Napisano 28 Maj 200519 l witam, chcialem zrobic sobie animacje, jak jakis ludek potyka sie o boxa. zrobilem prosta scene, potem bipeda. Ustawilem kroki, na drodze gdzie stoji box. potem wstawilem reactor a do niego boxa i calego bipeda. mase bipeda ustawilem na 1. teraz jak odpalilem "test" to biped odrazu mi sie rozpada na kawalki ;/ co zrobilem nie tak? mam nadzieje ze jasno opisalem sprawe ;) dzieki, pozdro.
Napisano 28 Maj 200519 l Nie dawaj masy do bipeda bo reator wtedy "olewa" key'e ustawione przez ciebie i oblicza wlasne. Dla bipeda w properties daj mass 0 i postaw ptaszka:P(ups..) przy unyielding. Powinno zadziałać.
Napisano 28 Maj 200519 l Autor hmm.. niebardzo , teraz biped idzie, ale przez boxa "przenika" zamiast sie o niego potknac. ;/
Napisano 28 Maj 200519 l Żeby symulacja zadziałała poprawnie musisz zrobić z bipeda ragdolla. Najłatwiej: zaznaczasz Pelvisa i klikasz MAXScript>RunScript>rcRagdollScript. Gdy ukaże się roleta Ragdoll klikasz na dole Constrain Humanoid.
Napisano 30 Maj 200519 l Autor dawalem mase do boxa na 0, pozniej sproboje to co powiedzial grendel i powiem czy dziala
Napisano 31 Maj 200519 l Pawkiller- co ty z tą masą boxa i masą bipeda?? Wygląda mi to na jakieś banialuki. v1ck - nic ci nie zadziała dopóki nie zrobisz tego o czym pisałem wcześniej. Gdybyś czegoś nie wiedział pisz.
Napisano 31 Maj 200519 l :P Uznam to za żart:P Ale co do twojego pomysłu tesh mozna sie przyczepic. Jak zrobisz ragdolla to co sie stanie podczas obliczen?? Ano jopek ladnie glebnie na ziemie i nic pozatym:P Raczej nie bedzie szedł:P I nie potknie sie o boxa. Bo jeszcze nie słyszałem o czyms takim ze da sie zrobic najpierw jopka idacego ktorego "trasa" przecina boxa i zeby pozniej reactor "wiedział" kiedy przestac odczytywac klucze ustawione przez urzytkownika i zaczac obliczac "sposob upadania" kolesia ktory sie potknął. Tu pozostaje TYLKO reczna animacja poklatkowa!! lub polaczenie animki chodu z pozniejszymi obliczeniami reactora. UFF.... Chyba teraz rozumiesz że Ty równiesz nie powinieneś się upierać przy tym ragdollu Grendel. PS nie upieram sie że mój sposób zadziała(bo nie zadziała) ale przynajmniej koles ładnie przepchnie boxa:P POZDRAWIAM
Napisano 31 Maj 200519 l Sorry, Pawkiller, nie chciałem cię obrazić, może cię nie zrozumiałem. :) Jak znajdę czas to po prostu sam zrobię taką symulację i opiszę dokładnie co i jak, bo tak na sucho trudno mi mówić o konkretach. Wiem, że animowanie czegoś takiego jest łatwe przy użyciu CATa zamiast bipeda, bo robiłem już coś takiego , ale co do bipeda... no, nie wiem, muszę sprawdzić
Napisano 31 Maj 200519 l No i zrobiłem. 1. Tworzę bipeda i od razu uruchamaiam skrypt ragdoll. 2. Tworzę footstepsy 3.Na oddzielnej warstwie przeprowadzam symulację raeactora, tzn. dodaję boxa i podłoże do RBcollection z masą "0" ; symulację rozpoczynam tuż przed tym jak stopa dotknie boxa. Można póżniej scollapsować warstwy. 4.Jeśli chcę, żeby to było tylko potknięcie, nie upadek, robię dodatkowe footstepsy od odpowiedniej klatki. 5. Ręcznie dodaję klucze między śladami w taki sposób aby stopy nie przechodziły na wylot przez boxa gdy wznawiam chód. Proste! :) Załączam plik maxa z moim ćwiczeniem
Napisano 1 Czerwiec 200519 l OK. Nie ma sprawy:P Ważne że v1ck w końcu wie jak to zrobić. Wiedziałem że trzeba będzie połączyć symulacje z key'ami ale muszę się przyznać że nie robiłem jeszcze "potknięcia". Dzięki Grendel żę wziąłeś trud tego zadania na siebie:P :)
Napisano 2 Czerwiec 200519 l Autor Grendel, dzieki wielkie oto mi chodzilo :) ( swoja droga smiesznie sie troche tam potyka :P )
Napisano 3 Czerwiec 200519 l No to się cieszę, że mogłem pomóc. Potyka się śmiesznie , bo to zrobione z grubsza- trzeba by mu też klucze dopieścić :) ...a wogóle to i tak CAT bije bipeda
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto