Skocz do zawartości

Skalowanie oddzielnie wielu powierzchni


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!.

 

 

 

Mam następny problem. Otóż jak zaznaczam wszystkie powierzchnie(face) na np. poly cucbe, i potem używam polecenia Extrude Face i skaluje utworzone, to skaluje mi się one do środka wszystkie, a chciał bym aby każda tak jakby skalowała się oddzielnie jakby posiadała własny manipulator. Nie wiem jak to wytłumaczyć bo jestem laikiem. Dlatego zamieszczam rysunki.

 

 

 

Screen1. To chciałem otrzymać, aby tak zrobić za jednym zamachem trzeba zeskalować wszystkie face aby się pomniejszyły w małe kwadraciki, potem się daje extrude. http://www.tibik.obywatel.pl/1.gif

 

Screen2. Ja jak skaluje wszystkie powierzchnie to robi mi się takie coś, mogę je skalować oddzielnie ale fajnie abym tak robił na każdej powierzchni a co by było jak bym miał z 200 ich, masakra. http://www.tibik.obywatel.pl/moj.JPG

 

 

 

Co robie nie tak albo co mam ustawione źle ???.

 

 

 

 

 

Pozdrawiam i Dziękuję za pomoc!.

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam!.

 

 

Dalej nic tą opcję mam odznaczoną !. I dalej mi się tak robi, nie zawsze mi się tak robiło o ile sobie przypominam tylko jakoś ostatnio tak się zrobiło. Błagam o pomoc bo nic nie mogę przez to robić !!.

 

 

Pozdrawiam i Dziękuję !!!.

Napisano

zeby ci sie tak ładnie zeskalowały face'y dajesz w narzędziu extrude offset w okolicy 0.03(albo jaki tam ci odpowiada i potem extrudujesz każdą ściane oddzielnie na taką samą odległość

Napisano

Spróbuj może tak:

maya_tut_c.jpg

jak nie pomoże to dziwne. Nie mogę jakoś wymyślić większej liczby powodów dla których może Ci nie wychodzić extrude.

Napisano

Witam!.

 

 

Jeżeli chodzi o problem to został rozwiązany, w extrude klikam ten kwadracik i tam ustawiam offset. Tyle że nie mogę tego robić za pomocą manipulatora. Zauważyłem na tych twoich obrazkach na np. na 6A że na niebiesko zaznaczyłeś takie kółko niebieskie, do czego ono służy, ja mam też zaznaczoną opcje Convert Selection. Może to przeszkadza.

 

 

Pozdrawiam i Dziękuje za zainteresowanie i pomoc!!.

Napisano

Witam!.

 

 

Robię tak jak jest na rysunkach, dalej nic , za pomocą manipulatora skalowania nic nie mogę skalować, coś chyba może źle zaznaczam. Poniżej jest to jak ja robię: i pisze mi coś takiego „Waring: PCubeShape1 (Mesh Node): Tweaks can be undesirable on shapes with history” zaznaczyłem na rysunkach gdzie to pisze.problem.jpg

 

Pozdrawiam!

 

 

Dziękuje !.

Napisano

Witam!.

 

 

Już działa !!!!!!!!!!!!!!!!!!. Ja po prostu zaznaczałem podczas skalowania wszystkie ściany :]. A to trzeba tylko jedną stronę. Ogromne podziękowania dla was wszystkich za pomoc!!.

 

Kurcze ale ja jestem głupi ze na to nie wpadłem :].

 

 

Przepraszam że was tak wymęczyłem.

 

Pozdrawiam!.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności