Jump to content

VGT

Members
  • Content Count

    1,159
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

VGT last won the day on August 8 2010

VGT had the most liked content!

Community Reputation

37 Excellent

About VGT

  • Rank
    Member
  • Birthday 01/09/1983

City (optional)

  • Miasto
    Gdańsk, Iława

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Tyle przesiedziałem na beta 2.80, myślałem, że teraz trochę czasu spędzę na finalnej wersji, a tutaj się okazuje, że beta 2.81 już zaczyna kusić, żeby jej używać. Świetnie to wygląda.
  2. VGT

    Forgotten Office

    Dzięki! Niesamowite uczucie mając wciąż w głowie ten czas spędzony na forum 15 lat temu widzieć tu znowu ruch i nawet nicki, które pamiętam z tamtych czasów. 🙂
  3. Własnie w międzyczasie odnalazłem, że to nic nowego - "CTRL + non-select mouse button". Ale podoba mi się, że nadal uczę się nowych ciekawych funkcji Blendera, mimo że jak się okazuje - to nic nowego 😉
  4. Damn. Oglądałem już swego czasu kilka różnych tutoriali o retopologii, więc nie byłem pewien czy dowiem się czegoś nowego. A jednak ku mojemu zaskoczeniu tak się stało. CTRL+RMB jako alternatywny edge extrude widzę pierwszy raz. To od dawna było w blenderze, czy dopiero 2.8? Świetne jest! No i nigdy nie pomyślałem, żeby w trakcie tworzenia retopologii wykorzystać sculpting jako narzędzie do poprawiania rozmieszczenia siatki.
  5. Ja zauważam, że to jest najlepszy moment na zachęcanie do zapoznania się z blenderem, co też staram się robić, gdy mam w otoczeniu osoby zainteresowane 3D. W czasie bety co prawda miałem z tym trochę problemów, gdyż nie za bardzo wiedziałem, co podesłać, gdy taka osoba pytała "A może jakiś tutorial - jak zacząć?". Sam poznawałem blendera nieco ponad rok temu jeszcze na 2.79 i kowadło od Blender Guru świetnie się dla mnie sprawdziło. Natomiast 2.8 z oczywistych względów (beta) takich materiałów nie miało. Ale widzę, że aktualnie powstaje tego bardzo dużo, więc pewnie już uda się coś dobrego wybrać do tych celów. Na 2.79 spędziłem nieco ponad pół roku, potem przesiadłem się na betę 2.80 i dla mnie ta zmiana jest rewelacyjna. Może to po części przez to, że moja historia w 2.79 jest krótka, więc nie zdążyłem się tak bardzo do niego przyzwyczaić. Rzeczy, które z mojej perspektywy amatora 3D tak bardzo lubię: - LPM - widywałem w różnych miejscach, że z tego prawego przycisku zrobił się trochę kult, który tę opcję wychwalał. Dało się do tego przyzwyczaić, gdy spędzało się kilka godzin w Blendku, to już było w zasadzie naturalne, tylko najgorszy był ten moment, kiedy robiło się ALT+TAB do czegokolwiek innego. Ta ciągła konieczność przełączania się w głowie była męcząca. - warstwy - te 20 kwadratów na dole okna było dla mnie chyba jeszcze większym brakiem intuicyjności. Lubię trzymać porządek z setkami obiektów i to w żaden sposób mi tego nie umożliwiało. Próbowałem wtedy używać grupowania w starym outliner, ale też nie do końca byłem z tego zadowolony. Kolekcje w 2.80, to dla mnie świetne rozwiązanie. Nazywanie i zagnieżdżanie kolekcji pozwala dużo lepiej trzymać organizacyjny porządek w scenie - eevee - to chyba najmocniejsza marketingowo rewolucja. W teorii piękny feature, który już ma wiele świetnych prezentacji na youtube. A tylko "w teorii", bo tutaj jeszcze jestem daleko od wykorzystywania pełnych jego mocy. Widzę, że będzie pewnym wyzwaniem nauczenie się, jak dobrze dostosować ustawienia pod konkretne sceny zamiast testowych boxów, żeby można było taki render puścić, zamiast machnąć na koniec ręką i zostawić na noc włączony cycles. Ale jestem dobrej myśli. Podoba mi się też, że mimo mocnej zmiany zbliżającej soft do bardziej intuicyjnych standardów nadal zostało pod maską to wszystko (albo przynajmniej znakomita większość), czego "power user" używał w 2.79. Te rzeczy, które zdążyłem poznać, nadal tam są i mogę z nich korzystać. Ah. I dlaczego jestem właśnie w Blenderze? Dawno temu, jak zakładałem tutaj konto i spędziłem kilka dobrych lat w tej społeczności, poznałem w zadowalającym stopniu max'a siedząc na wersjach od 2.5 do chyba 6. Gdy teraz postanowiłem znowu amatorsko się pobawić, zajrzałem na stronę Autodesk w poszukiwaniu jakiejś fajnej licencji do niekomercyjnego użytku, za którą nie musiałbym zbyt dużo płacić. Stwierdziłem, że skoro mam PS + Lightroom za 11 Euro miesięcznie, to znaczy, że świat przez te 15 lat poszedł do przodu i będzie dobrze. No i figa. Więc odwróciłem się w kierunku Blendera i nie żałuję. 🙂
  6. VGT

