Skocz do zawartości

szyba w oknie


eol

Rekomendowane odpowiedzi

mecze sie z tym juz 2 dzien:( prosze pomozcie, material szyby owszem umiem stworzyc ale zeby sie w niej odbijalo realistycznie to juz nie. Problem 1 to to ze jak dam do rendering/environment mape vray hdri przeciagnieta z map edytora to wogole jej nie widac i nie odbija sie na niczym, Jak dam ja tam bezposrednio z bitmapy to jest ale odbicia jakie uzyskuje to albo calkowita szyba bez refleksow albo calkowite przezroczyste szklo, prosze napiszcie jak to uzyskac bede bardzo wdzieczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

chodzi oto ze odbic to sie odbija, na kuli fajnie to wyglada ale jak dam cube czy moje nieszczesne okno to efektu juz niema, jest tylko jednolity kolor a chcialbym zeby bylo widac ta mape ;/ i jakies refleksy jak to w oknach a to odbicie uzyskuje tylko jak dam ta hdri w maps/environment bo jak zalaczam w rendering/environment to nic efektow niewidac :( tak samo w opcjach rendera po wcisnieci F10 dla jasnosci, kurcze czytam te opisy i naprawde rece mi opadaja :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no bo z szyba to jest tak ze jest strasznie plaska i nie zlaamuje ma swojej powierzchni (nie odbija jakby) tyle ma[y hdri co kulka na ten przyklad

 

czyli chodzi o to ze wszystko masz okej tylko ze sie odbija tobie trawa z bitmapy hdri -

ja widze takie rozwiazania - nie wiem czy to eleganckie rozwiazania czy nie ale umnie czasem daja rade

1. albo zrob zeby ta twoja szyba nie byla tak super plaska - moze daj troche bympa, bo to chyba doda szybie tez realizmu - nie bedzie tak sztucznie sztywna, plaska

2. to jest nieeleganckie i userow o slabych nerwach prosze o nie czytanie :D -

a. w zakladce gdzie mozna robic u, v offset mapy poprzesuwaj ja tak, zeby "trawa byla nizej" tzn zeby w szybie odbijalo sie niebo

b. albo trob tile =2,3, moze 4 dla mapy hdri - wtedy nie bedziesz mial tealistycznego odbicia otoczenia, a po prostu jakies tam czasem fajne a czasem nie odbicia

3. sprawa - jesli masz szybe w oknie to zeby miec realistyczny efekt zauwaz ze w budynkach za oknem sa z regoly firanki i inne bzdury np sciany itp - i to dzieki nim szyby nie sa czarne , bo jak popatrzysz na budynek w ktorym odbija sie niebo a nie ma tych firanek to wlasnie tak na prawde widac czarne dziury a nie jakies odbicia

 

ok sie rozpisalem i pewno nie na temat - coz

 

pozdraiwam i zycze orziwazania problemu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

he? no nie wiem...

a nie da rady tak jak zwykla bitmapa skalowac i przesuwac? no hdri wkladasz jako hdri bitmap albo jkao zwykla bitmapa do slotu i zmieniasz to co trzeba

 

chyba ze chodzi ci o to ze jest rozciagnieta - znaczy sie masz mapka w slabej rozdzielczosci ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak ustawic przezroczystosc?? ustawiam za szyba jakis obiekt i go niewidac, a nigdzie nie widze opcji opacity w vraymtl jest tylko affect alpha, ktory nie dziala

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności