Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Problem :

Mam material gdzie zalozenie jest takie aby miala czarny kolor jedynie odbijajace sie w niej swiatlo bylo biale.

Ale po wsadzeniu omni, ta texturka mi sie renderuje w odcieniach szarosci da sie cos z tym zrobic??

 

Co chce osiagnac:

Aby wystepowaly wieksze odbicia na materialach metalu..., ale niechce miec utraty w ich kolorze :]

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

Czytam i czytam i nie do końca rozumiem. Trochę teori. Światło OMNI ma kilka opcji. Można ustawić czy ma dawać tylko światło dyfuzyjne czy też refleksyjne (specular). Przez cały czas mowa o scanline nie innych opcjonalnych renderach. Tak więc zmieniając natężenie światła z ustawionym promienowaniem dyfuzyjnym i refleksyjnym zmienia się barwa materiału z kanału dyfuse oraz o ile jest ustawiony parametr specular także i rozbłysk (czy też odbicie (blik) czyli specular). Tak na prawdę to specular zależy od refleksyjnosci materiału oraz jego rozmycia, wówczas w zależności od natężenia światła oraz jego kształtu(wielkości) blik na materiale będzie inny. Najłatwiej obejżeć to w materiałach Vraya. Nie mają one stricte paramteru odpowiedzialnego za speculara jedynie odbicie (reflection) oraz rozmycie.

Może chociaż trochę pomogło. (oby tylko nie zaciemniło)

Powodzenia Bacry

Napisano

No to dobra musze cie przeprosic zapomnialem napisac ze to wlasnie w v-rayu renderuje swiatlo jest ustawione jako omni z wlaczonym shadow na ray shadow. oopcjonalnie do tego wszystkiego dochodzi mapa everpo.... w renderze jako hdri.

 

Czyli co mam ustawic w omni zeby mi nie rozjanial materiallow ale tak jak pisales dawal tylko wiekszy rozblysk.

Napisano

Czyli reflection bardzo niewielki. (lub duży tylko z fresnele i IOR na 1.6) do tego glossy na około 0.95. Teraz wszystko zależy od światła. Najlepiej dodać coś (plana) za światłem tak aby symulował źródło światła i dać mu materiał z selfilumination na 100. do tego w difuse dodać mapę output i pokombinować z parametrem "Output amont' można nawet dać 200. W nowej wersji Vraya jest coś takiego jak podbicie rozbłysku 'hilight glossiness' możesz wtedy pobawić się tym parametrem.

Oczywiście podane wilekości są tylko w przybliżeniu. Tak dokładnie trzeba to dobrać już w scenie z ustawionym światłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności