Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

czytałem ostatnio tutorial ze strony max3d o mieczach świetlnych. Piszą tam, że nadaje się on tylko pustej sceny gdyż jeżeli będzie coświęcej niż ostrze miecza trzeba zastosować tzw. maski. Chce zrobic krótki film a'la star wars wykorzystując właśnie tą technikę lecz jeżeli chodzi o moje umiejętności w posługiwaniu się After Effects kończą się na jego włączeniu :) Wygląda na to, że w moim przypadku gdzie najpierw w 3ds max bede nakładał cone z motion blur na kije którymi się będziemy bić a potem renderował to pozniej w after effects trzeba będzie zrobić te maski bo przecież oprócz 2 mieczy będzie tam cała reszta filmu. Czy mogłby mi ktoś chociażw skrócie powiedziec na czym polega robienie masek w after effects lub podac jakis link o tej tematyce?

 

Dzieki

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

czytalem tutorial o mieczach swietlnych na http://sfx.histo.pl/ lecz jest zrobiony jedynie na podstawie samego After Effects'a bez udzialu 3ds max i tak sie zastanawiam jak to bedzie wygladalo..... Za to w polaczeniu tych dwoch tutoriali ( z max3d i tej drugiej stronki ) moze uda sie cos sklecic :)

Napisano

illy robie tak jak mowiles - wycinam piorem ( cos w rodzaju elipsy dookola miecza ) ale gdy nadaje mu efekt glow swieci nie tylko miecz ale i ta "elipsa" - tzn. ramki dookola nie widac lecz powstaje cos w rodzaju cienia w miejscu gdzie jest. Nie wiem czemu tak sie dzieje.... wyglada to tak jakby troche czarnego tła zostawało na ramce

 

P.S - Mam jeszcze jedno ptanie - gubie sie troche w ustawianiu kolejnosci tych warstw itp. Moglby mi ktos wytlumaczyc jak to nalezy dobrze zrobic? Czy ma to byc tak ze uprzednio "spreparowana" sekwencje z maxa przenosze do AE -> tam nakladam nie zwracajac uwagi na reszte glow -> potem wycinam miecz, animuje go ( ten wycinek ) i zastepuje nim zwykly kij w orginalnym filmie?

Napisano

ok dzisiaj sie troche bawilem AE ale ciagle to samo: biore 2 takie same klipy z tym ze na jednym zaznaczam New Mask potem Mask Shape ( rectangular ) i dopasowuje go do rozmiarow miecza swietlnego ( wszystko co jest na zwenatatrz prostokata robi sie czarne ). Nastepnie wlaczam wlaczam wszystkie efekty glow ( dzialaja bez zarzutow ) ale gdy przechodze do kompozycji tak jak pisalem juz wczesniej w miejscu mojego prostokata jest jakby czarny cien ( tak jakby maly czarny glow :( ) - nie mam pojecia jak zrobic zeby go nie bylo..... Wiecie moze? Dzieki i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności