Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Problem :

Mam material gdzie zalozenie jest takie aby miala czarny kolor jedynie odbijajace sie w niej swiatlo bylo biale.

Ale po wsadzeniu omni, ta texturka mi sie renderuje w odcieniach szarosci da sie cos z tym zrobic??

 

Co chce osiagnac:

Aby wystepowaly wieksze odbicia na materialach metalu..., ale niechce miec utraty w ich kolorze :]

  • Odpowiedzi 3
  • Wyświetleń 833
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Czytam i czytam i nie do końca rozumiem. Trochę teori. Światło OMNI ma kilka opcji. Można ustawić czy ma dawać tylko światło dyfuzyjne czy też refleksyjne (specular). Przez cały czas mowa o scanline nie innych opcjonalnych renderach. Tak więc zmieniając natężenie światła z ustawionym promienowaniem dyfuzyjnym i refleksyjnym zmienia się barwa materiału z kanału dyfuse oraz o ile jest ustawiony parametr specular także i rozbłysk (czy też odbicie (blik) czyli specular). Tak na prawdę to specular zależy od refleksyjnosci materiału oraz jego rozmycia, wówczas w zależności od natężenia światła oraz jego kształtu(wielkości) blik na materiale będzie inny. Najłatwiej obejżeć to w materiałach Vraya. Nie mają one stricte paramteru odpowiedzialnego za speculara jedynie odbicie (reflection) oraz rozmycie.

Może chociaż trochę pomogło. (oby tylko nie zaciemniło)

Powodzenia Bacry

Napisano
  • Autor

No to dobra musze cie przeprosic zapomnialem napisac ze to wlasnie w v-rayu renderuje swiatlo jest ustawione jako omni z wlaczonym shadow na ray shadow. oopcjonalnie do tego wszystkiego dochodzi mapa everpo.... w renderze jako hdri.

 

Czyli co mam ustawic w omni zeby mi nie rozjanial materiallow ale tak jak pisales dawal tylko wiekszy rozblysk.

Napisano

Czyli reflection bardzo niewielki. (lub duży tylko z fresnele i IOR na 1.6) do tego glossy na około 0.95. Teraz wszystko zależy od światła. Najlepiej dodać coś (plana) za światłem tak aby symulował źródło światła i dać mu materiał z selfilumination na 100. do tego w difuse dodać mapę output i pokombinować z parametrem "Output amont' można nawet dać 200. W nowej wersji Vraya jest coś takiego jak podbicie rozbłysku 'hilight glossiness' możesz wtedy pobawić się tym parametrem.

Oczywiście podane wilekości są tylko w przybliżeniu. Tak dokładnie trzeba to dobrać już w scenie z ustawionym światłem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności