Jump to content

powiązanie pozycji...


Neverwhere
 Share

Recommended Posts

Witam tęgie mózgi od maxscripta.

Mam takie pytanko, czy możliwe jest połączenie za pomocą "wire parameters" i jakiegoś nieskomplikowanego wyrażenia, tudzież jakiegoś skryptu, tych dwóch kontrolerów?

Jestem rasową lamą w tej materii więc będę dźwięczny za jakąkolwiek pomoc.

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Nie bardzo rozumiem dlaczego chcesz polaczyc X, Y i Z ze Start Point. Nie prosciej w lewym oknie zaznaczyc Position : Position XYZ i to polaczyc ze Start Point?

Podejrzewam ze chcesz sterowac Start Pointem za pomoca pozycji jakiegos obiektu ale nie zrobisz tego podlaczajac osobno do X, Y i Z. Musisz spiac pozycje z pozycja. Dopiero wtedy bedziesz mogl wyciagnac poszczegolne skladowe i cos z nimi robic.

Link to comment
Share on other sites

akhem... no tak... kołek ze mnie... tak to w rzeczy samej działa bez kłopotu, ale okazuje się problem tkwi jeszcze gdzie indziej.

Jak napisałeś, rzeczywiście chcialbym kontrolowac polozenie End Pointa położeniem innego obieku... konkretnie dummi'ego, przyłączonego do powierzchni sfery zwykłym link'iem.

Poruszając samym dummy End Point też się porusza (ale to jak się okazało żadna filozofia, hyhy) jednak, kiedy obrócę sferą, dummy się też przemieszcza a End Point, drań, już ani drgnie.

Na mój zdrowy chłopski rozum obracając sferę, przyłączony do niej dummy też zmienia położenie a tu bryndza... nawet jeśli wyłączę dziedziczenie obrotu, żeby zmieniało się jedynie położenie wcześnie wspomnianej kukły...

Gdzie jest haczyk? Czyżby obroty i pozycje nie szły w parze? (jak nauczyć maxa tańczyć w parach?)

Z góry dziękuję za pomoc...

Lama...

Link to comment
Share on other sites

Prawdopodobnie po zlinkowaniu Wire Parameters czyta pozycje dummiego w lokalnym ukladzie wspolrzednych sfery. Poniewaz dummi jest zlinkowany do sfery jego pozycja w jej lokalnym ukladzie jest stala, zatem do endpointa trafia ciagle stala pozycja. Mam nadzieje ze po ludzku to wyjasnilem :)

 

Jesli chcesz zrobic wybrzuszenie wedrujace po powierzchi sfery to mozna to zrobic troche inaczej bez wire parameters.

-robisz sfere, dummiego i Displace

-displace powinien byc tuz pod powierzchnia sfery

-linkujesz displace i sfere do dummiego

-linkujesz sfere do displace uzywajac bind to space warp

-w displace zmieniasz map na spherical i ustawisz parametry strength i decay tak zeby uzyskac wybrzuszenie

-teraz krecac dummikiem obracasz wszystko razem i jednoczsnie mozesz przesuwac displace czyli wybrzuszenie wzgledem sfery

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy