Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Chciałbym sie dowiedziec jaka metoda jest najlepsza do modelowania roznego rodzaju pojazdow??

i gdzie moge znalesc tutki dotyczace np box modelingu[piwo]

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Zerknij są już posty na ten temat.

2.http://www.max3d.pl-tu są tutki

3.http://www.3dtotal.com-tu też

Napisano
  • Autor

Nie moge znalesc tych postow:( czy moglby ktos mi odpowiedzic na moje pytanie ???

 

Z góry dziekuje

Napisano

sprobuj obu :)

bo dla kazdego inna metoda jest lepsiejsza.

Musisz sam sprawdzic ktora tobie najbardziej odpowiada ;)

Napisano

No wlasnie - sam musisz sprobowac dostepnych metod poczatkowego modelingu czyli:

1. spline + surface modeling - zaczynasz od budowy szkieletu z krzywych i nadajesz im powierzchnie

 

2. poly modeling:

a) box modeling - zaczynasz model od szescianu, ktory zaczynasz modelowac w trybie POLY

b) sds modeling - zaczynasz model od stworzenia pierwszej scianki, a nastepnie wytlaczasz ja w trybie POLY - tak powstaje obiekt metoda subdivision surfaces.

 

tak czy inaczej techniki a i b zaliczaja sie do jednej wspolnej nazwy: POLY modeling.

Oczywiscie spline+surface modeling takze warto pozniej przekonwertowac na POLY, aby dalej modelowac (dogeszczac) model poprzez szereg znakomitych narzedzi np. CUT, BEVEL, EXTRUDE....

 

3. NURMS modeling - to technika poniekad finalizujaca edycje modelu w trybie POLY (lub takze MESH) - polega na odpowiednim zageszczeniu - wygladzeniu siatki.

Obiekt z Low Poly staje sie Hi Poly.

 

NURMSy uzyskasz na dwa sposoby: stosujac niezalezny modyfikator Mesh Smoth albo bezposrednio w trybie POLY (Editable Poly) jak tryb przelaczany (toggle) . Obie metody dostepnosci maja swoje wady i zalety.

 

Chyba dobrze wszytko opisalem? W razie czego prosze o correct :)

 

pozdr

Marek

Napisano

Ode mnie dodam, że każda z tych metod wymaga dużej wprawy w posługiwaniu się w dostępnymi narzędziami, wieć jeżli np zaczniesz modelować metodą Spline+Surfuce i nie bedzie Ci co coś wychodziło, to nie przekreślaj jej od razu.

Dużo praktykuj ;-).. aż do momentu kiedy klatkę ze splajnów będziesz układał z zamkniętymi oczami hehehe ;-)

No chyba, że stwierdzisz że poly modeling bardziej Ci odpowiada... a to jakie daje efekty, ta wydawało by się prostacka metoda, potrafi powalić na łopatki.

Zajrzyj tutaj, AcidBoyXL \"powołał\" do zycia BMW M5, używając właśnie tej metody.

 

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=3807

 

[piwo][piwo][piwo]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności