Napisano 24 Maj 200519 l mecze sie z tym juz 2 dzien:( prosze pomozcie, material szyby owszem umiem stworzyc ale zeby sie w niej odbijalo realistycznie to juz nie. Problem 1 to to ze jak dam do rendering/environment mape vray hdri przeciagnieta z map edytora to wogole jej nie widac i nie odbija sie na niczym, Jak dam ja tam bezposrednio z bitmapy to jest ale odbicia jakie uzyskuje to albo calkowita szyba bez refleksow albo calkowite przezroczyste szklo, prosze napiszcie jak to uzyskac bede bardzo wdzieczny
Napisano 24 Maj 200519 l Autor wypisuje mi komunikat hdri map locked not loading gdzie to odblokowac??
Napisano 24 Maj 200519 l masz w vrayu zakladke enviroment do skylight i do reflection/refraction. a tym warningiem sie nie przejmuj. byl watek neidawno o tym gdzie mape hdri dac i ma sie pieknie i ladnie odbijac.
Napisano 24 Maj 200519 l Autor chodzi oto ze odbic to sie odbija, na kuli fajnie to wyglada ale jak dam cube czy moje nieszczesne okno to efektu juz niema, jest tylko jednolity kolor a chcialbym zeby bylo widac ta mape ;/ i jakies refleksy jak to w oknach a to odbicie uzyskuje tylko jak dam ta hdri w maps/environment bo jak zalaczam w rendering/environment to nic efektow niewidac :( tak samo w opcjach rendera po wcisnieci F10 dla jasnosci, kurcze czytam te opisy i naprawde rece mi opadaja :(
Napisano 24 Maj 200519 l no bo z szyba to jest tak ze jest strasznie plaska i nie zlaamuje ma swojej powierzchni (nie odbija jakby) tyle ma[y hdri co kulka na ten przyklad czyli chodzi o to ze wszystko masz okej tylko ze sie odbija tobie trawa z bitmapy hdri - ja widze takie rozwiazania - nie wiem czy to eleganckie rozwiazania czy nie ale umnie czasem daja rade 1. albo zrob zeby ta twoja szyba nie byla tak super plaska - moze daj troche bympa, bo to chyba doda szybie tez realizmu - nie bedzie tak sztucznie sztywna, plaska 2. to jest nieeleganckie i userow o slabych nerwach prosze o nie czytanie :D - a. w zakladce gdzie mozna robic u, v offset mapy poprzesuwaj ja tak, zeby "trawa byla nizej" tzn zeby w szybie odbijalo sie niebo b. albo trob tile =2,3, moze 4 dla mapy hdri - wtedy nie bedziesz mial tealistycznego odbicia otoczenia, a po prostu jakies tam czasem fajne a czasem nie odbicia 3. sprawa - jesli masz szybe w oknie to zeby miec realistyczny efekt zauwaz ze w budynkach za oknem sa z regoly firanki i inne bzdury np sciany itp - i to dzieki nim szyby nie sa czarne , bo jak popatrzysz na budynek w ktorym odbija sie niebo a nie ma tych firanek to wlasnie tak na prawde widac czarne dziury a nie jakies odbicia ok sie rozpisalem i pewno nie na temat - coz pozdraiwam i zycze orziwazania problemu ;)
Napisano 24 Maj 200519 l Autor boba dzieki za podpowiedz, wszydstko bylo ok tylko ja nie renderowalem z kamery i przez to sie tak meczylem, masakra pozdrawiam!!!!
Napisano 24 Maj 200519 l Autor boba a gdzie jest ta zakladka do manipulacji mapy hdri?? chodzi mi o jej przesuniecie i podzielenie bo teraz jest bardzo rozciagnieta
Napisano 24 Maj 200519 l he? no nie wiem... a nie da rady tak jak zwykla bitmapa skalowac i przesuwac? no hdri wkladasz jako hdri bitmap albo jkao zwykla bitmapa do slotu i zmieniasz to co trzeba chyba ze chodzi ci o to ze jest rozciagnieta - znaczy sie masz mapka w slabej rozdzielczosci ?
Napisano 24 Maj 200519 l vrayHDRImap powinnienes miec cos takiego tam obracasz, ustawiasz intensywnosc i tyle.
Napisano 25 Maj 200519 l Autor a jak ustawic przezroczystosc?? ustawiam za szyba jakis obiekt i go niewidac, a nigdzie nie widze opcji opacity w vraymtl jest tylko affect alpha, ktory nie dziala
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto