Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam!

Potrzebuje wykonac prosta animacje w MAX'ie, podczas ktorej obiekt bedzie zmienial swoja pozycje (bez rotacji). Problem w tym, ze obiekt czasami przyspiesza, a czasami zwalnia. Zalezy to od rozmieszczenia kluczy animacyjnych, a dokladniej roznic pomiedzy czasami i odleglosciami w dwoch sasiadujacych kluczach. Moje pytanie - w jaki sposob mozna znormalizowac moja animacje, tak aby stosunek odleglosci pomiedzy pozycja obiektu w dwoch roznych kluczach i roznica czasow byl staly. Czyli prosciej mowiac, aby wyeliminowac efekt lekkiego przyspieszania i zwlaniani obiektu. Nadmienie jeszcze tylko, ze nie jestem grafikiem i znam tylko podstawy MAX'a. Z gory dziekuje.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 872
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

nie czasami tylko standardowo na początku i końcu ruchu.... :)

a można to dowolnie zmieniać -> Track View

Napisano

zmień kulcze wejścia i wyjścia na liniowe ruch miedzy dwoma kluczami bedzie jednostajny ustawisz to w "Track View". Żeby był stały w całej animacji to między wszystkimi kluczami stosunek odległosci do czasu musi byc taki sam.

Napisano

Albo stwórz spline ... taką krzywą łamaną, która będzie odwzorowaniem trajektorii obiektu. A potem wystarczy zapodać kontroler 'Path Constraint' aby obiekt poruszał się po tej narysowanej ścieżce. Ważne jest to, że ten kontroler ma parametr 'constant', który wystarczy włączyć, a ruch będzie jednostajny na całej długości splina, niezależnie od odległości między wierzchołkami.

pozdrawiam

Napisano

Wielkie dzieki za pomoc. Pomysl z animacja po splajnie chyba najlepiej pasowal do tego co chcialem zrobic. Jeszcze raz dzieki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności