Ser Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Witam!!! Mam problemik, Jak uzyskać efekt w mr, Przypuszczam że stosuje się światła typu ale nie wiem jak to poustawiać żeby działało. Za każdym razem uzyskuje ostre cienie :-/ Pozdrawiam,
greg_jg Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Aby uzyskać efekt "Area Shadow" musisz używać mental`owskich świateł "mr Area Omni", albo "mr Area Spot", jest jeszcze inna możliwość: w światełka wkładasz cieniowanie typu "area shadow", ALE to np. scanline`m, ponieważ |> Shadow generator "Area Shadows" is unsupported (mental ray only supports raytraced and shadow maps). , dlatego z Mental Ray`em do uzyskania "Area Shadow" używaj świateł, które wymieniłem wyżej. Aby efekt był bardziej widoczny musisz odpowiednio ustawić światło (kąt nachylenia, odległość od oświetlanego obiektu), a najlepiej zmieniając (zwiększając) wartości z pól: Height i Width, we właściwościach światła [Area Light Parameters].
Ser Napisano 7 Marzec 2005 Autor Napisano 7 Marzec 2005 Dzięki za naprowadzenie, wieczorkiem potestuje troche ustawień, mam nadzieje że z powodzeniem :) Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda
razor Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Ale jest kilku fanatyków.... Tak przy okazji może pochwalisz się scenka nad którą pracujesz ?
Ser Napisano 7 Marzec 2005 Autor Napisano 7 Marzec 2005 dopiero ucze sie renderingu, zasadniczo zajmuje się grafiką low-poly, pracka nie jest jeszcze skonczona.
greg_jg Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda Było zdecydowanie gorzej, gdy mental ray nie był zintegrowany z max`em. Szkoda, ponieważ ma wielkie możliwości, szczególnie gdy odblokuje się "kilka" przydatnych opcji.
Ser Napisano 7 Marzec 2005 Autor Napisano 7 Marzec 2005 No teraz to dałeś mi do myslenia, jakie to są te "przydatne opcje" i jak je odblokować? :-)
greg_jg Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 A można je odblokować w analogiczny sposób: Te, które udało mi się odblokować (ich opis masz w 3 plikach:"lume_shaders", "mi_shader_libs", "mr_manual" w max`owym katalogu "help"): EDIT: odblokowałem kolejne (ich opisu nie ma): ps. zapomniałem| jeżeli będziesz odblokowywać, zrób kopie plików, które będziesz modyfikować.
Ser Napisano 7 Marzec 2005 Autor Napisano 7 Marzec 2005 No pieknie, po ilości tego wszystkiego widze że czekają mnie długie miesiące nauki :D Wielkie dzięki, jak tylko odrobie się troche z pracą to zaczne coś działać,
greg_jg Napisano 7 Marzec 2005 Napisano 7 Marzec 2005 Pamiętaj, że lista, którą podałem wyżej zawiera również elementy dostępne bez "odblokowywania", a część z nich (shader`ów) została specjalnie ukryta, ponieważ nie działa prawidłowo/pojawiają się "babule".
mity Napisano 8 Marzec 2005 Napisano 8 Marzec 2005 witam prosze pomozcie. zrobilem wszystko zgodnie z zaleceniami, ale nic sie nie dziej, glare ani inne shadery sie nie odblokowaly i nie wiem w czym tkwi problem. dostalem nawel plik lume od znamajomego, ale on niestety na maxa6 wiec tez nie ruszyloi pozdrawiam
greg_jg Napisano 8 Marzec 2005 Napisano 8 Marzec 2005 Jeżeli zrobiłeś, to tak jak jest w opisanym przykładnie to musi wyjść- wiem to z własnego doświadczenia. Pamiętaj, że zmodyfikowany plik ma zająć miejsce oryginalnego. ps. Shader "glare" możesz włożyć w slot "output" w sekcji "Camera Shaders"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się