szycha Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 Witam Mam myślę dla was banalne pytanie. W jaki sposób zrobić takie texturowanie mapy świata na kuli tak aby wygladało to naturalnie. W moim wykonaniu wygląda to tak że kontynenty u góry i na dole kuli się zbiegaja a chciałbym uzyskac efekt naturalny. Druga sprawa dotyczy tego samego ale juz nei jako tekstury tylko jakbym chcial mape świata wykonaną w ilustratorze na krzywych (mam ją w .ai) i jak nałożyc takie konturki na kule. Dziękuje za pomoc wybaczcie lamerskie pytania ale maxa używam tylko do tworzenia małych efektów na stronkach i czasem moja wiedza na ten temat jest zabyt słaba. pozdro
VGT Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 Mapa musi być kartograficzna (jeśli dobrze pamiętam nazwę z geografii). Na kuli mapowanie sferyczne (które jest standardowo) i cała filozofia. A wektory z ilustratora.. wyeksportuj po prostu do bitmapy i nałóż w ten sam sposób. Chyba, że problem jest gdzie indziej.
szycha Napisano 25 Luty 2005 Autor Napisano 25 Luty 2005 świetnie dezięki . Masz może taka mapę i jakimś pliku? A co drugiego pytania to właśnie chodzi mi o to czy jeśli mam mapę jako jeden obiekt to czy jest jakaś możliwość obłożenia tym obiektem kuli? Ta druga opcja ma być bez texturowania obiekt na obiekcie. Jeszcze raz dzięki pozdro
VGT Napisano 25 Luty 2005 Napisano 25 Luty 2005 Nie jestem pewien, czy dobrze rozumiem drugie pytanie, ale podejrzewam, że chodzi Ci o kontrolowanie tego, jak dana tekstura ma być rozłożona na obiekcie. Jeśli tak to zapoznaj się z dwoma modyfikatorami: - UVW map - do prostych zastosowań, kilka typów mapowania wystarczy przy prostych obiektach - unwrap UVW - to już będzie wymagało więcej nauki, ale tym oteksturujesz wszystko dokładnie tak jak chcesz Poszukaj informacji o tych modyfikatorach w helpie max'a lub tutaj na forum. Do unwrapa upoluj jakiegoś video tutka i już nie powinno być problemów. Mapy poszły na mail'a
szycha Napisano 25 Luty 2005 Autor Napisano 25 Luty 2005 fenk ju wery macz :] A co do tego drugiego pytania to może powiem inaczej. Wogóle to to drugie pytanie powinno być chyba w dziale modelowania. Mamy np jeden obiekt który jest poprostu spłaszczoną ścieżką (0 bit map) I drugi obiekt o do wolnym kształcie (u nie to będzie kula) i teraz czy istnieje modyfikator który "obłoży" mi tą pierwszą siatkę na 2 obiekcie w sumie to tak jak by zamiast textury uzyć drugiej siatki . Inaczej juz nei potrafię wykaśnić dzięki mapki są super :)
szycha Napisano 26 Luty 2005 Autor Napisano 26 Luty 2005 witam znalazłem to co co mi biega dokładnie chcę zrobić taką kule nie chodzi mo efekty i bajerki tylko taką kulę Czy ktoś mi może podpowiedziec jak to zrobić w taki sposób aby kropeczki nie zbiegały się ku górze i dołowi.
szycha Napisano 1 Marzec 2005 Autor Napisano 1 Marzec 2005 PLIS naprawda mi to potrzebne nei proszę żeby ktoś to za mnie zrobił tylkko o wskazówki
sartr Napisano 1 Marzec 2005 Napisano 1 Marzec 2005 jesli chodzi o pierwsze pytanie to Ci sie zbiega wszystko bo ziemia to niejest idealna kula wiec na kule potrzebujesz zmodyfikowaną texture a nie wycietą z atlasu... a jesli chodzi o drugie to masz opcje w maxie -wrap to oject - on owija różne gadgety na obiekty
szycha Napisano 1 Marzec 2005 Autor Napisano 1 Marzec 2005 ok dzięki bardzo tylko jakoś nei moge znaleźć tej opcji wrap to object gdzie to moge znaleźć
szycha Napisano 1 Marzec 2005 Autor Napisano 1 Marzec 2005 ok poradziłem sobie surfDeform'em ale i tak nie wygląda tak jak chciałem więc jak ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to plis i dzienkx
szycha Napisano 2 Marzec 2005 Autor Napisano 2 Marzec 2005 a dokładnie to chodzi o to. Czy da się jakoś tak oszukać żeby kropeczki się tak nie zmieniały przy jednoszesnym zachowaniu kształtu kontynentów
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się