Jump to content
3dsmaxman

Tworzenie lini urzywajac vertexow

Recommended Posts

W helpie: "SplineShape : Shape", poczytaj sobie "Knot Methods". Jest tam funkcja addKnot o ktora pewnie Ci chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

przeczytalem o tej funkcji, jednak nadal mam kilka problemow (oczywiscie juz tylko zwiazanych z ta funkcja):

1) jakiego typu maja byc poszczegolne parametry (bo jak narazie to wiem, ze 1. - nazwa ksztaltu, 5. - wspolrzedne punktu; ale jakiego typu ma byc parametr 2.? integer? a 3. i 4. rowniez)?

2) co okresla parametr 2.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 - nazwa ksztaltu, wiadomo :)

2 - index splajna w shapie

3 - typ vertexa ktory dodajesz, jak dasz #bezier to bedziesz mial bezierowego vertexa w prowadnicami (nie pamietam jak to sie nazywa, te zolte linie wychodzace z vertexa regulujace krzywizne splajna)

4 - typ segmentu za tym vertexem

5 - wiadomo

6 - jesli w 3 podales #bezier to tutaj musisz polozenie koncow prowadnic

7 - podajesz ktory w kolejnosci na krzywej ma byc ten vertex, jak nic nie podasz to vertex zostanie dodany jako ostatni w kolejnosci

 

Jesli chodzi o parametr 2 to w jednym shapie mozesz miec kilka splajnow, np. jak zrobisz attach dwoch lini. Wtedy masz jeden shape a w nim dwa splajny i to jest wlasnie numer splajna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy