Napisano 30 Maj 200519 l Witam! Potrzebuje wykonac prosta animacje w MAX'ie, podczas ktorej obiekt bedzie zmienial swoja pozycje (bez rotacji). Problem w tym, ze obiekt czasami przyspiesza, a czasami zwalnia. Zalezy to od rozmieszczenia kluczy animacyjnych, a dokladniej roznic pomiedzy czasami i odleglosciami w dwoch sasiadujacych kluczach. Moje pytanie - w jaki sposob mozna znormalizowac moja animacje, tak aby stosunek odleglosci pomiedzy pozycja obiektu w dwoch roznych kluczach i roznica czasow byl staly. Czyli prosciej mowiac, aby wyeliminowac efekt lekkiego przyspieszania i zwlaniani obiektu. Nadmienie jeszcze tylko, ze nie jestem grafikiem i znam tylko podstawy MAX'a. Z gory dziekuje.
Napisano 30 Maj 200519 l nie czasami tylko standardowo na początku i końcu ruchu.... :) a można to dowolnie zmieniać -> Track View
Napisano 30 Maj 200519 l zmień kulcze wejścia i wyjścia na liniowe ruch miedzy dwoma kluczami bedzie jednostajny ustawisz to w "Track View". Żeby był stały w całej animacji to między wszystkimi kluczami stosunek odległosci do czasu musi byc taki sam.
Napisano 30 Maj 200519 l Albo stwórz spline ... taką krzywą łamaną, która będzie odwzorowaniem trajektorii obiektu. A potem wystarczy zapodać kontroler 'Path Constraint' aby obiekt poruszał się po tej narysowanej ścieżce. Ważne jest to, że ten kontroler ma parametr 'constant', który wystarczy włączyć, a ruch będzie jednostajny na całej długości splina, niezależnie od odległości między wierzchołkami. pozdrawiam
Napisano 31 Maj 200519 l Wielkie dzieki za pomoc. Pomysl z animacja po splajnie chyba najlepiej pasowal do tego co chcialem zrobic. Jeszcze raz dzieki :)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto