szczena Napisano 24 Maj 2005 Napisano 24 Maj 2005 czy jak zageszczam siatke na danym poligonie(np. zwykly kwadrat) i z jednego poligonu robi mi sie powiedzmy 100 i zaznacze dwa poligony i je wyekstruduje (powiedzmy na zewnatrz w "lini prostej") to jak bardzo wydluzy sie rendering tego obiektu???? czy nalezy pozniej usuwac zbedne krawedzie by poligonow nie bylo tak duzo??? czy to nie ma znaczenia przy dodaniu swiatla i cieni... bo nie wiem czy takie plaskie powierzchnie tez musze redukowac co do ilosci werteksow i krawedzi??? moze inaczej czy jak do zwyklej lini dodam 30 dodatkowych wierzcholkow ktore nie zmienia jej ksztaltu to bedzie sie ona dluzej renderowac?????
3dsmaxman Napisano 24 Maj 2005 Napisano 24 Maj 2005 zawsze ilosc poly, vertex itp. zwieksza dlugosc renderingu zawsze nalezy dazyc do ograniczenia ilosci scianek i poly do niezbednego minimum (takiego, by np. kula nadal byla kula, a nie 20-scianem foremnym)
mentaller Napisano 24 Maj 2005 Napisano 24 Maj 2005 należy także zachować zdrowy rozsądek - nie opłaca się przez parę minut usuwać vertexów tylko po to by rendering skrocił się o 5 sekund;-). jednak jesli mamy pareset tysięcy poly(lub wiecej) to już inna sprawa...
Rekomendowane odpowiedzi