    Forgotten Office

    Pierwsza praca stworzona w Blenderze podczas nauki softu. Powrót do amatorskiego dłubania w 3D po kilkunastu latach przerwy. Skończona rok temu. Zawitałem wtedy na max3d.pl, aby ją tu wrzucić i zobaczyłem pustki, więc zrezygnowałem. Z okazji reaktywacji myślę, że można spróbować ponownie. :) Teraz z perspektywy czasu widzę, że jak na postapo, to przede wszystkim jest zdecydowanie za czysto/pusto.
  7. Aktualnie w necie jest spora ilość sprzecznych informacji na ten temat, więc dodam coś ciekawego, co udało się jakieś pół godziny temu: Jak zaczął się ten boom, założyłem konto AdobeID (nie mam żadnego ich produktu). Dziś spróbowałem zainstalować i zarejestrować. Soft działa, ale na liście produktów się nie pojawił. Ale postanowiłem zapytać support, dlaczego. Chwila rozmowy i w załączniku rezultat. Pierwszy screen pokazuje zadane przeze mnie pytanie i pustą listę produktów. Drugi screen, to rezultat rozmowy z supportem - PS2 przypisany do mojego konta i właśnie przyszedł mail od Adobe dziękujący za rejestrację produktu. Czy to wystarczający zestaw, aby uznać produkt za nabyty legalnie? :) Wychodzi na to, że mają tam całkiem spory bajzel, skoro wychodzi tyle sprzecznych informacji.
  8. Na taki ciekawy news dziś w RSS"ach trafiłem. Przypomniały się stare czasy :) A screen, to avatar na forum z czasów, gdy było chyba z 300 user'ów ;)
  9. VGT

    Problem...

    CobraPL - aby wątek nie został usunięty, zapoznaj się z tym linkiem (i najlepiej z całym regulaminem), a następnie dokonaj poprawek zgodnie z pkt.9
  10. Poleciłbym help'a, konkretnie modifiers->using modifiers (już pierwsze zdanie wyjaśnia istotę modyfikatorów w max'ie), ale mam obawy, że "po angielsku" stanie się problemem. 1 2 Co wyżej zrobiłem. Ja tych numerków na screenie nie wstawiałem losowo. Być może wyjaśniam to niezbyt prosto, ale prościej chyba nie potrafię tego opisać
  11. 1 - w tym miejscu wybierzesz modyfikator 'edit mesh' 2 - sub-object -> vertex 3 - sub-object -> polygons material ID - nieco niżej niż screen material editor - "M" Stworzyłeś box'a, który ma określoną grubość, więc w widoku 'left' możesz zaznaczyć polygony z danej ścianki. Nie wiem, czy chodzi o przód, czy o tył, celem jest nadanie różnych ID polygonom tak, aby można było nałożyć osobne tekstury na dwie strony karty. PS. aby wątek nie został usunięty, zapoznaj się z tym linkiem (i najlepiej z całym regulaminem), a następnie dokonaj poprawek zgodnie z pkt.9
  12. sticko - przeniosłem wątek do działu WIP, ale jeszcze zapoznaj się z tym linkiem i zmień temat wątku, bo Leru lub Marcin będzie Ciebie ścigać i ostatecznie wątek może zostać usunięty.
  13. VGT

    3ds MAX8

    A wpisałeś te pojęcia w wyszukiwarkę na forum, aby przed założeniem tematu upewnić się, czy problem nie był już poruszany? PS. zapoznaj się z tym linkiem (i najlepiej z całym regulaminem), a następnie dokonaj poprawek zgodnie z pkt.9
  14. VGT

    problem z SYMMETRY

    Nie pisz postów jeden pod drugim w minutowych odstępach, korzystaj z edycji. Co do problemu: xeav juz ci pomogl. rozbijajac jego porade na proste elementy: -rozwin "plusik" przy symmetry -zaznacz 'mirror' -przesun gizmo
  15. VGT

    znikniecie toolbaru

    na start FAQ: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=21887 a nawet gdyby nie on, to: http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=21800 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=20758 http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=17585 Spróbowałeś chociaż użyć "szukaj"?
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy