Napisano 10 Marzec 200520 l dziwna sprawa... mam w scenie lampke spot + cos szklanego. lampka spot nie produkuje kaustyki... jak jej przełącze na direct to niema problemu. dlaczemu spoty nie robią kautyki?? a jest gdzies w necie dostepny help do vraja?? tak np. jak ten od mentala z 3dsmax6...
Napisano 10 Marzec 200520 l help do vraya masz w folderze help a włączyłeś caustyke w opcjach światła
Napisano 10 Marzec 200520 l Autor kaustyka jest włączona, to samo swiatlo daje efekty jak sie je przestawi na direct (zakładka modyfi/general parameters). kaustyka nie dizała jaks ię je przestawi na spota... w sumie z directa wygląda spoko i mi wystarczy ale dziwne ze spot nie robi efektu :| GI mam na off bo w scenie nie potrzebuje ale to chyba nie stanowi przy kaustyce.
Napisano 10 Marzec 200520 l podkręć parametr coustic multiplier do 180 w parametrach swiatla vraya ... prawym ciskiem na swiatło i v-ray prop... ;] tak przynajmniej mysle bo nie ma teraz czasu na testy http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=12858 poczytaj to tammialem problem z wydobyciem fotonow z takich swiatel jak spot i photometric i chyba zasada jest podobna ...
Napisano 10 Marzec 200520 l Autor ok, zobacze. tyle zę 180 to sporo, na zwyklym ustawieniu z direkta wychodzi calkiem jasny efekt, spot z totspotem podobnej srednicy jest kompletne zero :) moje swiatlo odpowiedzialne za kaustyke ma ustwaienia: multiplier: 0,05 decay: none light cone taki zeby tylko pokryc obiekty na scenie vrayproperities mam caustic subdivs: 5000 caustic multiplier: 1 oswietlenie główne robie z vrajowego swiatla plane (z wylaczona kaustyka) + drugie ale mniejsze rozjasniające cienie, oba z wyłączoną kaustyką.' w renderze kaustyke mam ustawioną multi: 5 serach. dist: 5 max photons: 120. i wyszło jak na screenie. w zasadzie to moze byc sobie i swiatlo direct ale na przyszlosc lepiej wiedziec czemu mi w takich ustawinieach spot nie dziala :) btw. co robi parametr search dist?? aaa i na krawedzi szklanek cos antyaliasing sie nie postarał bo sa schodzki... filtr catmull-rom a sampler adaptiw qmc, da sie poprawic?
Napisano 10 Marzec 200520 l Autor ale w opcjach aa filtert nie ma co zmieniac :/ jest nieaktywne size 4 i nic wiecej, chyba zeby inny filter zapodac, ale ich tam ponad 10 chyba jest i nie bardzo wiem jaki bedzie odpowiedni ...
Napisano 10 Marzec 200520 l Autor ale max rate czego?? bo filtr aa typu catmull-rom nie ma parametrow do edycji, zmienilem filtr na miszelin (czy jakos tak) i zwiekszylem global subdiv w QMC do 16 (bo cienie szklanek nie sa dosc gladkie...). teraz komputer to mieli :)
Napisano 10 Marzec 200520 l ja używam Adaptive subdvision i tam daje max rate na 4 u mnie zawsze jest gładkie i piekne
Napisano 10 Marzec 200520 l Autor ale to adaptiwe sub to jest od sampli obrazka, a nie od aa... (chyba), zobacze jak wyjdzie z miszelinem a potem z innym samplowaniem.
Napisano 10 Marzec 200520 l Autor zmienilem filtr AA na mitchelina na standart settings, krawedz wygląda lepiej ale jeszcze cos tam nie trybi :) pierwszy obrazek z imege samplerem QMC min sub:1 max sub:4 a w zakładce QMC noise threshold: 0,002 min samples: 16 global subdiv multi: 16. drugi obrazek zmienione tylko qmc na adaptive subdiv na standard settings, wyrazne granule, oswietlenia, szklanka w zasadzie identyczna. Trzeba by chyba podciągnąc diffuse subdiv w ustawienieach swiatła... bo jakos niema takiego sprytnego patentu jak global subdiv od qmc :) a i wydaje mi sie ze te krawedzie to by chyba trzeba dobrac filtr aa co bardziej by to blurował... sporo tych filtrow, jest z czym exsperymentowac.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto