MagicMarcus Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Hej. Mam pytanko odnośnie animacji "ścierki". Załóżmy, że na podest spada "ścierka" (oczywiście w bardzo naturalny sposób ponieważ czuwa nad tym reactor) i chciałbym ją dalej animować, np. zlapać linkami za 4 verteksy tej ścierki i podnieść ją do góry. Jak to zrobić?? Mam też pytanie odnośnie animowania cieczy. Chciałbym zrobić animację cieczy tzn. mam ciecz w jakimś naczyniu, nad naczyniem wisi ala magnes, który tą ciecz przyciąga i skupia wokół siebie. Jest na to jakiś sposób. Z góry dziękuję MM PS. Używam Maxa.
Tesaurus Napisano 19 Kwiecień 2005 Napisano 19 Kwiecień 2005 Przypnij boxy (Rigid Body) do vertexow cloth'a i wylicz symulacje spadania ze schodow do momentu w ktorym chcesz podniesc scierke. Teraz zaanimuj boxy recznie i wylicz symulacje tylko dla nowo zanimowanego segmentu, itd... Ciecz najlepiej zanimowac w RealFlow, pozwola uzyskac efekt magnesu przyciagajacego ciecz.
Kris_R Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 Jeszcze uzupełnię, że to podpinanie masz w ustawieniach cloth'a. W sub_object wybierasz wierzchołki, ktore chcesz przypiąć i potem podpinasz komendą Attach To Rigid Body.
MagicMarcus Napisano 20 Kwiecień 2005 Autor Napisano 20 Kwiecień 2005 Piękne dzięki. Jak wrócę do domu to zaraz to sprawdzę. PS. Dodam, że jestem iluzjonistą i próbuję połączyć iluzję z 3D;-) I cholerka wyprzedzili realizację mojego pomysłu na realflow, wrrr ale i tak sprobuje to zrobic.
Tesaurus Napisano 20 Kwiecień 2005 Napisano 20 Kwiecień 2005 Pokaz moze animacje tej scierki gdy juz zrobisz ;)
MagicMarcus Napisano 22 Kwiecień 2005 Autor Napisano 22 Kwiecień 2005 Hej. Możecie mi podpowiedzieć gdzie ustawić zakres symulacji?? Bo robię tak: przypinam 4 vertexy do jednego boxa (muszę nadać boxowi jakąś masę żeby ścierka spadła a za nią box, a się nie zawiesiła na boksie). No i oczywiście ścierka spada, a na ścierkę box. Teraz animuję boxa czyli np. MOVE do góry i jak daję symulację to ścierka nie spada i potem nie unosi się tylko od razu się unosi. A co do realflow to rewelacja. Dwa dni siedzenia i program trochę obcykany. Wystarczył help, żeby ruszyć z miejsca, parę rzeczy podpowiedziała intuicja ;-) Dużo zależy od ustawień samych emiterów i działających na nie sił ale metodą prób i błędów można uzyskać efekt jaki się chce. (no prawie :-) ) Myślę, że uda mi się uzyskać to co chiałem. Pozdrawiam Marek PS. Faktem jest, że program wyciska z kompa ostatnie poty.
Gość sub-zero Napisano 27 Kwiecień 2005 Napisano 27 Kwiecień 2005 Witam. Mam problem z przypięciem boxów (Rigid Body) do vertexów cloth'a. Czy mógłby ktoś mi łopatologicznie wyłożyć jak dołączyć Rigid Body? Tutorial maxowy "mówi": "...In the Left viewport, select the rightmost two vertices at the top of the cloth. These are the vertices you'll constrain. In the Left viewport, select the rightmost two vertices at the top of the cloth. These are the vertices you'll constrain. Next, you'll pick the rigid body (the curtain clip) to constraint the vertices to." Ale dalej nie moge tego przypiąć. Mam wideotutek do 3ds5, tam jednak opcja "reactor attach to RB" jest osobnym modyfikatorem i wygląda nieco inaczej.
Kris_R Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 Czy to jest wystarczająco łopatologicznie?
Gość sub-zero Napisano 29 Kwiecień 2005 Napisano 29 Kwiecień 2005 Jest wystarczająco - już wszystko rozumieć! Wielkie dzięki za pomoc!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się