Napisano 28 Kwiecień 200519 l mam pytanie co do CATa.. robie w nim pierwszy dzien, i chcialem go podpiac do mojej postaci zamiast kosci.. wiec mam taka postac i pytanie jak dobrze dopasowac te kosci CATowskie zeby animacja rigu ze skinem nie miala zadnych przeklaman. jak to powinno sie robic?? czy da sie jakos zmieniac ksztalty rigow CATA? albo dawac finy tak jak w kosciach
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Autor jakim systemem najlepiej animowac.. bardzo podoba mi sie prostota CATA i nim chcialbym animowac ale ciezko tam ustawiac koperty(bo tak sie to robi prawda??? zamiast kosci w skinnie rigi CATA)... slyszalem tez ze niezle sa Bones Pro, plis doradzcie bo juz padam na maske z tymi pluginami i chcialbym w koncu zaczac animowac
Napisano 28 Kwiecień 200519 l Ech.. coś czuję, że zabiorę się za te wideo tutki odnośnie CAT... jak ustawić rig? każda kość w CAT po wejściu w roletę Modify ma parametry takie jak długość, szerokośc, itp.. dodatkowo jest opcja ustawień symetrycznych... aby ręce były tak samo dodasowane i nogi, gdy model jest symetryczny... czy można zmieniać kształty? i to jeszcze jak :D po pierwsze możesz budować swoje własne rigi od zera.. po drugie możesz zmieniać kości edytując je jak zwykłe obiekty.. Edit Mesh, Bend, FFD.. co tam tylko sobie człowiek wymyśli...
Napisano 28 Kwiecień 200519 l 1. CAT-em sie nie zajmowalem ale z tego co widac dopasowywujesz dlugosc, szerokosc i glebokosc (modify) konczyn do swojego modelu - dolanczasz te kosci od skina, a pozniej samemu ustawiasz wagi dla poszegonych wertexow 2. w zaleznosci co chcesz osiagnac, a najlepiej jak poznasz wszystkie i sam ocenisz :) kazdy gotowy system czyms sie charakteryzuje z gotowych systemow najbardziej mi sie spodobal human ik a najmniej biped, le chyba nic nie zastapi wlasnego setapu ? :)
Napisano 29 Kwiecień 200519 l Autor hehe :D to tak mozna.. dzienks chlopaki, no to do nastepnego problemu
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto