Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam myślę dla was banalne pytanie.

W jaki sposób zrobić takie texturowanie mapy świata na kuli tak aby wygladało to naturalnie.

W moim wykonaniu wygląda to tak że kontynenty u góry i na dole kuli się zbiegaja a chciałbym uzyskac efekt naturalny.

 

Druga sprawa dotyczy tego samego ale juz nei jako tekstury tylko jakbym chcial mape świata wykonaną w ilustratorze na krzywych (mam ją w .ai) i jak nałożyc takie konturki na kule.

 

Dziękuje za pomoc wybaczcie lamerskie pytania ale maxa używam tylko do tworzenia małych efektów na stronkach i czasem moja wiedza na ten temat jest zabyt słaba.

 

pozdro

  • Odpowiedzi 11
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mapa musi być kartograficzna (jeśli dobrze pamiętam nazwę z geografii). Na kuli mapowanie sferyczne (które jest standardowo) i cała filozofia.

 

A wektory z ilustratora.. wyeksportuj po prostu do bitmapy i nałóż w ten sam sposób. Chyba, że problem jest gdzie indziej.

Napisano

świetnie dezięki .

 

Masz może taka mapę i jakimś pliku?

 

A co drugiego pytania to właśnie chodzi mi o to czy jeśli mam mapę jako jeden obiekt to czy jest jakaś możliwość obłożenia tym obiektem kuli?

Ta druga opcja ma być bez texturowania obiekt na obiekcie.

 

Jeszcze raz dzięki

 

pozdro

Napisano

Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem drugie pytanie, ale podejrzewam, że chodzi Ci o kontrolowanie tego, jak dana tekstura ma być rozłożona na obiekcie.

Jeśli tak to zapoznaj się z dwoma modyfikatorami:

- UVW map - do prostych zastosowań, kilka typów mapowania wystarczy przy prostych obiektach

- unwrap UVW - to już będzie wymagało więcej nauki, ale tym oteksturujesz wszystko dokładnie tak jak chcesz

 

Poszukaj informacji o tych modyfikatorach w helpie max'a lub tutaj na forum. Do unwrapa upoluj jakiegoś video tutka i już nie powinno być problemów.

 

Mapy poszły na mail'a

Napisano

fenk ju wery macz :]

 

A co do tego drugiego pytania to może powiem inaczej.

 

Wogóle to to drugie pytanie powinno być chyba w dziale modelowania.

 

Mamy np jeden obiekt który jest poprostu spłaszczoną ścieżką (0 bit map)

 

I drugi obiekt o do wolnym kształcie (u nie to będzie kula)

 

i teraz czy istnieje modyfikator który "obłoży" mi tą pierwszą siatkę na 2 obiekcie

 

w sumie to tak jak by zamiast textury uzyć drugiej siatki .

Inaczej juz nei potrafię wykaśnić

 

dzięki mapki są super :)

Napisano

witam

 

znalazłem to co co mi biega dokładnie

chcę zrobić taką kule nie chodzi mo efekty i bajerki tylko taką kulę

 

Czy ktoś mi może podpowiedziec jak to zrobić w taki sposób aby kropeczki nie zbiegały się ku górze i dołowi.

Napisano

jesli chodzi o pierwsze pytanie to Ci sie zbiega wszystko bo ziemia to niejest idealna kula wiec na kule potrzebujesz zmodyfikowaną texture a nie wycietą z atlasu...

a jesli chodzi o drugie to masz opcje w maxie -wrap to oject - on owija różne gadgety na obiekty

Napisano

ok poradziłem sobie surfDeform'em

ale i tak nie wygląda tak jak chciałem

więc jak ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to plis

i dzienkx

Napisano

a dokładnie to chodzi o to.

 

Czy da się jakoś tak oszukać żeby kropeczki się tak nie zmieniały przy jednoszesnym zachowaniu kształtu kontynentów

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności