STANEK Napisano 18 Maj 2003 Napisano 18 Maj 2003 Tak wiec, czym jest HDRI? Wiekszosc standardowych formatow plikow graficznych, przechowuje informacje o kolorach w systemie RGB. Oznacza to ze kazdy piksel ma przypisane wartosci RGB (Red, Green, Blue). Wartosci poszczegolnych kolorow oscyluja w granicach 0-255, co w rezultacie daje 16mln kolorow. Niektore pliki posiadaja informacje o kanale Alpha, rowniez opisana w granicach 0-255 (RGBA). W formatach HDR piksele tez posiadaja dodatkowa informacje, lecz dotyczaca natezenia (energii) oswietlenia. Przyklad: W zwyklych obrazkach, biala (RGB: 255,255,255) kartka bedzie wygladala tak samo jak slonce, ktore tez bedzie biale. Lecz w oswietleniu sceny to nam nie wystarcza... Aby scena byla bardziej realistyczna ( slonce naprawde swiecilo) potrzeba zwiekszyc energie pikseli slonca z 255 na np.: 5000. Do przechowywania informacji o energii pikseli sluzy format HDR. Hdri(High Dynamic Range Image) Uprzedzam to nie są moje słowa to cytat ale powinnien ci pomóc. Pozdrawiam.
crys Napisano 18 Maj 2003 Napisano 18 Maj 2003 Witam, ukazal sie nowy , ciekawy artykul o HDRI. http://www.freenet.de/freenet/computer/software/3d/hdri/index.html w j. niemieckim pozdrawiam
rebuzz Napisano 11 Czerwiec 2003 Napisano 11 Czerwiec 2003 A nie ma jakiegos polskiego artykulu o Hdri???? --------------------------------------- Pamietaj ze myslisz....
rebuzz Napisano 12 Czerwiec 2003 Napisano 12 Czerwiec 2003 heh szkoda bo by sie przydal..... bo w sumie mam problem http://www.max3d.pl/forum/viewthread.php?tid=4662 ....:(:(:(:( help.....:(:(
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się