Skocz do zawartości

Normalizacja czasu animacji


Rekomendowane odpowiedzi

Gość Volgut
Napisano

Witam!

Potrzebuje wykonac prosta animacje w MAX'ie, podczas ktorej obiekt bedzie zmienial swoja pozycje (bez rotacji). Problem w tym, ze obiekt czasami przyspiesza, a czasami zwalnia. Zalezy to od rozmieszczenia kluczy animacyjnych, a dokladniej roznic pomiedzy czasami i odleglosciami w dwoch sasiadujacych kluczach. Moje pytanie - w jaki sposob mozna znormalizowac moja animacje, tak aby stosunek odleglosci pomiedzy pozycja obiektu w dwoch roznych kluczach i roznica czasow byl staly. Czyli prosciej mowiac, aby wyeliminowac efekt lekkiego przyspieszania i zwlaniani obiektu. Nadmienie jeszcze tylko, ze nie jestem grafikiem i znam tylko podstawy MAX'a. Z gory dziekuje.

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

zmień kulcze wejścia i wyjścia na liniowe ruch miedzy dwoma kluczami bedzie jednostajny ustawisz to w "Track View". Żeby był stały w całej animacji to między wszystkimi kluczami stosunek odległosci do czasu musi byc taki sam.

Napisano

Albo stwórz spline ... taką krzywą łamaną, która będzie odwzorowaniem trajektorii obiektu. A potem wystarczy zapodać kontroler 'Path Constraint' aby obiekt poruszał się po tej narysowanej ścieżce. Ważne jest to, że ten kontroler ma parametr 'constant', który wystarczy włączyć, a ruch będzie jednostajny na całej długości splina, niezależnie od odległości między wierzchołkami.

pozdrawiam

Gość Volgut
Napisano

Wielkie dzieki za pomoc. Pomysl z animacja po splajnie chyba najlepiej pasowal do tego co chcialem zrobic. Jeszcze raz dzieki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności