Napisano 7 Marzec 200520 l Witam!!! Mam problemik, Jak uzyskać efekt w mr, Przypuszczam że stosuje się światła typu ale nie wiem jak to poustawiać żeby działało. Za każdym razem uzyskuje ostre cienie :-/ Pozdrawiam,
Napisano 7 Marzec 200520 l Aby uzyskać efekt "Area Shadow" musisz używać mental`owskich świateł "mr Area Omni", albo "mr Area Spot", jest jeszcze inna możliwość: w światełka wkładasz cieniowanie typu "area shadow", ALE to np. scanline`m, ponieważ |> Shadow generator "Area Shadows" is unsupported (mental ray only supports raytraced and shadow maps). , dlatego z Mental Ray`em do uzyskania "Area Shadow" używaj świateł, które wymieniłem wyżej. Aby efekt był bardziej widoczny musisz odpowiednio ustawić światło (kąt nachylenia, odległość od oświetlanego obiektu), a najlepiej zmieniając (zwiększając) wartości z pól: Height i Width, we właściwościach światła [Area Light Parameters].
Napisano 7 Marzec 200520 l Autor Dzięki za naprowadzenie, wieczorkiem potestuje troche ustawień, mam nadzieje że z powodzeniem :) Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda
Napisano 7 Marzec 200520 l Ale jest kilku fanatyków.... Tak przy okazji może pochwalisz się scenka nad którą pracujesz ?
Napisano 7 Marzec 200520 l Autor dopiero ucze sie renderingu, zasadniczo zajmuje się grafiką low-poly, pracka nie jest jeszcze skonczona.
Napisano 7 Marzec 200520 l Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda Było zdecydowanie gorzej, gdy mental ray nie był zintegrowany z max`em. Szkoda, ponieważ ma wielkie możliwości, szczególnie gdy odblokuje się "kilka" przydatnych opcji.
Napisano 7 Marzec 200520 l Autor No teraz to dałeś mi do myslenia, jakie to są te "przydatne opcje" i jak je odblokować? :-)
Napisano 7 Marzec 200520 l A można je odblokować w analogiczny sposób: Te, które udało mi się odblokować (ich opis masz w 3 plikach:"lume_shaders", "mi_shader_libs", "mr_manual" w max`owym katalogu "help"): EDIT: odblokowałem kolejne (ich opisu nie ma): ps. zapomniałem| jeżeli będziesz odblokowywać, zrób kopie plików, które będziesz modyfikować.
Napisano 7 Marzec 200520 l Autor No pieknie, po ilości tego wszystkiego widze że czekają mnie długie miesiące nauki :D Wielkie dzięki, jak tylko odrobie się troche z pracą to zaczne coś działać,
Napisano 7 Marzec 200520 l Pamiętaj, że lista, którą podałem wyżej zawiera również elementy dostępne bez "odblokowywania", a część z nich (shader`ów) została specjalnie ukryta, ponieważ nie działa prawidłowo/pojawiają się "babule".
Napisano 8 Marzec 200520 l witam prosze pomozcie. zrobilem wszystko zgodnie z zaleceniami, ale nic sie nie dziej, glare ani inne shadery sie nie odblokowaly i nie wiem w czym tkwi problem. dostalem nawel plik lume od znamajomego, ale on niestety na maxa6 wiec tez nie ruszyloi pozdrawiam
Napisano 8 Marzec 200520 l Jeżeli zrobiłeś, to tak jak jest w opisanym przykładnie to musi wyjść- wiem to z własnego doświadczenia. Pamiętaj, że zmodyfikowany plik ma zająć miejsce oryginalnego. ps. Shader "glare" możesz włożyć w slot "output" w sekcji "Camera Shaders"
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto