rafal111 Napisano 8 Kwiecień 2005 Napisano 8 Kwiecień 2005 1. Witam.Mam taki proble ,ze w calym renderze, no procz miejsc blisko swiatel widac u mnie malutkie kropeczki.W mentalu bawie sie krotko(w maksie zreszta tez)i nie wiem jak sobie z nimi poradzic.Pomozcie. 2. Druga sprawa .Ustawilem caustic i ustawilem dla blatu stolika(on jest szklany)generate caustin.Ale jego cien jest normany a nie taki jaki powinien byc ien szkla(chyba wiadomo o co chodzi).Co robie nie tak??? zdjecie:
rafal111 Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 Czemu nikt ni nie pisze??Przecierz napewno niejedna osoba z forum wie o co chodzi.A moze sie myle??
greg_jg Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 1. We właściwościach światła: [Area Light Parameters]> "Samples"> "U:" i "V:", wstaw większe wartości, np. 8 2. Zbuduj materiał: "mental ray"> slot "Surface": Glass (lume), slot "Shadow": Glass (lume), slot "Photon"> Dielectric Material (3dsmax); przy włączonym "Caustic" odznacz "Opaque Shadows when Caustics are Enabled" ps.1 następnym razem może się przydać... ps.2 wywal zdublowany wątek
rafal111 Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 Sorki ale nie moge znalezc tego "opaque shadows when caustic is enable".Napisz gdzie to jest.
rafal111 Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 TAk mam maxa szostke.I nie moge znalezc :P
greg_jg Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 W 6. tego nie ma :/, więc możesz zrobić to tak> wybierasz blat stolika>RMB>"Properties"> odznaczasz "Cast Shadows".
rafal111 Napisano 9 Kwiecień 2005 Autor Napisano 9 Kwiecień 2005 Ok cos tam wychodzi chociarz bardzo male.Mam jeszcze pytanie czy da sie laczyc caustic i cienie tzn. uzyskac efekt caustic nie wylaczajac cieni??i jak to zrobi jestli sie da??
greg_jg Napisano 9 Kwiecień 2005 Napisano 9 Kwiecień 2005 W wersji 6. można coś takiego zrobić: 1. Utworzyć nowe światło z już obecnego w scenie (dla zachowania popawności oświetlenia), następnie przypisać je tylko do obiektu, który ma generować "caustics" (Exclude/Include), później zostaje manipulacja właściwościami tego światła> "Shadow Parameters">Object Shadows> "Color" i "Dens." 2. Albo "zabawa" z przypisywaniem świateł do poszczególnych materiałów-praca w "Material Editor" + edycja świateł. W wersji 7. Max`a można to załatwić (łatwiej) tak jak pisałem kilka postów wyżej (#4), wszystkie modyfikacje Shadow/Caustics wykonuje się z poziomu Edytora Materiałów + "(-) Opaque Shadows when Caustics are Enabled"
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się