

Napisano

A moze mi ktos jeszcze dopisac odpowiedz na tkaie gnebiace choc mniej istotne pytanie - czy jest mozliwe zrobienie limitow zgiec dla stawow na kosciach z obiektow ? narazie sie tym bawilem i nie moge wyczaic - na kosciach wychodzi natomiast uzywajac szkieletu ze "szkieletu" robota nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności