Napisano 18 Maj 200321 l Tak wiec, czym jest HDRI? Wiekszosc standardowych formatow plikow graficznych, przechowuje informacje o kolorach w systemie RGB. Oznacza to ze kazdy piksel ma przypisane wartosci RGB (Red, Green, Blue). Wartosci poszczegolnych kolorow oscyluja w granicach 0-255, co w rezultacie daje 16mln kolorow. Niektore pliki posiadaja informacje o kanale Alpha, rowniez opisana w granicach 0-255 (RGBA). W formatach HDR piksele tez posiadaja dodatkowa informacje, lecz dotyczaca natezenia (energii) oswietlenia. Przyklad: W zwyklych obrazkach, biala (RGB: 255,255,255) kartka bedzie wygladala tak samo jak slonce, ktore tez bedzie biale. Lecz w oswietleniu sceny to nam nie wystarcza... Aby scena byla bardziej realistyczna ( slonce naprawde swiecilo) potrzeba zwiekszyc energie pikseli slonca z 255 na np.: 5000. Do przechowywania informacji o energii pikseli sluzy format HDR. Hdri(High Dynamic Range Image) Uprzedzam to nie są moje słowa to cytat ale powinnien ci pomóc. Pozdrawiam.
Napisano 18 Maj 200321 l Witam, ukazal sie nowy , ciekawy artykul o HDRI. http://www.freenet.de/freenet/computer/software/3d/hdri/index.html w j. niemieckim pozdrawiam
Napisano 11 Czerwiec 200321 l A nie ma jakiegos polskiego artykulu o Hdri???? --------------------------------------- Pamietaj ze myslisz....
Napisano 12 Czerwiec 200321 l heh szkoda bo by sie przydal..... bo w sumie mam problem http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=4662 ....:(:(:(:( help.....:(:(
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto