Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Robie swój pokuj i jak zastosuje światło skylight i render mental ray, to po zrenderowaniu widzę tylko kontury okna, poprostu ciemność widze. A jak robiłem scene z tutorialu to wszystko piknie działało.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Problem moze byc taki ze nie wlaczyles final gather w zakladce mentala- sprawdz to

Napisano

Jeżeli widać kontury okna (rozjaśnienie), to [FG] jest włączone (chyba, że jest zastosowane w scenie inne światło +skylight).

 

Może w scenie są inne światła, a dalej jest ciemno, ponieważ nie włączyłeś, albo odpowiednio ustawiłeś [GI] ?

 

Genereralnie samego skylight`a nie używa się do oświetlenia zamkniętych pomieszczeń (wszystkie 4 ściany, podłoga i sufit +okno).

 

 

Nie wiem jak wygląda tutorial (może podasz link?).

Napisano

Bardzo często tak jest kiedy właśnie skyligh otoczy się z wszystkich 4 stron.

 

Spróbuj odciąć dach - czyli usunąć górną część obiektu (nawet jak nie zasłania skylight bo jest on w środku[pod sufitem]) - i jak bedzie OK to znaczy że właśnie o to chodzi.

 

Możesz jeszcze nacisnąć '8' na klawiaturze i włączyć logarythmic exposure contol.

 

Albo w FG wyłącz fallof dla sprawdzenia.

POWODZENIA

 

 

EDIT : Podaj wartości jakie ustawiłeś dla skylight - przeważnie 0,35 wystarcza do oświetlenia sceny.

 

Możesz też dać 15 i z przy włączonym logarythmic exposure control włączyć 'day light'.

Najlepiej to pokaż render sceny ( jak nie możesz sobie poradzić ze skylightem to chociaż z omni) abyśmy zobaczyli w czy tkwi rzecz.

Napisano
  • Autor

Tak, to były opcje w renderze, mój głópi błąd mogłem to od razu sprawdzić, ale to mój brat mi tam grzebał.

Dziękuje za pomoc. Ten tutorial to jest w max3d.pl jest chyba na 2 pozycji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności