Napisano 21 Marzec 200520 l Witam, bede robil wiekszy projekt ktory pociaga za soba zlozona animacje postaci (czlekoksztaltna) wiec chcialem sie was poradzic jaka technika i jak sie najlepiej do tego zabrac..tzn character studio? czy cos innego..narazie robie model poly ze szkieletem..ktory chce potem animowac..niewiem czy to najbardziej odpowiedni pomysl na realizacje ,dlatego prosze o rade..jestem na etapie modelingu takze jeszcze moge wsio zmienic:) pozdrawiam
Napisano 22 Marzec 200520 l napisz jak postać ma się poruszać i jakie są założenia co do tego ruchu... czy realistycznie, czy bardziej cartoon, czy może jeszcze jakoś inaczej... każdy sposób animacji jest dobry, jeśli uzyskujesz dzięki niemu założony efekt... napiszę więc trochę więcej...
Napisano 23 Marzec 200520 l Autor bedzie to maly czlekoksztaltny ludzik ktory bedzie chodzil po biurku iwykonywal smieszne interakcje z otoczeniem.. chce zeby postac poruszala sie prawie ze dokladnie jak czlowiek..wchodza tu w gre takie czynnosci jak kucanie,siadanie,chodzenie.. postac to tak jakby fasolka z rekami i nogami( chude i dlugosci torsu, tak samo rece).. ludzik bedzie podnosil przedmioty.. nie chce zeby postac byla bardzo skomplikowana dlatego jej caly tors bedzie tylko fasolka:) z oczami i ustami.. zakladam duza manipulacje oczami (tzn bardzo rozszerzone i mocno przymrozone).. usta mysle ze moglyby byc zwyklym splajnem gdyz odgrywaja mala role i rozklad pojedynczej prostej beizera powinien wystarczyc. Zastanawia mnie takze zbudowanie szkieletu dla takiego jednolicie szerokiego torsu i czy nie bedzie problemow w polaczeniach podczas np zgjecia sie w pol..
Napisano 23 Marzec 200520 l - najlepsza z mozliwych animacji : robisz anime bipedem , potem podpinasz do niego human IK i dorabiasz detale...- godny uwagi jest tez CAT - ale gl. do zwierzat!
Napisano 23 Marzec 200520 l Co za bzdurki.. bleh... wybacz kurt ale nie pisz takich głupotek :) Sauax - Nie będziesz miał problemów przy takiej postaci... wystarczy zwykły rig i Skin z deformacjami kątowymi i morfingiem... nie ma co za dużo tutaj kombinować. Deformery kątowe przydadzą się w takich sytuacjach, które wydają się teraz problematyczne... czyli tak jak pisałeś - podczas zgięcia się w pół... A morfing, gdy będzie potrzebna duża precyzja w deformacji. CAT jest super systemem do animacji... nie tylko zwierząt :D haha! :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto