damusTo Napisano 1 Maj 2005 Autor Napisano 1 Maj 2005 Oto wyniki zabawy ze swiatłem... Podciąne FG obecie jest 100 na 200 może 250 i kwestie swiatła uważam za zamkniętą. Zaś o samym procesie GI, mniemam troszke jak o tornadzie chyba nigdy do końca nie wiadomo jak sie zachowa - choć w odróżnieniu od tornada można je opanować ;) Link do tej scenki z poprzedniego posta (http://jeffpatton.net/index.html)
polka dot Napisano 1 Maj 2005 Napisano 1 Maj 2005 przyznam sie ze podoba mi sie jak go teraz oswietliles ;) chetnie bede sluzyl pomoca w materialach :P
damusTo Napisano 1 Maj 2005 Autor Napisano 1 Maj 2005 Dzięki Kome. Teraz na warsztat wchodzi siatka, ścislej jej uładzenie celem uzyskania poprawnych odbić. Nieco wcześniej jest spory fragment ;) z próbą walki w meshsmooth co może pozwoli na wstępne wnioski. Siatka jest myślę dość dokładna pytanie czy jest coś między smooth a meshsmooyh. Bowiem ten 1 jest za słaby ten drubi zaczyna miejscami niepotrzebnie marszczyć siatkę. Zastanawiam się nad Softselection ale nie mam o nim zielonego pojecia na chwile obecną. Czy możesz mi jakoś w tej sprawie dopomóc ? Niestety ten problem przełozy se na niemal wszystkie moje dotychcasowe modele których to tradycja powstania sięga NFS 3 :] dlatego chciałbym go jakoś rozwiazać. Ustaliłem juz z Loozakiem ze pod meshsmooth to sie ta siatka miejscami wogóle nie nadaje. Pytanie jak moge sie ratować ?
polka dot Napisano 1 Maj 2005 Napisano 1 Maj 2005 to ten model jest bez ms!? :O xO :f przydadza Ci sie te linki..: 1.http://www.onnovanbraam.com/index.php?m=tutorials&g=2-vertex 2.http://www.onnovanbraam.com/index.php?m=tutorials&g=3-edge 3.http://www.onnovanbraam.com/index.php?m=tutorials&g=4-polygon 4.http://www.onnovanbraam.com/index.php?m=tutorials&g=5-tech-1 5.http://www.onnovanbraam.com/index.php?m=tutorials&g=6-tech-2 :) no to teraz moj drogi czeka cie dluuuuga szkola zaleznosci miedzi siatka i MeshSmoothem.. powodzenia!
damusTo Napisano 1 Maj 2005 Autor Napisano 1 Maj 2005 No studentem jestem zapalonym, mam nadzieje ze pójdzie gładko. Zobaczmy ... OK wydaje sie że przetransponowałem swoje doświadczenia z cadowskich solidów na rózne obiekty w maxie. Nazwijmy to w zakresie podstawowym. Teraz generuje się w mej głowie pytanie, czy faktycznie musze czyścic tę siatkę z trójkątnych poligonów czy moge ją jeszcze jakoś zmiekczyc - w sensie faktycznie nie tylko optycznie, np po przez reedycje wielkosci oczek danej siatki ze tak to nazwę. A moze to porostu do bulu MS traktować az wyjdzie ?? Poradzcie mi jaką obrać drogę, jakie mam opcje ?? swoją drogą model otrzmał nowy układ hamulcowy i kilka innych drobiazgów przez co waży juz 9 MB ale spodziewam sie mocnych wrażeń finalnych.
damusTo Napisano 3 Maj 2005 Autor Napisano 3 Maj 2005 Słuchajcie o ile felgi przyjeły MS doskonale otyle ponownie wale głowa w mur. Oto siatka mojej maski Oto eferky Smooth rzedu ok od 22 do 66 powyzej nie ma juz róznicy Meshsmooth Kwadratowy, 1 interakcja smooth 1 Więcej interakcji powoduje tylko pogorszenie efektu No i soft selekcja która zmiany naniosła tylko na podglądzie w podglądzie a na render nie wplyneła nic a nic. JESTEM W KROPCE CZY MOZECIE MI CO DORADZIĆ CO MAM UCZYNIĆ AŻEBY TEN MODEL ZACZOŁ SIE PREZENTOWAĆ TAK JAK NA TO ZASŁUGUJE ? Czy powyższe materiały i te zabawy z boxem takie jak Chamfer mają tu jakiś sens ?
Bzyku Napisano 3 Maj 2005 Napisano 3 Maj 2005 damusTo czyj to jest model ?? bo twoj napewno nie. a jak bedziesz chcial sie zapytac dlaczego to odrazu odpowiedz... BO JEST ZA DOBRY a ty nawet niemasz pojecia o smoothingu
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 Masz racje bzyku nie mam, od wielu lat siedze w autocadzie gdzie doktryna modelowania jest zupełnie odmienna, dominuja solidy a siatki funkcjonuja na zupełnie innych zasadach(np nie podlegają edycji). Ponieważ mam prywatną ambicję projektować nie tylko budynki ale i samochody muszę opanować nową bardziej ku temu adekwatną metode modelowania. Model ten zas skoro się tym interesujesz powstał jako dzieło wspólne. Scislej tradycyjnie juz nak dla mnie porozpinałem spline w cadzie by później je spiąć sensownie w siatki co akurat odbyło się w Rhino przy powiedzmy dużym udziale mojego kolegi który instruował mnie niczym przysłowiową blondynkę (twierdząc przy tym ze nurbsy nie są dla mnie i wyganiając do solid worksa). Tak więc skarzony solidami których problem smooth raczej nie dotyczy :] mam z tym problem, przyznaje sie bez bicia. Model możesz nazwać pracą zbiorową acz nie jest to myslą przewodnią tego wadku. Od razu dodam że kolega ten jest niemal 2x starszy odemnie i nie chciał zebym tu o nim wspominał ma bowiem pewne obawy o legalność pełni swojego oprogramowania, kończyć chyba nie musze dodam tylko ze prowadzi pewną działalność tzw gospodarczą. Nigdy zaś nie będę negował jego praw nazwijmy to autorskich do tego działa. Mam nadzieje że satysfakcjonuje Cie ta wypowiedz i ze nie stanowi to w twoim mniemaniu problemu jak i że podzielisz sie nieco swą wiedzą w tym temacie. Z mojej strony dodam tylko że gdybym zaczynał wcześniej zapewne miałbym więcej czasu na tzw samodzielne poszukiwania ale niestety jestem już na swoim utrzymaniu, pracuje zawodowo i troszke mi to komplikuje te sprawy. Kolejny model jeśli takowy powstanie zapewniam że w znacznie większym stopniu albo moze wnawet w zupełności bedzie moim samodzielnym dziełem. Tym niemniej moja doktryna w trakcie budowania tego modelu polegała na tym ze ma być on mozliwie najbardziej dokładny i nie uwzględniała zupełnie konieczności smoothingu. Moje wszystkie doswiadczenia związane zaś z renderingiem dotyczą budynków. Proste bryły nawet po przeniesieniu do maxa po 1 automatycznie mogą dostać smooth po 2 nie potrzebują go zwykle zupełnie. Tak czy owak powtórzę pytanie jak mogę poradzić sobie z tą siatką ? Co byś proponował ? Idee smoothingu dodam zgłębiłem czytając pewną niestety ogólną książkę, mam świadomość istnienia normalsów i dopuszczania odstępst od nich celem optycznego gładzenia siatek jednak potrzebóję przełozenia tej wiedzy na konkretne narzędzie w postaci 3d maxa
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 Chciałbym jeszcze nadmienić żeby było jasne: smooth mimo że doskonale znam jedo działanie w stopniu pozwalającym mi geometrycznie wykreslić jeśli bedzie potrzeba odpowiedni parametr. Zasadniczo model cechuje dokładnośc pozwalająca na uzycie jedynie tej metody - bez koniecznosci stosowania MS. Dalej jesdnak są w całej siatce jedynie 2 fragmenty z którymi smooth sobie nie radzi. Zaś MS odczynia wydaje sie dziwne rzeczy, choć nie znam algorytmu za tem pełnej logiki jego działania. Co nie znaczy ze nie potrafie go stosować. Całe wnetrze nad którym właśnie pracuje jest wykonane znacznie mniej dokładnie ponieważ nie planowałem go wogóle. Okazuje się zaś ze MS swiatnie sobie z tym radzi i efekt końcowy jest dla mnie pozytywnie zaskakujacy. Zaś chodzi o poradę w sprawie postępowania z taką siatką. oczywiscie moge wrócić do rhino i znów ją konwertować pytanie jednak jak ażeby uniknąć tego samego efektu. Lub 2 opcja jakaś korekta w maxie a to dla mnie białe kartki, w maxie jeśli o to chodzi mam 0 doswiadczeń. W kwesti Twojej Bzyku kwestji - jeśli nie tolerujesz mojej osoby lub moich metod działania trudno, poprostu mnie ignoruj. Jesli nie potrafisz lub nie chcesz mi pomóc twoja sprawa. Prosze cie tylko o 1 oszczędz sobie niepotrzebnych komentarzy ponieważ sposób w jaki sie do mnie odnosisz zaczyna mnie irytować.
Bzyku Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 damusTo wiesz niemam nic do ciebie ale jak widze jak ktos probuje MSem skaleczyc bardzo dobry model ktory wogole nie byl technicznie robiony pod MS/subdivisiona to zaczynam sie denerwowac bo : ta trinagulacja na masce jest poto by wszystkie niedoszle polygony lamaly sie w ta samą strone co nadaje gladkosc tej masce tak samo jest na kawalku blotnika i tez na tych wlotach na dachu !! zrozum ten model nie nadaje sie MSa jesli dalej nie rozumiesz to masz big problem bo to nie ja irytuje ciebie tylko raczej ty mnie tymi dziwnymi kombinacjami z modelem medpoly dopdam ze zajebiscie zrobionym/wykonanym co do gladkosci tylniego blotnika wystarczylo by dodac kilka loopów znaczy edgesów na dlugosci i odrazu by nabralo idelanej gladkosci zreszta rob co chcesz jak chcesz kaleczyc swietny model to go kalecz dalej jak nie to zaprzestan dzialan z MS na tym modelu
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 Ciesze sie że sprawa jest wreszcie jasna Bzyku. No i właśnie dałeś mi oczekiwaną przezemnie odpowieć ja sie przy ms nie upieram. Poprostu nie znam tych kwestii w maxie - dlatego pytam co robić. Powiedz mi szerzej prosze jak mam ten błotniczek podciągnać i po boleniu wracamy do materiałów :]
polka dot Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 przeciez ci dalem linki, zajrzales tam chociaz? to najlepsza chyba odpowiedz na twoje pytania zwiazane z modelingiem
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 Przejżałem dzieki nim wymodelowałem tarcze i kilka prostych drobiazgów. ale mam jakiś wewnetrzy opór w przełozeniu tego na tę siatkę nie bardzo wiem jak to przetransponować. Np jak dogęścić tę maskę, Bzyku wspomniał o jakiejs nie znanej mi dotąd opcji. Mozecie ze 2 słowa więcej o tym ? Słowem co to loopy ?
polka dot Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 z ta siatka juz nic nie zrobisz! loopy w prostej definicjii to rzędy edgesów zamiast kombinowac nad psuciem tak dobrego modelu, zrob swoj od podstaw dostosowany do MS albo rob na tym i nie narzekaj na kanciastosc miejscami
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 Ok czyli słowem tej siatki nie przeedytuje już w maxie ? No dobra spróbuje to jakoś w rhino przysposobić. Jakieś sugestie ?
polka dot Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 oczywiscie ze mozesz 'przeedytowac' ale o wiele wiecej sie przy tym narobisz zeby miec zadowalajacy efekt niz robiac samochod od nowa No dobra spróbuje to jakoś w rhino przysposobić. Jakieś sugestie ? a tego nie rozumiem (:P
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 No mam tę siatkę w Rhino również generalnie z tamtad pochodzi, w prawdzie z rhino moje kontakty sa jakby to powiedzieć bardzo przedwstępne ale zastanawiam się jak ewentualnie (bo przecież tam mogę zadać więcej segmentów na długosci) transportować to póxniej do maxa zeby mi efektu szlak ie trafił. no i czy jest jakaś możliwość dopasowania skali przeniesionego obiektu do już istniejacego ? w cadziem mam Algin czy znajdę odpowiednik w maxiu ?
polka dot Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 jezeli w rhino masz model z nurbsowych surface'ów to bardzo klawo bo mozesz na nowo wyeksportowac zwiekszajac ilosc poly, ale jezeli masz w rhino tylko mesha to nie zrobisz z tym nic
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 OK dzięki chłopaki, rozumie że musze sie przez doswiadczenie naumieć jak kreować model pod MS i raczej nie ma sposobu którym moglibyście mi to łatwo uswiadomić czy mam racje ? Zatem zakładam że kwestia siatki jest do odratowania w rhino co mnie rzecz jasna pociesza z 1 str z 2 musze wniknąć w obcy interface a co uciążliwe skróty klawiaturowe cześciowo sie pokrywają, częściowo nie co bardzo myli. Czy jest jakiś sposób edycji tego ?
polka dot Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 skoro jestes w cadzie obcykany to dlaczego mialbys miec problem w rhino ktory ma wlasnie cadowy interface?
Bzyku Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 dobra to teraz inaczej jak chcesz by bylo gdzieniegdzie gladko to mozesz miejscami zagescic siatke ale teraz czas tobie cos wytlumaczyc... 1. narazie niewiem co ty chcesz i widze ze nie tylko ja . 2. jak chcesz testowac cos tam pokazujac i jeszcze sie pytac jak zagescic siatke to chyba nie ten dzial... 3.a jaki dzial nom pewnie wyszlo by bardziej do WIPa dostaniesz odpowiedzi (powiedzmy) i pomoc (powiedzmy) 4. wiec jesli to ma byc wip a nato sie zanosi to zawsze mozna przeniesc bo miejsca w dziale rendering na pytania o modeling to ja nie widze !!! END...
damusTo Napisano 4 Maj 2005 Autor Napisano 4 Maj 2005 Dlatego że cześć klamotów sie pokrywa a część zupełnie nie, poza tym rhino jednak sporo odbiega od cada, żeby było smiesznie zawiera wszytko to czego autocadowi brak, więc nie przekłada sie dosłownie, nawet solidów cadowskich nie łyka. Acz kolwiek łapie sie tam gdzie czego szukać tymniemniej felge w cadzie robie w 5 min w rhino 4 dni
Bzyku Napisano 4 Maj 2005 Napisano 4 Maj 2005 dobra koniec damusTo zmien nazwe wątku na zgodna z regulaminem i mozesz kontynuowac modeling rendering shadering lightning itd itp ...
damusTo Napisano 5 Maj 2005 Autor Napisano 5 Maj 2005 OK o to i 1 podejscie do wnętrza, wciąz pracuje nad podświetleniem zegarów. Nie wymysliłem jeszcze jaką dam skórę więc jest wynikowa na chwile obecną pracowałem z MS no i przyspieszałem obliczanie aluminium, rysowałem texturki. W ramach ciekawostki ta fura ma na blacie 450km/h :] 100 w 3,5 s
polka dot Napisano 5 Maj 2005 Napisano 5 Maj 2005 gt90 lepszy, 100 w 3,1 :P co do podswietlenia zegarow nie iem czy to dziala w mentalu ale zrob material standard i wrzuc teksture i do diffuse i do self illumination, ew zostaw self illumination biale ale ustaw na 100
damusTo Napisano 5 Maj 2005 Autor Napisano 5 Maj 2005 Tak to rzecz jasna działa ale jest 1 istotny problem potrzebuje wysokiego samplingu w FG a to akuracik udało mi sie sprowadzic do parteru - obecnie to jest 20. Nie chce z oczywistych już względów podnosic sampli w FG - wolałbym i pytam właśnie o to jak, wyemitować fotony materiałem sterując tym poprzez GI ? GT 90 powiadasz, preferuje 40 ale kto wie moze bedzie nastepny :]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się