Jump to content

GI vray wypada blado...


ciapaty
 Share

Recommended Posts

cze, mam problem z jakością kolorów GI vray. Scenka to moje podejcise do tutoriala interior ze stronki evermotion. Robiłem render najpierw w mentalu (materialy w wiekszosci ArchMat i standard), swiatla mentalowe + direct z maxa. Rendera ustawilem GI + FG 500 sampli, sporo fotonow, 1-16 sampli, aa itp. tak zeby w miare ladnie bylo.

obrazek 1 to pierwszy render, szklo mi sie nie podobalo to zrobilem drugi render (obrazek 2) ale dalem sampli FG na 1000 i troche z lampami pomieszlaem, wyszloc iut za ciemno, nadal widac na scianach buraki... ale ne omentala mi chodzi

 

obrazek 3 (scenka troche przerobiona) jest z vray'a, materialy wszystkie vray (recznie przerabiane), oswietlenie vray + direct z maxa. render irradiance map (high) + lightmap (pierwotna rozdz. 1024.768). wyszlo baldo... bez kontrastu, brzydko... render nie dokonczony bo po 12h mnie szlak trafil ze sie tak wlecze jak smród po gaciach... w G-buffer color mapping exponential i dark multp. na 2.1 ( w tutku bylona 3). global subdiv dla swiatel x5, jakosc jest ok, nie iwdac barkow w samplach na scianai i w zakamarach (jak w mentalu).

 

czemu to wyglada jak 'moja czarna koszula po 100 praniach w zwyklym proszku'??? i ten czas pracy komputera... zacieło sie na zegarze to wylaczylem.... bo liczylo jeden kwadrat w godzine :(

Link to comment
Share on other sites

ustaw saturacje na 2 to bedzie cukiereczek

 

ps. jak ty qrna ustawiles to wszystko ze to z light mapa liczylo 12 h ? to powinno nie dluzej niz 20 min ...

ps2. nie wiem czemu ale chyba sie przyzwyczailes do kolorowych renderkow ... otworz oko i zobacz czy twoj pokoj tez tak swieci jak w renderkach mentala .. ;]

Link to comment
Share on other sites

"czy twoj pokoj tez tak swieci jak w renderkach mentala" - mam nadzieję że to nie tyczyło samego mentala tylko jego renderów, bo mental jest renderem poprawnym fizycznie, co znaczy że jeżeli coś nie wygląda tak jak w rzeczywistości to znaczy że nawalił użytkownik przy ustawieniach a nie mental jako render.

 

ciapaty - > po co łapiesz się za vraya jak na mentalu lepiej ci wychodzi ? Oczywiście pytam się a nie czepiam, poprostu chcę wiedzieć - porównać chciałeś ?

Link to comment
Share on other sites

hej, Marcin... nie wiem czemu tak dlugo sie liczylo... sama light mapa to bylo 1100 sekund, potem prepasy tez pewnie szybko szly ale jak przyszlo do rendeowania to kwadrat stal bardzo dlugo w jednym miejscu zanim szedl dalej. Tak sobie mysle ze tak bylo, komp sie krecil caly dzionek, ja na uczelni bylem. no ale jak wylazlem o 7 rano to kompa zgasilem dopiero po 21... a zrobil tyle co widac tyle ze 1024x768... message windows przy tej scenie wywalal mi w arningi ze to many transparent levels czy jakos tak i to na roznych elementach zegara, a to sam zegar, a to szybka... a te obiekty sa banalne, boxy, cylindry a pudło to hamferbox z booleanowany. I jakos tak widac po prepasach ze ten zegar to jakies newralgiczne miejsce, nawet z GI off dlugo komp tam mysli. Chcialem wsadzis preset ustawien rendera ale forum odrzuca... ehh.. w 20 minut to mi sie liczylo z owerride materials... nie wiem czy mam jakiegos wrednego kompa i jak bylem na uczelni to w standbaja popadl, raczej nie bo mam te bajery powylaczane.

 

a co do rendera, nie robie tu fotorealisticznego obrazka, tylko cos ladnego i kolorowego ;)

a za wraja sie zabralem z ciekawosci, zeby umiec i w tym cos zrobic no i mental mnie troche drazni... jakos nie moge zakminic jak ten final gater sie zachowa... moj obrazek nr. 2 liczyl sie 6h a nadal widac krzaki na bialej scianie, na zegarsze, na krzeslach tam przy poduchach... jak bym podkrecil sample itp. to znowu pogodna starosc pod komputerem ;)

geometria scenki naprawde jest banalna... najskomplikowaniejszym obiektem jest doniczka, kubek i szklana patera ;)

Link to comment
Share on other sites

to jak te vrajowe materialy robic?? w scence jest wsio default + texturka (ew. jakies male bump), dla szybki dalem jeszcze back side reflect (chya tak sie to nazywa, jest w zakladce oprions. swiatelka tez sa tak na default, zmienialem tylko multipl. subdiv standardowo jest na 8.

Link to comment
Share on other sites

w materialach subdiv wszedzie mam 8 (tyle sie defaultowo u mnie laduje). zauwazylem ze jak sie da glossinesa ponizej 1 to sie zaczyna slimaczyc :) tego unikam zatem...

 

a jeszcze jedno: do vraja to saturationem sobie teraz regulancje kolowosci robie, a w mentalu co odpowiada za to? bo szczelam render samolota na fotce z chmurami w mentalu i mi za jaskrawy wychodzi...c hmurki sa lekko fioletowe, wrzucilem jakies hrdi ale dalej za kolorowy jest.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy