MohSETH Napisano 10 Maj 2003 Napisano 10 Maj 2003 Chciałbym sie dowiedziec jaka metoda jest najlepsza do modelowania roznego rodzaju pojazdow?? i gdzie moge znalesc tutki dotyczace np box modelingu[piwo]
STANEK Napisano 10 Maj 2003 Napisano 10 Maj 2003 1. Zerknij są już posty na ten temat. 2.http://www.max3d.pl-tu są tutki 3.http://www.3dtotal.com-tu też
MohSETH Napisano 10 Maj 2003 Autor Napisano 10 Maj 2003 Nie moge znalesc tych postow:( czy moglby ktos mi odpowiedzic na moje pytanie ??? Z góry dziekuje
Andree Napisano 10 Maj 2003 Napisano 10 Maj 2003 sprobuj obu :) bo dla kazdego inna metoda jest lepsiejsza. Musisz sam sprawdzic ktora tobie najbardziej odpowiada ;)
robczan Napisano 11 Maj 2003 Napisano 11 Maj 2003 ja bym probowal ze splajnami i surface - efekty beda super !
MareG Napisano 12 Maj 2003 Napisano 12 Maj 2003 No wlasnie - sam musisz sprobowac dostepnych metod poczatkowego modelingu czyli: 1. spline + surface modeling - zaczynasz od budowy szkieletu z krzywych i nadajesz im powierzchnie 2. poly modeling: a) box modeling - zaczynasz model od szescianu, ktory zaczynasz modelowac w trybie POLY b) sds modeling - zaczynasz model od stworzenia pierwszej scianki, a nastepnie wytlaczasz ja w trybie POLY - tak powstaje obiekt metoda subdivision surfaces. tak czy inaczej techniki a i b zaliczaja sie do jednej wspolnej nazwy: POLY modeling. Oczywiscie spline+surface modeling takze warto pozniej przekonwertowac na POLY, aby dalej modelowac (dogeszczac) model poprzez szereg znakomitych narzedzi np. CUT, BEVEL, EXTRUDE.... 3. NURMS modeling - to technika poniekad finalizujaca edycje modelu w trybie POLY (lub takze MESH) - polega na odpowiednim zageszczeniu - wygladzeniu siatki. Obiekt z Low Poly staje sie Hi Poly. NURMSy uzyskasz na dwa sposoby: stosujac niezalezny modyfikator Mesh Smoth albo bezposrednio w trybie POLY (Editable Poly) jak tryb przelaczany (toggle) . Obie metody dostepnosci maja swoje wady i zalety. Chyba dobrze wszytko opisalem? W razie czego prosze o correct :) pozdr Marek
Arnet Napisano 12 Maj 2003 Napisano 12 Maj 2003 Ode mnie dodam, że każda z tych metod wymaga dużej wprawy w posługiwaniu się w dostępnymi narzędziami, wieć jeżli np zaczniesz modelować metodą Spline+Surfuce i nie bedzie Ci co coś wychodziło, to nie przekreślaj jej od razu. Dużo praktykuj ;-).. aż do momentu kiedy klatkę ze splajnów będziesz układał z zamkniętymi oczami hehehe ;-) No chyba, że stwierdzisz że poly modeling bardziej Ci odpowiada... a to jakie daje efekty, ta wydawało by się prostacka metoda, potrafi powalić na łopatki. Zajrzyj tutaj, AcidBoyXL \"powołał\" do zycia BMW M5, używając właśnie tej metody. http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=3807 [piwo][piwo][piwo]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się