Gość alienos Napisano 2 Czerwiec 2002 Napisano 2 Czerwiec 2002 Jestem poczatkujacym uzytkownikiem, mam taki problem: Wymodelowalem np. samochod wszystko ok :) przechodze do nakladania materiamu dla szyby - ma byc przezroczysta poniewaz wnetrze tez ma byc widoczne. I tu zaczynaja sie schodki (przynajmniej dla mnie) niemoge poradzic sobie z ustawieniem materialu fR... Dlaczego na powierzchni szyby odbija mi sie wszystko ze srodka??- wyglada to poprostu bezsensu... Prosilbym o pomoc w ustawieniu realistycznego materialu dla szyby.
marczak Napisano 2 Czerwiec 2002 Napisano 2 Czerwiec 2002 kilka postow nizej znajdziesz moj tips dot. realistycznego szkla w fr :) poza tym przydalby sie jakis render co do zobrazowania Twojego problemu :)
Anonymous Napisano 5 Czerwiec 2002 Napisano 5 Czerwiec 2002 Być może tip Marczaka co do ustawień realistycznego szkła są ok ale jak w scenie sa kulki szkła, a nie szyby budynku, ja proponuję te same ustawienia tylko z ustawieniem IOR na 1.0 (czyli wyłączenie refrakcji) lub wyłączenie refrakcji w globalsach, reflect level na 8 i wrzucenie do środka obiektu jakiegoś światła (delikatne podświetlenie wnętrz (omni 0,4) lub jakieś otwarcie obiektu by światło docierało do środka wtedy szyby są w miarę realistyczne. Oczywiście jakiś backround lub otoczenie (żeby miało sie co odbijać).Co do moich obiekcji to wolałbym żeby realizm nie musiał być wymuszany wyłączniem refrakcji, po za tym w rzeczywistości jeśli na szkło pada cień od innego obiektu (np od ściany przy oknie) to w tym miejscu nie ma odbić, niestety final render odbija wszystko na całej powierzchni szyby.
marczak Napisano 5 Czerwiec 2002 Napisano 5 Czerwiec 2002 Originally posted by Anonymous rzeczywisto�ci je�li na szkło pada cień od innego obiektu (np od �ciany przy oknie) to w tym miejscu nie ma odbić to oczywiscie jest nieprawda! przypatrz sie uwazniej temu co Cie otacza :) poza tym, przepis materialu ktory podalem dziala dla: szklanek, butelek, szyb samochodu (patrz moja galeria, taxi, mat. ktory podalem zachowuje sie jeszcze lepiej) no i oczywiscie szklanych kulek ;);) jak bede mial troche czasu to porobie rendery szklanych obiektow. co do wspolczynnika refrakcji. no coz, rzeczywiscie gdy = 1.0 to final dostaje porzadnego kopa, takze jezeli chodzi o szyby w budynku to oczywiscie polecam ior=1.0, no i zeby GI przechodzilo przez przezroczyste materialy trzeba odchaczyc Render GI-Caustics.
Gość alienos Napisano 5 Czerwiec 2002 Napisano 5 Czerwiec 2002 Dzieki za info napewno bardzo mi pomoze... Jak tylko wroce do domu to wysle wam moj probny render zeby wyjasnic moj problem :) Jeszcze raz thx
Anonymous Napisano 6 Czerwiec 2002 Napisano 6 Czerwiec 2002 W odpowiedzi na post Marczaka: to co mówiłem o odbiciach w miejscu padania cienia to właśnie wynik moich obserwacji otaczającego nas świata, może to co obserwowałem było szczególnym przypadkiem ale na pewno odbicia w tych miejscach są znacznie słabsze (w fr - nie). Ustawienie IOR na 1 to nie tylko kwestia \"kopa\" ale także zwiększenia realizmu np.: robiłem render budynku w którym przez jedno okno bylo widać drugie. Przy ustawieniu IOR na np.1.3 przez to pierwsze okno nic nie było widać, gdy ustwiłem na 1.0 to przez pierwsze okno było widać przestrzeń w środku bydynku, drugie okno i otoczenie za drugim oknem - czyli realnie. Moim zdaniem powinno być tak, że po ustawieniu IOR na 1.3 widać to samo tylko z lekkimi przesunięciami (refrakcje). Druga kwestia: w fr, w miejscach gdzie światło nie dochodzi zazwyczaj jest za ciemno (w stosunku do świata realnego lub renderów robionych za pomocą brazila). Nie pomagaja żadne ustawienia zwiększanie diffuse, ilości promieni itd, itd. Można oczywiście ustawić otoczenie na super białe ale wtedy niekorzystnie odbija sie to na całej bryle (jest zbyt jasno). Na forum finalrendera też ta kwestia była poruszana - ale tam twórcy fr pisali że brazil źle oblicza GI a fr robi to realnie - ja się nie zgadzam - fr nie doświetla ciemniejszych miejsc.
marczak Napisano 6 Czerwiec 2002 Napisano 6 Czerwiec 2002 co do szyb to ja nie mialem problemu, zobacz moj render. IOR na 1,45. a co do GI to m. in. brazi, arnold i fr (przy ustawionym brute force) bazuja na tym samym algorytmie (Monte Carlo). Co do forum fr to tez pamietam ten watek, ale jakie byly konkluzje to nie wiem. nie robilem jeszcze renderow architektonicznych (podobno fr sie do tego nie nadaje, ale widze ze na forum fr w dziale galeria jest kupa ludzi ktorzy wykorzystuja fr wlasnie do takich celow i calkiem niezle im to wychodzi). http://www.forum3d.kom-net.pl/galeria/marczak/taxi.jpg
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się