Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Chciałbym sie dowiedziec jaka metoda jest najlepsza do modelowania roznego rodzaju pojazdow??

i gdzie moge znalesc tutki dotyczace np box modelingu[piwo]

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

1. Zerknij są już posty na ten temat.

2.http://www.max3d.pl-tu są tutki

3.http://www.3dtotal.com-tu też

Napisano
  • Autor

Nie moge znalesc tych postow:( czy moglby ktos mi odpowiedzic na moje pytanie ???

 

Z góry dziekuje

Napisano

sprobuj obu :)

bo dla kazdego inna metoda jest lepsiejsza.

Musisz sam sprawdzic ktora tobie najbardziej odpowiada ;)

Napisano

No wlasnie - sam musisz sprobowac dostepnych metod poczatkowego modelingu czyli:

1. spline + surface modeling - zaczynasz od budowy szkieletu z krzywych i nadajesz im powierzchnie

 

2. poly modeling:

a) box modeling - zaczynasz model od szescianu, ktory zaczynasz modelowac w trybie POLY

b) sds modeling - zaczynasz model od stworzenia pierwszej scianki, a nastepnie wytlaczasz ja w trybie POLY - tak powstaje obiekt metoda subdivision surfaces.

 

tak czy inaczej techniki a i b zaliczaja sie do jednej wspolnej nazwy: POLY modeling.

Oczywiscie spline+surface modeling takze warto pozniej przekonwertowac na POLY, aby dalej modelowac (dogeszczac) model poprzez szereg znakomitych narzedzi np. CUT, BEVEL, EXTRUDE....

 

3. NURMS modeling - to technika poniekad finalizujaca edycje modelu w trybie POLY (lub takze MESH) - polega na odpowiednim zageszczeniu - wygladzeniu siatki.

Obiekt z Low Poly staje sie Hi Poly.

 

NURMSy uzyskasz na dwa sposoby: stosujac niezalezny modyfikator Mesh Smoth albo bezposrednio w trybie POLY (Editable Poly) jak tryb przelaczany (toggle) . Obie metody dostepnosci maja swoje wady i zalety.

 

Chyba dobrze wszytko opisalem? W razie czego prosze o correct :)

 

pozdr

Marek

Napisano

Ode mnie dodam, że każda z tych metod wymaga dużej wprawy w posługiwaniu się w dostępnymi narzędziami, wieć jeżli np zaczniesz modelować metodą Spline+Surfuce i nie bedzie Ci co coś wychodziło, to nie przekreślaj jej od razu.

Dużo praktykuj ;-).. aż do momentu kiedy klatkę ze splajnów będziesz układał z zamkniętymi oczami hehehe ;-)

No chyba, że stwierdzisz że poly modeling bardziej Ci odpowiada... a to jakie daje efekty, ta wydawało by się prostacka metoda, potrafi powalić na łopatki.

Zajrzyj tutaj, AcidBoyXL \"powołał\" do zycia BMW M5, używając właśnie tej metody.

 

http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=3807

 

[piwo][piwo][piwo]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.