Gość Volgut Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 Witam! Potrzebuje wykonac prosta animacje w MAX'ie, podczas ktorej obiekt bedzie zmienial swoja pozycje (bez rotacji). Problem w tym, ze obiekt czasami przyspiesza, a czasami zwalnia. Zalezy to od rozmieszczenia kluczy animacyjnych, a dokladniej roznic pomiedzy czasami i odleglosciami w dwoch sasiadujacych kluczach. Moje pytanie - w jaki sposob mozna znormalizowac moja animacje, tak aby stosunek odleglosci pomiedzy pozycja obiektu w dwoch roznych kluczach i roznica czasow byl staly. Czyli prosciej mowiac, aby wyeliminowac efekt lekkiego przyspieszania i zwlaniani obiektu. Nadmienie jeszcze tylko, ze nie jestem grafikiem i znam tylko podstawy MAX'a. Z gory dziekuje.
danilo2 Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 nie czasami tylko standardowo na początku i końcu ruchu.... :) a można to dowolnie zmieniać -> Track View
Ser Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 zmień kulcze wejścia i wyjścia na liniowe ruch miedzy dwoma kluczami bedzie jednostajny ustawisz to w "Track View". Żeby był stały w całej animacji to między wszystkimi kluczami stosunek odległosci do czasu musi byc taki sam.
Kris_R Napisano 30 Maj 2005 Napisano 30 Maj 2005 Albo stwórz spline ... taką krzywą łamaną, która będzie odwzorowaniem trajektorii obiektu. A potem wystarczy zapodać kontroler 'Path Constraint' aby obiekt poruszał się po tej narysowanej ścieżce. Ważne jest to, że ten kontroler ma parametr 'constant', który wystarczy włączyć, a ruch będzie jednostajny na całej długości splina, niezależnie od odległości między wierzchołkami. pozdrawiam
Gość Volgut Napisano 31 Maj 2005 Napisano 31 Maj 2005 Wielkie dzieki za pomoc. Pomysl z animacja po splajnie chyba najlepiej pasowal do tego co chcialem zrobic. Jeszcze raz dzieki :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się