Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!!!

 

Mam problemik,

Jak uzyskać efekt w mr, Przypuszczam że stosuje się światła typu ale nie wiem jak to poustawiać żeby działało.

Za każdym razem uzyskuje ostre cienie :-/

 

Pozdrawiam,

  • Odpowiedzi 11
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Aby uzyskać efekt "Area Shadow" musisz używać mental`owskich świateł "mr Area Omni", albo "mr Area Spot", jest jeszcze inna możliwość: w światełka wkładasz cieniowanie typu "area shadow", ALE to np. scanline`m, ponieważ |> Shadow generator "Area Shadows" is unsupported (mental ray only supports raytraced and shadow maps). , dlatego z Mental Ray`em do uzyskania "Area Shadow" używaj świateł, które wymieniłem wyżej.

 

Aby efekt był bardziej widoczny musisz odpowiednio ustawić światło (kąt nachylenia, odległość od oświetlanego obiektu), a najlepiej zmieniając (zwiększając) wartości z pól: Height i Width, we właściwościach światła [Area Light Parameters].

Napisano
  • Autor

Dzięki za naprowadzenie, wieczorkiem potestuje troche ustawień, mam nadzieje że z powodzeniem :)

 

Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda

Napisano

Ale jest kilku fanatyków....

Tak przy okazji może pochwalisz się scenka nad którą pracujesz ?

Napisano
  • Autor

dopiero ucze sie renderingu, zasadniczo zajmuje się grafiką low-poly,

pracka nie jest jeszcze skonczona.

Napisano
Po ilości postów w tym dziale wnioskuje że mr nie cieszy się wielką popularnością - a szkoda

Było zdecydowanie gorzej, gdy mental ray nie był zintegrowany z max`em.

 

Szkoda, ponieważ ma wielkie możliwości, szczególnie gdy odblokuje się "kilka" przydatnych opcji.

Napisano
  • Autor

No teraz to dałeś mi do myslenia,

jakie to są te "przydatne opcje" i jak je odblokować? :-)

Napisano

A można je odblokować w analogiczny sposób:

lume.jpg

 

Te, które udało mi się odblokować (ich opis masz w 3 plikach:"lume_shaders", "mi_shader_libs", "mr_manual" w max`owym katalogu "help"):

EDIT: odblokowałem kolejne (ich opisu nie ma):

mr_s.png

 

ps. zapomniałem| jeżeli będziesz odblokowywać, zrób kopie plików, które będziesz modyfikować.

Napisano
  • Autor

No pieknie, po ilości tego wszystkiego widze że czekają mnie długie miesiące nauki :D

Wielkie dzięki, jak tylko odrobie się troche z pracą to zaczne coś działać,

Napisano

Pamiętaj, że lista, którą podałem wyżej zawiera również elementy dostępne bez "odblokowywania", a część z nich (shader`ów) została specjalnie ukryta, ponieważ nie działa prawidłowo/pojawiają się "babule".

Napisano

witam

prosze pomozcie.

zrobilem wszystko zgodnie z zaleceniami, ale nic sie nie dziej, glare ani inne shadery sie nie odblokowaly i nie wiem w czym tkwi problem. dostalem nawel plik lume od znamajomego, ale on niestety na maxa6 wiec tez nie ruszyloi

 

pozdrawiam

Napisano

Jeżeli zrobiłeś, to tak jak jest w opisanym przykładnie to musi wyjść- wiem to z własnego doświadczenia.

Pamiętaj, że zmodyfikowany plik ma zająć miejsce oryginalnego.

 

ps. Shader "glare" możesz włożyć w slot "output" w sekcji "Camera Shaders"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności