Vader Napisano 28 Maj 2005 Napisano 28 Maj 2005 Chciałem zrobić krótką animację zawierającą lot promu kosmicznego lecz gdy uczylem sie obsługiwania 3dsmaxa zrobilem jedna animke i na tym poprzestałem i teraz okazuje sie ze wiele zapomnialem i teraz potrzebuje pomocy w stworzeniu tego promu... najlepiej jakies toturtiale i tak przy okazji opis sposobow modelowania itd...
sikham Napisano 28 Maj 2005 Napisano 28 Maj 2005 zrób tak jak to tyle że modeluj prom ;) http://67.15.36.49/team/Tutorials/fiat500/fiat500.asp
Vader Napisano 28 Maj 2005 Autor Napisano 28 Maj 2005 Nie posłuchałem twojej rady spróbowalem boxmodellingu bo z tym juz wczesniej mialem do czynienia... ale teraz mam problem... zrobilem ten prom choc moze niezbyt podobny ale zawsze.Został mi tylko luk w którym bedzie umieszczona satelita i bedzie on umieszczony w miescu pokazanym na screenie... musza tam byc 2 klapy otwierane w 2 strony i nie wiem jak to mam zrobic... probowalem odciac ten kawalek ale wtedy na ta klape nie bedzie dzialal meshsmooth a po 2 bedzie widac caly srodek... da sie tak zrobic zeby ten box byl pelny w srodku ?
3dsmaxman Napisano 29 Maj 2005 Napisano 29 Maj 2005 na poczatku cut i rozcinasz ten polygon na dwie czesci, potem detach i przesuwasz pivoty tak, by byla na tych krawedziach gdzie zawiasy; nastepnie do obu dodajesz modyfikator shell (nadaje on grubosc) i ustawiasz jakis parametr; potem przechodzisz do wire parameters dialog (animation>wire perameters>parameter wire dialog i laczysz obrot Y lewej klapy i obrot Y prawej klapy; nastepnie ustawiasz wyrazenie jako -Y - teraz obie klapy (jesli bedziesz obracal lewa) beda sie otwieraly o ten sam kat; przypisz im modyfikator mesh select dla tych poly klap, ktore maja byc wygladzone i dopiero w tym modyfiktorze ustaw mesh smooth pewnie czesc z tego jest dla ciebie nie jasna, wiec jak by co to pisz tu albo na gg (3859338)
Vader Napisano 30 Maj 2005 Autor Napisano 30 Maj 2005 Jakoś sobie poradziłem ale jak zwykle pojawił się kolejny problem... Połączyłem obroty tych klap i zlinkowałem obydwie do promu... wszystko było ładnie do puki nie chciałem go zanimować po scieżce... wtedy klapy juz nie otwierały się ładnie wzdłuż kadłuba tylko jakos tak dziwnie na boki. Sprawdzilem jeszcze raz i okazalo sie ze jak tylko obroce caly statek zaraz klapy nie działaja jak powinny... i jeszcze jedno pytanko na koniec mozna zrobić tak by animować obiekt po scieżce a pozniej juz bez ściezki. jak probowałem to gdy kasowałem ścieżke animacja wracała do początku 0o Prepraszam za brak polskich literek w niektorych wyrazach --> lenistwo... :P Podro...
Gustlik Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 Zaznaczasz narzędzie rotate i tam gdzie masz domyślnie view dajesz local. Co do animacji po ścieżce to w maxie masz tutorial "Flying the Spacefighter "tam jest wszystko czego potrzebujesz.
Vader Napisano 31 Maj 2005 Autor Napisano 31 Maj 2005 Dzieki zadziałało... I tak apropo nie wiedziałem że w samym maxie jest tyle tutków dzieki po raz drugi tylko troche szkoda ze nie sa po polsku ale jakos dam rade...
Shogun 3D Napisano 1 Czerwiec 2005 Napisano 1 Czerwiec 2005 Vader, gdzie mieszkasz? Daj znać na gg, gdyby to było gdzieś w Wawie lub okolicy, bo ja mam taki stary plastikowy, duzy model wahadłowca, z czasów, gdy jeszcze sie bawiłem w modelowanie niewirtualne. mogę Ci go pozyczyć jako dobry referek. :) Tak nawiasem mówiąc, to skoro na GG podałeś, że mieszkasz na Gwieździe Śmierci, to z mniejszym pojazdem do podrózy do mnie nie powinieneś mieć problemów. :D
Rekomendowane odpowiedzi