Napisano 10 Maj 200321 l Chciałbym sie dowiedziec jaka metoda jest najlepsza do modelowania roznego rodzaju pojazdow?? i gdzie moge znalesc tutki dotyczace np box modelingu[piwo]
Napisano 10 Maj 200321 l 1. Zerknij są już posty na ten temat. 2.http://www.max3d.pl-tu są tutki 3.http://www.3dtotal.com-tu też
Napisano 10 Maj 200321 l Autor Nie moge znalesc tych postow:( czy moglby ktos mi odpowiedzic na moje pytanie ??? Z góry dziekuje
Napisano 10 Maj 200321 l sprobuj obu :) bo dla kazdego inna metoda jest lepsiejsza. Musisz sam sprawdzic ktora tobie najbardziej odpowiada ;)
Napisano 12 Maj 200321 l No wlasnie - sam musisz sprobowac dostepnych metod poczatkowego modelingu czyli: 1. spline + surface modeling - zaczynasz od budowy szkieletu z krzywych i nadajesz im powierzchnie 2. poly modeling: a) box modeling - zaczynasz model od szescianu, ktory zaczynasz modelowac w trybie POLY b) sds modeling - zaczynasz model od stworzenia pierwszej scianki, a nastepnie wytlaczasz ja w trybie POLY - tak powstaje obiekt metoda subdivision surfaces. tak czy inaczej techniki a i b zaliczaja sie do jednej wspolnej nazwy: POLY modeling. Oczywiscie spline+surface modeling takze warto pozniej przekonwertowac na POLY, aby dalej modelowac (dogeszczac) model poprzez szereg znakomitych narzedzi np. CUT, BEVEL, EXTRUDE.... 3. NURMS modeling - to technika poniekad finalizujaca edycje modelu w trybie POLY (lub takze MESH) - polega na odpowiednim zageszczeniu - wygladzeniu siatki. Obiekt z Low Poly staje sie Hi Poly. NURMSy uzyskasz na dwa sposoby: stosujac niezalezny modyfikator Mesh Smoth albo bezposrednio w trybie POLY (Editable Poly) jak tryb przelaczany (toggle) . Obie metody dostepnosci maja swoje wady i zalety. Chyba dobrze wszytko opisalem? W razie czego prosze o correct :) pozdr Marek
Napisano 12 Maj 200321 l Ode mnie dodam, że każda z tych metod wymaga dużej wprawy w posługiwaniu się w dostępnymi narzędziami, wieć jeżli np zaczniesz modelować metodą Spline+Surfuce i nie bedzie Ci co coś wychodziło, to nie przekreślaj jej od razu. Dużo praktykuj ;-).. aż do momentu kiedy klatkę ze splajnów będziesz układał z zamkniętymi oczami hehehe ;-) No chyba, że stwierdzisz że poly modeling bardziej Ci odpowiada... a to jakie daje efekty, ta wydawało by się prostacka metoda, potrafi powalić na łopatki. Zajrzyj tutaj, AcidBoyXL \"powołał\" do zycia BMW M5, używając właśnie tej metody. http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=3807 [piwo][piwo][piwo]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto