Neverwhere Napisano 28 Marzec 2005 Napisano 28 Marzec 2005 Witam tęgie mózgi od maxscripta. Mam takie pytanko, czy możliwe jest połączenie za pomocą "wire parameters" i jakiegoś nieskomplikowanego wyrażenia, tudzież jakiegoś skryptu, tych dwóch kontrolerów? Jestem rasową lamą w tej materii więc będę dźwięczny za jakąkolwiek pomoc. Pozdrawiam
lechoo Napisano 29 Marzec 2005 Napisano 29 Marzec 2005 Nie bardzo rozumiem dlaczego chcesz polaczyc X, Y i Z ze Start Point. Nie prosciej w lewym oknie zaznaczyc Position : Position XYZ i to polaczyc ze Start Point? Podejrzewam ze chcesz sterowac Start Pointem za pomoca pozycji jakiegos obiektu ale nie zrobisz tego podlaczajac osobno do X, Y i Z. Musisz spiac pozycje z pozycja. Dopiero wtedy bedziesz mogl wyciagnac poszczegolne skladowe i cos z nimi robic.
Neverwhere Napisano 29 Marzec 2005 Autor Napisano 29 Marzec 2005 akhem... no tak... kołek ze mnie... tak to w rzeczy samej działa bez kłopotu, ale okazuje się problem tkwi jeszcze gdzie indziej. Jak napisałeś, rzeczywiście chcialbym kontrolowac polozenie End Pointa położeniem innego obieku... konkretnie dummi'ego, przyłączonego do powierzchni sfery zwykłym link'iem. Poruszając samym dummy End Point też się porusza (ale to jak się okazało żadna filozofia, hyhy) jednak, kiedy obrócę sferą, dummy się też przemieszcza a End Point, drań, już ani drgnie. Na mój zdrowy chłopski rozum obracając sferę, przyłączony do niej dummy też zmienia położenie a tu bryndza... nawet jeśli wyłączę dziedziczenie obrotu, żeby zmieniało się jedynie położenie wcześnie wspomnianej kukły... Gdzie jest haczyk? Czyżby obroty i pozycje nie szły w parze? (jak nauczyć maxa tańczyć w parach?) Z góry dziękuję za pomoc... Lama...
lechoo Napisano 30 Marzec 2005 Napisano 30 Marzec 2005 Prawdopodobnie po zlinkowaniu Wire Parameters czyta pozycje dummiego w lokalnym ukladzie wspolrzednych sfery. Poniewaz dummi jest zlinkowany do sfery jego pozycja w jej lokalnym ukladzie jest stala, zatem do endpointa trafia ciagle stala pozycja. Mam nadzieje ze po ludzku to wyjasnilem :) Jesli chcesz zrobic wybrzuszenie wedrujace po powierzchi sfery to mozna to zrobic troche inaczej bez wire parameters. -robisz sfere, dummiego i Displace -displace powinien byc tuz pod powierzchnia sfery -linkujesz displace i sfere do dummiego -linkujesz sfere do displace uzywajac bind to space warp -w displace zmieniasz map na spherical i ustawisz parametry strength i decay tak zeby uzyskac wybrzuszenie -teraz krecac dummikiem obracasz wszystko razem i jednoczsnie mozesz przesuwac displace czyli wybrzuszenie wzgledem sfery
Neverwhere Napisano 30 Marzec 2005 Autor Napisano 30 Marzec 2005 Wszystko jasne... i wszystko działa tak jak powinno :D Zapomniałem o displace na zabój. stokrotne dzięki, Pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się