Jump to content

mr.funky

Members
  • Content Count

    536
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

10 Good

About mr.funky

  • Rank
    Member
  • Birthday 12/28/1987

City (optional)

  • Miasto
    szczecin
  1. Dziękuję wam bardzo za odpowiedzi :) Na raz będą trackowane dwa sześciany. Szczerze mówiąc nie sądziłem, że będzie to aż tak skomplikowane. Czy spotkaliście się może z jakimiś tutorialami odpowiadającymi temu konkretnemu przypadkowi? Jest dość nietypowy bo nie chodzi w nim o efekty specjalne, a jedynie formę zarejestrowania ruchu.. Szczerze to wyobrażałem to sobie w taki sposób - w rogach klatki mam kamery, na kostkach markery. Te się ruszają, a w kompie na żywo rejestruje się ruch. W 3ds punkty są podlinkowane do boxów o tych samych wymiarach co oryginały. Po wszystkim mogę sobie odtwarzać w nieskończoność całą sekwencję, obracać widok i mierzyć przesunięcia, kąty itd. Myślicie, że da radę coś takiego osiągnąć? Jeśli nie na amatorskim sprzęcie to jak sądzicie - ile kosztowałoby wypożyczenie czegoś takiego na kilka dni? Wystarczyłby mi szacunkowy rząd wielkości.. (większość firm ma już wolne więc konkretów dowiem się dopiero po świętach). Dzięki raz jeszcze!
  2. Dziękuję za odpowiedzi. Obowiązuje mnie umowa o poufności więc nie mogę powiedzieć za wiele. Jedyne co jest istotne to fakt, iż obiekty faktycznie będą poruszały się w 3 wymiarach - możemy sobie więc wyobrazić, że lewitują w zamkniętej przestrzeni:) Zależy mi na rejestracji każdego rodzaju ruchu, a więc nie tylko przesunięć ale także obrotów. Zaznaczam, że ruchy te nie będą następowały w bardzo dynamiczny sposób. Chcę mieć możliwość późniejszej analizy tego co zaszło oraz być pewnym dokładności danych. Podejrzewam, że prawdziwy sprzęt do motion capture można wypożyczyć z jakiegoś studia filmowego. Co prawda jeszcze nigdzie nie dzwoniłem więc są to tylko moje przypuszczenia.. Mimo to chciałbym poznać inne, tańsze możliwości.
  3. Witam, potrzebuję zarejestrować i zmierzyć ruch dwóch sześciennych obiektów (10 x 10 x 10 cm) w przestrzeni trójwymiarowej. Przestrzeń będzie ograniczona do wymiarów ok. 1,5 x 1,5 x 1,5 m. Zależy mi na dokładności do ok. 1 mm. Wymyśliłem, że najlepszym sposobem byłoby motion capture - w rogach "klatki" kamery, a na obiektach znaczniki (na każdej ścianie jeden). Zastanawiam się tylko na ile realne jest zmontowanie takiego systemu w warunkach domowych. Wiem, że istnieją gotowe zestawy ale są one dość drogie. Nie mam wygórowanych wymagań, być może zatem istnieje jakiś relatywnie tani sposób? Bądź inny dający podobny efekt. Podkreślam, że nie chodzi tu o animacje jako taką, a o zmierzenie ruchu w 3 wymiarach do projektu inżynieryjnego. Dzięki i wesołych świąt!
  4. Witam, mam do zrobienia animację ruchu piłeczek. Chodzi o cos w rodzaju fontanny z tym, że zamiast wody mamy piłeczki które po wypadnięciu odbijają się od podłogi, scian pomieszczenia w którym są itd. Myslałem żeby zrobić to particlami ale może macie jakies inne ciekawe pomysły? Pozdrawiam
  5. Ok udalo sie ale strasznie na okolo.. Zapisalem scene do maxa2011 (nie wiem czy mialo to jakies znaczenie), model ktory mnie interesowal zmergowalem do innej, starszej sceny.. tam wszedl bez problemow wiec zapisalem plik z nowa nazwa i z tego wlasnie pliku po mergowaniu do mojej sceny model byl widoczny. Efekt osiagniety ale dalej nie wiem dlaczego tak sie dzieje..
  6. Zapomnialem dodac - to 3d studio 2012. Niestety to nie fejsy ani materialy. Po wklejeniu jedyne co jest widoczne to ramka dookola obiektu (ta ktora jest zawsze przy zaznaczeniu) oraz jego nazwa i ilosc obiektow. Moge klikac na slepo i zaznaczac obiekty ale fizycznie ich nie widac. Zadnej siatki, nic.. Dodam jeszcze ze dzieje sie tak tylko w kilku scenach. Gdybym zaczal od nowa wszystko byloby ok. Problem w tym ze nie moge ani skopiowac modelu do sceny ani tej sceny przelozyc do modelu - efekt jest ten sam. Jakby cos stalo sie z plikiem, nie wiem..
  7. Witam, czasem pojawia mi się (sam?) dziwny błąd uniemożliwiający mi mergowanie obiektów do i ze sceny nad którą pracuję. Wszystko jest dobrze do czasu. Gdy wklejam obiekt ten przechodzi, nie ma żadnych komunikatów, tylko jedna rzecz - model jest niewidoczny. Można go zaznaczać, przesuwać, z boku widać nazwę ale nic więcej. Nie jest schowany ani nie znajduje się na ukrytej warstwie... Wiecie o co może chodzić? Dzięki.
  8. Witam, poszukuje sposobu na uzyskanie podobnego efektu jak w renderze z załącznika. Chodzi o perspektywę powietrzną - im obiekty znajdują się dalej od kamery tym są bledsze, jakby bardziej niebieskawe. Domyslam się, że należałoby wykorzystać vray elements (VrayAtmosphere/Zdepth?) ale pozostaje jeszcze kwestia montażu w photoshopie ktora jest dla mnie zagadką... Dzieki za odpowiedzi :)
  9. Skończyłem architekturę w Szczecinie. Teraz pracuje w PL ale w dunskim biurze. Wlasnie dlatego pytalem o zarobki tam na miejscu - slyszalem ze sa naprawde wysokie.. ( rzedu ~ 24k PLN / miesiac dla ludzi po studiach po okresie probnym ), a poziom tamtejszych architektow nie jest specjalnie wysoki. Przynajmniej moge to stwierdzic z wlasnego doswiadczenia. Zwlaszcza w temacie wizualizacji..
  10. Witam, jak w temacie - orientujecie się może jakich zarobków spodziewać się jadąc do pracy w Danii z kilkuletnim doswiadczeniem przy wizualizacjach architektonicznych i ok. poltorarocznej pracy w biurze? Pozdrawiam
  11. Już odpowiadam: 1) Wnętrza nie były tematem projektu, w pewnym sensie powstały trochę nadobowiązkowo.. stąd ten ewentualny brak dopracowania. 2) Jeśli chodzi o energooszczędność to system opiera się na istniejącym rozwiązaniu firmy Zehnder bazującym na pompie ciepła. Typowo mamy więc zimą tanio ogrzane świeże powietrze, a latem schłodzone. Wdmuchiwanie nie odbywa się jednak bezpośrednio do pomieszczeń, a do niepodzielonych, wyizolowanych termicznie przestrzeni magazynowych znajdujących się powyżej (stąd bryła budynku ze swego rodzaju ramami). W magazynach tych pomiędzy drewnianymi belkami stropowymi podwieszono zbiorniki z solą glauberską. Substancja ta przy 32 st. C zmienia stan skupienia na ciekły akumulując sporą porcję ciepła. Tak więc włączamy sobie pompę która dmucha (w przypadku zimy) ciepłe powietrze do wspomnianych magazynów. Stamtąd poprzez kanały umieszczone w ścianach wpuszcza się je do konkretnych pomieszczeń poniżej aż do osiągnięcia ustalonej wcześniej temperatury. Po osiągnięciu wszystkich temperatur system się wyłącza. Po jakimś czasie sól znajdująca się w zasobnikach zaczyna się schładzać i w momencie ponownej zmiany stanu skupienia oddaje ładunek nagromadzonego ciepła. W ten sposób po wychłodzeniu pomieszczeń do temperatury minimalnej wentylacja mechaniczna będzie w stanie automatycznie zassać kolejną porcję ciepła w pewnym sensie za darmo. Przewidziano także możliwość ręcznej regulacji - w miarę potrzeb. Fakt, że przestrzenie u góry stanowią jedną całość (dla każdego z 3 bloków osobną) daje możliwość pobrania powietrza znad pomieszczeń w ktorych mieszkańcy przebywają tylko chwilę na rzecz tych w których spędzają większą część dnia. Oczywiście działa to do czasu wyczerpania zapasów ciepła kiedy to cały cykl trzeba powtórzyć na nowo. Dodatkiem jest umieszczona w bloku nocnym ściana akumulacyjna (z umieszczonym wewnątrz "wkładem" z kamienia polnego) - widoczna na jednym z renderów wnętrz z odsłoniętą cegłą. Standardowo jej działanie jest dość proste - zimą w ciągu dnia niskie słońce ją ogrzewa by mogła wieczorem oddać ciepło do pomieszczeń znajdujących się po drugiej stronie. U mnie przewód prowadzący powietrze został podłączony do jej dolnej części (pod kamieniem polnym który luźno leży na stalowym ruszcie). W ten sposób powietrze zanim dostanie się do magazynów nad sypialniami zmuszone jest do przejścia pomiędzy kamieniem - początkowo, zanim ściana się nagrzeje oddając jej ciepło.. w dalszej części dnia dodatkowo się dogrzewając. Latem wszystko działa dość podobnie poza faktem iż sól glauberska nie zmienia stanu skupienia i nie ma mozliwości akumulacji niskiej temperatury. Wtedy magazyny stanowią jedynie swego rodzaju bufory termiczne chroniące dodatkowo pomieszczenia przez przegrzaniem z góry. Zamontowane na fasadowych przeszkleniach żaluzje mają za zadanie zacieniać wnętrza, a przedewszystkim ścianę akumulacyjną. 4) Krajobrazowość nie polega wg mnie jedynie na ładnym widoku przez okno. Chodziło mi bardziej o zagranie z otoczeniem tak aby dom nie byl na siłę do niego dopasowany a zarazem żeby otoczenie.. jeśli w ogole mialoby być zmieniane to w taki sposób aby nie było to zauważalne. Sypialnie celowo umieściłem po północnej stronie z korytarzem po południowej. Tylko w takim układzie mogłem sensownie zastosować ścianę akumulacyjną ..A domu jeszcze nie broniłem, został mi jeszcze jakiś miesiąc :)
  12. Hej, przedstawiam wam rendery mojej pracy magisterskiej. Domek postawiony na skarpie z cegły rozbiórkowej i drewna z założenia miał być prosty w bryle i posiadać eko patenty - w miare możliwości rzadko bądź w ogóle nie spotykane. Większość czasu więc zajeło mi wymyślenie tych patentów, głównie związanych z ogrzewaniem i schładzaniem domu.. Mimo to starałem się aby wizualizacje nie były byle jakie.. mam nadzieję, że nie jest z nimi tak źle :) http://img515.imageshack.us/img515/3324/wnetrze1.jpg http://img291.imageshack.us/img291/1588/wnetrze2v.jpg http://img502.imageshack.us/img502/7976/wnetrze3.jpg http://img266.imageshack.us/img266/5417/wnetrze4m.jpg http://img580.imageshack.us/img580/5139/zewn1.jpg http://img534.imageshack.us/img534/6411/zewn2.jpg http://img833.imageshack.us/img833/2948/zewn3.jpg
  13. Szkoda, ze tak to wyszlo... Zdarzylo mi sie wykonac tym szybowcem sporo lotow swego czasu. Moze tym razem zrobisz jakis inny?
  14. Na zelaznej mam egzaminy o 9.00, chyba godzina na dojazd wystarczy.. ;]
  15. Nie ma to jak Portos, Atos i Aremis :) dzieki za odpowiedzi ;]
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy