Jump to content

VGT

Members
  • Content Count

    1,171
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

VGT last won the day on August 8 2010

VGT had the most liked content!

Community Reputation

47 Excellent

About VGT

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/09/1983

City (optional)

  • Miasto
    Gdańsk, Iława

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Przejrzałem linka z alternatywami i trochę mnie zaskoczyło, że nie widziałem tam sklepów przyklejonych do popularnych silników UE i Unity, które rozważałem jako naturalne miejsce do wystawienia swoich produktów. Z tego co widzę, obydwa mają swoje sklepy: "UE4 Marketplace" i "Unity Asset Store". Może też warto rozważyć te miejsca? Czy ktoś miał z nimi doświadczenia i nie jest różowo?
  2. Fakt, rozważając wielokrotną sprzedaż i długi "ogon" sprzedażowy takiego wypuszczenia asseta na rynek faktycznie można planować atrakcyjniejszą cenę, co początkowo nie brałem pod uwagę.
  3. Ok, w takim razie sketchfab jest odmienny w tym temacie. Poszukałem teraz i tutaj są te wytyczne o których pisałem: https://help.sketchfab.com/hc/en-us/articles/115004259063-Selling-3D-Models Spojrzę w takim razie na inne miejsca, do tego celu. Dzięki 🙂
  4. Czy serwisy pozwalające na sprzedaż modeli prowadzą jakąś weryfikację, aby pilnować poziomu? Też rozważałem, żeby np. moje nauki w blenderze w ten sposób próbować spieniężyć, ale wiedząc, że mój poziom na razie wysoki nie jest, sądziłem, że raczej nigdzie nie uda mi się dostać z takimi materiałami. Mam konto na sketchfab, gdzie wrzucałem swoje dotychczasowe modele tworzone w trakcie nauki. Swego czasu szukałem informacji na temat sprzedaży, która jest tam możliwa, ale było określone, że potrzebują, aby na koncie była spora próbka mojej twórczości i dopiero po weryfikacji zdecydują, czy można je wrzucić do ich sklepu, więc zaczęcie od pierwszego modelu nie wchodziło w grę. Ah, no i dodam, że gdy teraz na prawdę staram się przykładać do tworzonych modeli, to widzę jaki to jest ogrom pracy na każdym etapie, więc trochę też zrezygnowany uznawałem, że "high quality asset" się nie sprzeda po cenach rekompensujących zainwestowany czas.
  5. VGT

    Zestaw do UE4

    Wymieniając stare monitory kupowałem stopniowo 24 calowe NEC EA244wmi z docelowym planem posiadania 3 takich samych monitorów. Na samym końcu drogi zacząłem trochę się zastanawiać, że jednak 4K w przyszłości może się przydać i przy kupnie ostatniego wymiękłem i na sam koniec dodałem Della 32 cale. I też uważam, że jeśli się ma miejsce na 3 monitorowy zestaw, to do pracy to jest bardzo wygodne. Faktem jest, że rzadko aż 3 monitory przydają się na narzędzia do pracy, ale jak miałem dwa i wtedy zawsze obydwa były zajęte przez pracę, to narzekałem, że nie mam miejsca na jakiś youtube/netflix w tle, na które można czasem spojrzeć 😉 No i ja wykorzystuję to głównie od strony programowania, ale przy dłubaniu w Blenderze też się przydaje. Na zdjęciu akurat rozrywka, ale przysięgam, że czasem też popracuję 😉
  6. Nie jest to w 100% przypadków, ale trafiam na momenty, gdy url do listowania nieprzeczytanej zawartości działa bardzo wolno. Na początku myślałem, że może to przez to, że stworzyłem sobie własny nieco zmodyfikowany filtr na nieprzeczytaną zawartość, ale gdy w tym samym czasie próbuję zawołać adres podany w tytule wątku, który był ustawiony domyślnie, jest ten sam efekt. Po wczorajszych testach wydaje mi się, że pomaga kliknięcie "Oznacz całą zawartość jako przeczytaną", czyli kod pobierający te dane z bazy radzi sobie lepiej, gdy w miarę niedawno całe forum zostało oznaczone jako przeczytane. Ale wygląda na to, że trzeba to robić gęsto przy relatywnie małej ilości postów. Dziś trafiam na problem ponownie po niecałej dobie. Czy tylko ja mam ten problem, czy trafia się także innym? Wiadomo, czy autor silnika zna temat i jest szansa na jakieś optymalizacje?
  7. VGT

    Szybki podglad subdiv

    W "industry standard" z tego co widzę, wyświetla te skróty tylko dla grupy narzędzi "sculpt", a nie ma dla "object mode". W przypadku ustawień blender/blender27X są dostępne obydwie grupy. A dlaczego nie ma opcji ustawienia tych skrótów w industry standard, to już niestety nie potrafię ustalić.
  8. VGT

    Szybki podglad subdiv

    Pod takimi nazwami kryją się w ustawieniach skrótów. Zobacz, czy mają coś przypisane i ewentualnie ustaw swoje 😉
  9. VGT

    Szybki podglad subdiv

    Być może robisz to podczas edycji? Skrót działa tylko w object mode. Tylko miej na uwadze, że to nadal nakłada modyfikator subdivision. Po prostu w ten sposób możesz na szybko kontrolować wartość dla subdivision. I dodając do wspomnianych wyżej: Ctrl+0 wyłącza.
  10. To raczej już jest. 2 tygodnie to czas który został na zdecydowanie się, żeby kupić. :)
  11. Tak jak często zdradzające, że patrzymy na render jest odczuwalna "sztuczność" obiektów miękkich/deformowalnych, tak tutaj wszelkie koce, poduszki, siedziska wypadają całkiem dobrze w moim odczuciu. Z punktu widzenia kadrowania: po chwili rzuciło mi się w oczy ostre światło na poduszce po prawej i szukając jego źródła widzę obcięty stolik i lampę, której kształt przez to jest ciężki do uzmysłowienia sobie i powoduje, że ten ostry punkt światła na poduszce wprowadza niepokój. 😉
  12. Jeśli dobrze pamiętam, moja aktywność na forum za starych czasów sprowadzała się do: - pytań jak coś zrobić, gdy tego nie wiedziałem - prób rozwiązywania problemów/pytań, które mieli inni. Pierwsze, jak już wspomniano, dziś rozwiązuje youtube, udemy, inne darmowe/płatne kursy - wiedzy w Internecie jest mnóstwo. Drugie: sam wtedy uczyłem się softu i była to świetna forma nauki dla samego siebie, gdy problem wydawał się interesujący i szukałem rozwiązania. Do dziś pamiętam niektóre wątki, oraz jaką się czuło satysfakcję z rozwiązania co ciekawszych problemów, gdzie czasem nawet maxscript'a się zaprzęgło do procesu. 😉 Moja cała wiedza na temat MAX'a wzięła się właśnie z tego forum. Ale skoro nie ma już pytań, to nie ma potrzeby odpowiedzi. Czyli pokazuje to, że do reaktywacji w obecnej rzeczywistości średnio się nadaję, skoro to już nie wróci. 😉 Faktycznie chyba generalnie problem sprowadza się do tego, że w dzisiejszym internecie dużo mniej się dyskutuje. Chciałbym, żeby to się udało i żeby to miejsce odżyło. I teraz próbując się zastanowić, dlaczego sam nie jestem aktywny, oraz co sam mógłbym zrobić, aby się do tego przyczynić. - w komentowaniu prac niestety dzisiejszy internet przyzwyczaił, że wyprodukowanie czegokolwiek więcej poza "awesome", to rzadki przypadek. A nawet jeśli są tutaj osoby, które dają takie komentarze, za co im chwała, to strona odbierająca może też sobie z taką konstruktywną krytyką nie radzić przez to, jak to dziś wygląda. Sam nigdy nie potrafiłem dawać konstruktywnej krytyki, bo nigdy nie stałem się specjalistą w tej branży. - dyskusje pod newsami - łatwiej jest pewnie napisać komentarz pod newsem udostępnionym na FB, niż wchodzić na forum - dział WiP na prezentowanie postępów z pracą - to jest chyba coś, na co aktualne nie ma zbytnio sensownego miejsca w Internecie? Artstation i inne tego typu, to raczej miejsce na budowanie portfolio skończonych prac. Sam jakiś miesiąc temu rozważałem otworzenie tutaj wątku WiP z modelem który sobie teraz dłubię, ale nie byłem do końca pewien, co właściwie dzieje się z działem WiP. Aktualnie są tam praktycznie tylko teczki (jeśli dobrze rozumiem, to bardziej takie zbiorcze wątki użytkowników na jego portfolio?), a pisałeś także wcześniej Adek, że rozważasz zmianę nazwy tego działu, gdyż to już nie jest WiP? Wiedza co prawda nie dzisiejsza, a z przed paru lat (więc może też już umarło), ale gdy szukałem w necie miejsc zbierających modelarzy rzeczywistych a nie wirtualnych (modelarstwo kartonowe, sklejanie modeli z zapałek, itp.), to istniały nadal w miarę aktywne fora, gdzie użytkownicy mieli swoje wątki w których pracowali nad modelem i były to całkiem oblegane miejsca. Z drugiej strony jeśli nawet bym ten wątek wtedy stworzył - chyba od dwóch tygodni nie otwierałem tego pliku, bo inne tematy na głowie. Życie za dużo czasu pochłania. 😉 - pomoce/materiały tworzone przez użytkowników - wspomniane już wyżej przez @Rozpustelnik - niby ustaliliśmy, że w dzisiejszym internecie nie ma na taki content miejsca, ale nadal trochę się zastanawiam, czy jakieś specjalistyczne informacje nie mogłyby mieć racji bytu. Przykład z mojego doświadczenia: trochę czasu temu bezskutecznie szukałem dobrego materiału w temacie "wykorzystanie swojego modelu 3D w celu stworzenia mod'a do gry X". Ostatecznie udało mi się osiągnąć cel po żmudnym procesie prób i błędów i na koniec pomyślałem, że warto byłoby to spisać gdzieś dla potomnych. Wtedy najsensowniejsze miejsce, jakie znalazłem, to wiki developera gry. Jest to co prawda nie stricte grafika 3D, a bardziej gamedev, ale może? Oczywiście inny problem jest taki, że do dziś tego nie spisałem i nadal to czeka w moim osobistym backlogu, bo brak czasu. 🙂 Z dwóch ostatnich punktów trochę wysuwa się też wniosek, że generalnie ludzie nie mają czasu. W latach świetności chyba ogromna większość użytkowników, to byli uczniowie/studenci, którzy mogli sobie pozwolić na spędzanie tutaj czasu. Sam zarejestrowałem się tutaj będąc w szkole średniej. Potem studiując zaocznie i pracując w kafejce internetowej przez cały dzień miałem otwartą zakładkę z ostatnimi postami. 😄 Może to nie staruszków należy pytać, co zrobić, żeby tu wrócili i pisali, bo oni mają teraz pracę, rodziny i ledwo im starcza czasu na wszystko. Może właśnie ściągnięcie w jakiś sposób "świeżego mięsa" powinno być priorytetem, gdyż wtedy dobrze by wypełniło pustki, a dzięki temu i staruszek coś poczyta i czasem napisze. 😉
  13. Tyle przesiedziałem na beta 2.80, myślałem, że teraz trochę czasu spędzę na finalnej wersji, a tutaj się okazuje, że beta 2.81 już zaczyna kusić, żeby jej używać. Świetnie to wygląda.
  14. VGT

    Forgotten Office

    Dzięki! Niesamowite uczucie mając wciąż w głowie ten czas spędzony na forum 15 lat temu widzieć tu znowu ruch i nawet nicki, które pamiętam z tamtych czasów. 🙂
  15. Własnie w międzyczasie odnalazłem, że to nic nowego - "CTRL + non-select mouse button". Ale podoba mi się, że nadal uczę się nowych ciekawych funkcji Blendera, mimo że jak się okazuje - to nic nowego 😉
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy