Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

1. Witam.Mam taki proble ,ze w calym renderze, no procz miejsc blisko swiatel widac u mnie malutkie kropeczki.W mentalu bawie sie krotko(w maksie zreszta tez)i nie wiem jak sobie z nimi poradzic.Pomozcie.

 

2. Druga sprawa .Ustawilem caustic i ustawilem dla blatu stolika(on jest szklany)generate caustin.Ale jego cien jest normany a nie taki jaki powinien byc ien szkla(chyba wiadomo o co chodzi).Co robie nie tak???

 

 

zdjecie:vizka3uz.th.gif

  • Odpowiedzi 9
  • Wyświetleń 1,3k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Czemu nikt ni nie pisze??Przecierz napewno niejedna osoba z forum wie o co chodzi.A moze sie myle??

Napisano

1. We właściwościach światła: [Area Light Parameters]> "Samples"> "U:" i "V:", wstaw większe wartości, np. 8

 

2. Zbuduj materiał: "mental ray"> slot "Surface": Glass (lume), slot "Shadow": Glass (lume), slot "Photon"> Dielectric Material (3dsmax);

przy włączonym "Caustic" odznacz "Opaque Shadows when Caustics are Enabled"

 

ps.1

następnym razem może się przydać...

 

ps.2

wywal zdublowany wątek

Napisano
  • Autor

Sorki ale nie moge znalezc tego "opaque shadows when caustic is enable".Napisz gdzie to jest.

Napisano

W 6. tego nie ma :/, więc możesz zrobić to tak> wybierasz blat stolika>RMB>"Properties"> odznaczasz "Cast Shadows".

Napisano
  • Autor

Ok cos tam wychodzi chociarz bardzo male.Mam jeszcze pytanie czy da sie laczyc caustic i cienie tzn. uzyskac efekt caustic nie wylaczajac cieni??i jak to zrobi jestli sie da??

Napisano

W wersji 6. można coś takiego zrobić:

 

1. Utworzyć nowe światło z już obecnego w scenie (dla zachowania popawności oświetlenia), następnie przypisać je tylko do obiektu, który ma generować "caustics" (Exclude/Include), później zostaje manipulacja właściwościami tego światła> "Shadow Parameters">Object Shadows> "Color" i "Dens."

2. Albo "zabawa" z przypisywaniem świateł do poszczególnych materiałów-praca w "Material Editor" + edycja świateł.

 

 

W wersji 7. Max`a można to załatwić (łatwiej) tak jak pisałem kilka postów wyżej (#4), wszystkie modyfikacje Shadow/Caustics wykonuje się z poziomu Edytora Materiałów + "(-) Opaque Shadows when Caustics are Enabled"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.