Napisano 4 Marzec 200520 l Robie swój pokuj i jak zastosuje światło skylight i render mental ray, to po zrenderowaniu widzę tylko kontury okna, poprostu ciemność widze. A jak robiłem scene z tutorialu to wszystko piknie działało.
Napisano 4 Marzec 200520 l Problem moze byc taki ze nie wlaczyles final gather w zakladce mentala- sprawdz to
Napisano 4 Marzec 200520 l Jeżeli widać kontury okna (rozjaśnienie), to [FG] jest włączone (chyba, że jest zastosowane w scenie inne światło +skylight). Może w scenie są inne światła, a dalej jest ciemno, ponieważ nie włączyłeś, albo odpowiednio ustawiłeś [GI] ? Genereralnie samego skylight`a nie używa się do oświetlenia zamkniętych pomieszczeń (wszystkie 4 ściany, podłoga i sufit +okno). Nie wiem jak wygląda tutorial (może podasz link?).
Napisano 4 Marzec 200520 l Bardzo często tak jest kiedy właśnie skyligh otoczy się z wszystkich 4 stron. Spróbuj odciąć dach - czyli usunąć górną część obiektu (nawet jak nie zasłania skylight bo jest on w środku[pod sufitem]) - i jak bedzie OK to znaczy że właśnie o to chodzi. Możesz jeszcze nacisnąć '8' na klawiaturze i włączyć logarythmic exposure contol. Albo w FG wyłącz fallof dla sprawdzenia. POWODZENIA EDIT : Podaj wartości jakie ustawiłeś dla skylight - przeważnie 0,35 wystarcza do oświetlenia sceny. Możesz też dać 15 i z przy włączonym logarythmic exposure control włączyć 'day light'. Najlepiej to pokaż render sceny ( jak nie możesz sobie poradzić ze skylightem to chociaż z omni) abyśmy zobaczyli w czy tkwi rzecz.
Napisano 4 Marzec 200520 l Autor Tak, to były opcje w renderze, mój głópi błąd mogłem to od razu sprawdzić, ale to mój brat mi tam grzebał. Dziękuje za pomoc. Ten tutorial to jest w max3d.pl jest chyba na 2 pozycji.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto